Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
dnes jsem se dostal do hádky kvůli takové banální věci. Když u felicii ( třeba i škoda 120 ) brzdím pedálem, tak která kola jsou bržděna? Jakože přední to je samosřejmost, ale jak to je se zadníma? přece jenom tam jsou ty supr čupr bubnovky a že bych třeba v 90 zatáhl za ručku tak to ani nepoznám. A pokud to "někdy" brzdilo i zadníma, tak jak moc? ( jak moc by ty zadní brzdily oproti předním )
děkuju
ještě doplnění -předek brzdí více protože tam působí větší síly! aje jedno zda je vzadu buben či kotouč,obložení - na bubnech pakny ,se měni stejně jako destičky na kotoučích,jenže právě díky silám se tak neopotřebovávají jako předek!
Osobně mám na předku nové (2roky?nwn přesně) desky a jsou již viditelně jeté zatímco zadní jsou na pohled stále stejné!
PS nemám ručku na zadní ale na přední mkola!
Favorit a Forman má na brzdovém válci do zadních vývodů hydrauliky omezovače tlaku (válečky na brzdovém válci a pak trubky k zadním brzdám).
Při sešlápnutí pedálu tak přední brzdí více než zadní, aby se auto nedostalo do smyku a brzdilo plynule.
Na verzích VAN-Plus a Pick-Up je místo omezovačů tlaku na válci připevněn k zadní nápravě omezovač tlaku (zátěžový regulátor). Čím více se auto naloží, tak tím více se tlak na zadní brzdy rovná tlaku na přední. Při prázdném autě, kdy náprava není zmáčknutá tíhou nákladu to brzdí tak, jako u krátkých verzí Hatchback, tedy více předek a méně zadek.
Felicia Kombi má zátěžák stejně jako Pick-up či Van-plus. To jenom Forman měl to, co hatchback Favorit a Felda (malé omezovače tlaku na hlavním brzdovém válci.
doplněno 13.04.14 20:39:ruční brzda (systém táhel a páky) neudělá takový tlak jako hydraulická provozní brzda (prasátko působící přímo na pakny)
Děkuji za jasnou odpověd. Ted je mě všechno jasné. Jen jsem tomu nemohl věřit aby to tak brzdilo
Dá se to demonstrovat i na jízdním kole. Při brždění zadní brzdou jdou kola snze do smyku, jelikož se váha přesouvá při brždění na předek a zadní kolo je nadlehčováno.
Naložený Pick-Up nebo Van-Plus by zase nemohl brzdit více předníma, protože by přední brzdy spálil a rychle přehřál. Takže brzdí zadek u naloženého auta více, aby předním brzdám více pomohl. Odlehčení není takové, jako u prázdného auta, jelikož hmotnost nákladu tlačí zadek na zem a to by muselo být opravdu prudké zpomalení, aby se nějaké odlehčení konalo na zadku
Zátěžový regulátor přesně nastavuje propustnost brzdové kapaliny na zadek podobně jako vodovodné kohoutek.
U hatchbacků, kde je jen omezovač tlaku se tohle neděje. Tam je tlak(omezení) pevně nastaveno výrobce. Výhodou je ale bezporuchovost. Zátěžový regulátor totiž může pěkně oreznout a zaseknout se. Pak to klidně brzdí 1:1 a pěkně to flokuje.
A byl jsi někdy na technické a sledoval technika,když zkoušel na válcích brzdy?A že by ti pustil vůz,kde by zadní nebrzdily stejně jako přední je čistá utopie. I když určitá tolerance tam je. O ruční brzdě neuvažuj. Ale pokud ji máš dobřa seřízenou,zatažení za ručku poznáš.
No tak ono to technickou vždy prošlo a naposled to byl leden tohoto roku. Ale zase když píšeš že by to mělo brzdit stejně zadní jak přední, to mě příjde spíše u novějších aut. Nebo chtít, aby bubnová brzdila stejně jako kotoučová, tomu se mě nějak nechce věřit ( ono stačí vyměnit jenom přední destičky a zadní bude hned zaostávat. A to jsem ještě nikdy nezažil, aby se měnilo obložení v bubnech )
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.