Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání od tlumiče v zatáčce

Od: jaja2 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

na Octavii I Tour TDI r.v. 2006, cca 90tis. najeto, 1. majitel, koupeno nové v ČR pozoruji následující problém:

a) zastavím podél vrat garáže, natočím kola naplno doprava a couvu abych se dostala kolmo ke garáži pro vjetí dovnitř a při rovnání volantu na střed se ozve rána od PP kola jako by prasklo péro - podobný zvuk jsme nasimulovali tím, že vezmu jakoukoli starou pružinu z tlumiče a hodím ji na zem

b) v ostré pravotočivé zátáčce za jízdy začne vždy od PP kola něco jakoby šramotit, zvuk podobný bodu a) ale je opakovaný, hodně se podobá jako když drhne zástěrka o zem (zástěrky nemáme)

V servisu Škoda bylo měněno uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, axiální ložiska tlumičů ... víc už nevědí co s tím. Dělá to pouze doprava a vždy když je v autě jen řidič. Při plném obsazení se to stane zřídka, hlavně ve vyšší rychlosti. Se zimními koly je méně slyšet jak s letními.

Poradíte na co se zaměřit?

Děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd*

0x

homokloub?

jaja2

to říkali že spíš ne, nicméne nezkoušeno

ale bylo nám řečeno, že to vcelku drahá sranda jen tak na zkoušku

asd*

Od toho jsou mechanici aby určili vadu, a ne aby měnili pokus - omyl, dokud se laskavě nestrefí... Předchozí díly doufám měnili proto že byly vadné (stabilizátory s vůlí, ložisko zatuhlé atd.), a ne že "by to mohlo dělat tohle"

Pokud lupe/štrachá při jízdě v rytmu otáček kola, tak to bude něco kolem osy kola a ten kloub je nejpravděpodobnější.

Pokud lupe při stání na místě při změně rejdu, tak zatuhlé horní ložisko tlumiče, nebo i prasklý péro (i někde u konce, nemusí to být hned vidět), nebo něco co hýbe s rejdem - kloubů/ čepů tam je několik.. Chce to vidět a slyšet naživo...

jaja2

tyčky dělali, že byly špatné

uložení bylo jen jako pokus

axiální ložiska taky pokus - ty jsem dnes byla reklamovat a požadovat vrácení sumy za opravu, která se nedostavila - vrátili částku za práci

kloub už pokus/omyl měnit nechci

péro je dobrý = tlumič byl venku

pákami hýbali celou nápravou, jiný čep to nedělá, nic se nehne

vždy to dělá při pohybu auta = při jízdě v rejdu

nicméne při společné testovací jízdě se to neprojevilo (byli jsme 3), ale jedu domů a dělá to zase (jen řidič)

 

jirkamatapat*

0x

Tipoval bych to na zadřené ložisko horního uložení péra,případně poškození péra samotného.

asd*

To píše že měnili, a hlavně v zatáčce při jízdě by se neopakovalo...

erikch*

ono se taky může stát,že je něco(poloosou počínaje) povolené,resp.nedotažené...stav poloos zkontrolujete poměrně snadno u auta na zvedáku,kdy je(jsou) polosy venku z tisícihranu v těhlici-nesmí být ani v jednom z kloubů sebemenší vůle...ale dle popisu jsou poloosy o.k...zaměřil bych se na komplexní kontrolu uložení-navštivte nějakého šik.mechanika(zn.servisy jsou "výměnáři",málokdy jsou schopni určit podobný problém-pokud jim to nenapíše diagnostika),který se s autem projede a už bude vědět jak a s čím kde zahýbat,aby se určil možný problém(evidentně je někde vůle,kde být nemá-proto to dělá a z pohledu řidiče na této straně-ozývá se to při zatáčení do prava,kdy se pravá strana odlehčí...)...tím bych začal,bude vás to stát pár stovek(za zvedák,sundání krytu motoru a "kverdlání" s komponenty podvozku),a věřím,že problém odhalí...

jaja2

nic není volného

více píšu výše

 


0x

první co bych skusil je utáhnout tu středovou matku na kole 30ka 12tihran nasadit metrovou trubku a dotáhnout

doplněno 04.04.14 15:30:

tak natočit auto a točit na místě volantem a pozorovat zda se nešoupe pružina po misce předního tlumiče a nevydává divné zvuky

další co mi napadá kouknout zda se nemele spodní čep v těhlici -zažil sem to u feldy ta díra pro čep byla vymletá a už to nešlo dotáhnout

jaja2

dávno provedeno

erikch*

jistotu,že je vše utažené "dávno provedeno" bereme kde...? a stejně tak,že není nikde nic volného...možných věcí může být x,napadá mně i třeba převodka řízení,jenže to prostě bez reálného průzkumu mechanikem na zvedáku budou jen a jen spekulace...takže je to na vás,vaše auto,a bez zjištění příčiny se dál nehnete...a zde tím spíš platí,že je "komplexnější" šikovný soukr.mechanik než zn.servis...

 

jaja2

nové poznatky:

vyměněn servis, vyměněny homoklouby, půjčeny nové třmeny brzdičů, kontrola řízení (čepy byly nové nedávno), vše dotaženo

a situace stejná, naopak horší - mlátí to podobně už i při nerovnostech na vozovce, už jsme fakt zoufalí a začínáme mít strach s tím jezdit

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]