Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škrtící klapka Peugeot 106

Od: cobrak* odpovědí: 5 změna:

Zdravím Vás kolegové,

kamarádovi blbne na Peugeotovi 106, motor 1.0 benzín, r.v.98 tuším, škrtící klapka. Prý je to levná záležitost, ale údajně to dokáže namontovat jen autorizovaný servis. Není to blbost? Máte s tím někdo konkrétní zkušenost? Popř., kolik stojí výměna v normálním servisu? V autorizovaným prý 6tis :-O Díky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Jak to blbne? Motor má v některým místě sešlápnutí pedálu hluchý místo takže to cukne a rozsvítí se "závažná porucha motoru " Nebo co to dělá? Jestli to udělá jednou za čas tak pomůže odpojení řídící jednotky. Ta se resetuje a motor přepne z nouzového režimu do normálního. Snímač polohy klapky se dá sundat a vyčistit. Je na dvou šroubech. Čistit jemně lihem. Žádný agresivní roztoky. Snímače komparátoru jsou zalakovaný aby neoxidovaly. Jak se ten vodivý povrch poškodí tak to po pár měsících začne blbnout znova a celý snímač se pak většinou musí vyhodit. Nasadit zpátky to není problém když to trochu pootočíte,tak motor nejede a nebo hulí. Je dobré si udělat před sundáním a rozebráním několik rysek do plastu aby to člověk nasadíl zpátky úplně stejně jak to bylo původně.
doplněno 30.03.14 18:35: Doufám že ty motory jsou stejný já měl 1124 i . Jestli se nepletu tak se ale liší jen vrtání, jinak je to stejný motor.
erikch*
Ano motory jsou stejný(je jiný zdvih ne vrtání) takže nebude podle výše popsaného problém...pokud nejste tech.antitalent,ale to ne předpokládám... a ještě doplnil na to čištění klapek(sání atd.) se prodává primo správy(de facto totéž počínaje Starlinem a konce např.Bravenem) použijte ten...

 

gumidek*

2x

Jestli tam náhodou nemá SPi od Bosche, co má i Favorit a Felda (ta co máš ty Cobráku ).

iautodily.cz/...

Jednoduchá demontáž a žádná past. Dobře se to čistí acetonem, ale ten moc nesnáší plasty (některé druhy). Ovšem je obsažen skoro v každém čističi klapek a karburátorů.

doplněno 01.04.14 22:28:

Možná je ta vstřikovací jednotka (klapka) vychozená nebo špinavá a pomůže tudíž čištění a pak napíchnutí na VAG (proto ten servis). Po čištění vznikne úbytkem špíny díra a motor by běžel špatně, takže se diagnostikou resetuje.

doplněno 01.04.14 22:33:

Nová origo klapka je dosti drahá, takže pokud je 6000,- za ni + servis, možná by to sedělo, ale je to zbytečně předražené. Ideální je sehnat klapku jinou nebo se pokusit tuhle vyčistit.

Dosti se stává, že na těhle jednotkách se vydírají snímací potenciometry. Ty jsou pod plastovou přírubou v ose klapky (u Feldy, když si stoupneš čelně k PP kolu a pak koukneš pod filtrbox na klapku. U Peugotu neví, jak je klapka orientovaná, ale kámošovi by jsi už poradit dokázal kde je co

Potenciometry

stekly.wz.cz/...

Snímače úhlu natočení (na celkovém pohledu 4 - první obrázek s popisky na celou klapku/jednotku)

Diagnostika to umí zahlásit jako nesmyslný signál.

Závada může být ovšem i jinde...

To Gumidek a další : u motorů od PSA do rv cca2000 se ŘJ resetne bez diagnostiky,stačí jen a pouze odpojit AK na cca30min.U motorů nevím do kdy snad 95?možná opět do 2000 se dají navíc závady vyblikat (návod na obou BX clubech,com i cz a možná i peuclub)

 

cobrak*

Díky chlapi, nějak na to kouknem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]