Nejste přihlášen/a.
Je to možné, že palubní počítač ve FORD S-Max ukazuje špatně? Ukazuje mi spotřebu 5,1 litrů nafty na 100 km a já jsem na 25 litrů najel s bídou 380 km. Dá se to někde spravit?
A neukazuje vam to nahodou dlouhodobou spotebu? Pokud ji mate spoctenou z dlouheho prumeru, tak posledni spotreba se tam nemusi projevit. Vynulujte si dlouhodobou spotrebu a pak uvidite.
Domníval jsem se, že to měří prostě průměrnou spotřebu a že nezáleží na čase. Takže je fakt, že jsem to nechal běžet těch 380 km a chvíli to skákalo mezi 5,0 a 5,1 podle toho když jsem jel do kopce nebo zase brzdil motorem s kopce. Když tam bylo asi těch 300 km, tak už se to z těch 5,1 litrů nehnulo.
četla jsem v auto-diskuzích, že tyhle počítače neukazují moc spolehlivě - zajímalo mě to, protože PC mého auta taky ukazuje nižší spotřebu než si spočítám z ujetých km a litrů, počitadlo mám nastavené, aby se při každém tankování vynulovalo, ale pokaždé to ukazuje cca o půllitr míň - pochybuji, že se s tím dá něco udělat...
Tyhle počítače trochu fixlují vždycky, zatím jsem neviděl auto, u kterého by měřil úplně přesně. Je to tak asi schválně - řidič potom má pocit jak super úsporné má auto, málokdo si spotřebu kontroluje ručně. Třeba při brzdění motorem z kopce většina počítačů ukazuje 0, ale ve skutečnosti v tomto režimu auto žere víc, než když se jede na neutrál. Z toho se pak vyvinula pověra, že moderní auto při brzdění motorem nic nežere
No já teda nevím. Ale myslím, že to s tou spotřebou z kopce platí jen u motorů s klasickým karburátorem a možná ještě s mechanickým vstřikovacím čerpadlem. Mám za to, že u motorů s elektronicky řízeným vstřikováním, je při brždění motorem, vstřikování paliva na nule. Nebo se pletu?
To není pověra. Moderní auto se vstřikováním, opravdu při brždění motorem, za běžných provozních podmínek, nic "nežere". Opravdu nevíte o čem tu píšete a přitom se vyjadřujete jako odborník, že by vám laik i uvěřil.
ropotamo-nedávno zde bylo obsáhlé vlákno se stejným vláknem...není záměrem automobilek říkat pravdu-proto zkreslující údaje o spotřebě-metodika je taková,že auto při měření ujede 4 km(slovy pouhé čtyři kilometry po ideální podlaze-samonivelačka,čili bez odporů,ideálně zahřáté a bez brždění a zrychlovaní-to celé se pak násobí 25x a jsme na údajích jakože "za 10 km"),opožděný algoritmus při kolapsoidním nemazání motoru(2.0 TDI asi čtyři mimuty poté co je přerušeno mazání motoru) a tak dále a tak dále...No a když si vyhledáme jeden z ne až zas tak starých dílů Top Gearu,kde prováděli fundované laboratorní měření asi u čtyřech současných a rozšířených modelů aut-palubní počítač sice "hlásí" nulu(při jízdě bez sešlápnutí akceklerátoru se zařazenou rychlostí) a jejda-reál jsou asi tři čtyři deci...a co je podstatné o něco málo více než při jízdě na neutrál...A podobné měření kdesi v Alpách,z vrcholu jednoho z kopců do údolí asi pětikilometrová trasa-v autech(opět současné modely) zahřátých na provoz.teplotu bylo přesně nalito (nepamatuji si už přesný údaj,řekněme) 3 litry paliva(měřila se jak benzínová tak naftová auta) a po skončení testu dole v údolí-celou cestu bez jediného sešlápnutí akcelerátoru(pedálu plynu) jejda v autech bylo lehce přes dva litry-že by se palivo u všech aut "vypařilo"...?!? ...o něco méně než stejný test,auta,trasa atd. při jízdě na neutrál...čili závěr je jasný-auta při jízdě se zařazenou rychlostí mají vyšší spotřebu než na neutrál-a to i přes lhaní PC o okamžité spotřebe "nula"...to je právě mýtus...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.