Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Vlastním C5 2.2 HDI r. 2001 a FAP má. Tudíž lze předpokládat že verze po faceliftu ho má také. Údajně pro některé evropské trhy byly verze i bez FAP ale pro které mi nikdo přesně neřekl. Jinak do 220 000 km jsem o FAPu nevěděl, pouze jednou nechal doplnit aditiv a fungovalo vše bez problémů. Poté začaly potíže, signalizace, nouzový režim motoru atd. Nyní mám FAP již dva roky odstraněný, auto jede lépe, nižší spotřeba a emise na STK bez problémů. Po ostranění nutno udělat jeho ,,vymazání" z řídící jednotky.
Kupovat či prodávat vozidlo, které má vymontovaný FAP/DPF filtr nám může způsobit plno problémů.
1. Od příštího roku je vypracovaná nová metodika zaměřená na kontrolu funkčnosti FAP/DPF filtru. Takže vozidlo bez filtru by již nemělo oficiálně STK projít.
2. Vozidlo s vymontovaným filtrem není způsobilé provozu na pozemních komunikacích. Z tohoto důvodu lze použít tuto slutečnost jako rozpor při odstoupení od kupní smlouvy. (v případě zakoupení takového vozu- špatná správa pro prodávajícího)
3. Na západě od nás, již dokáží v nízkoemisních zónach mobilně změřit funkčnost. V případě vyndání zde hrozí pokuty, které většinu populace citelně zabolí.
Proto dnes vyndavat DPF a nebo kupovat vozidlo s vyndaným, není do budoucna dobrý nápad.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.