Nejste přihlášen/a.
Na tvou otázku se nedá jednoduše odpovědět.
V jakém stavu je tvůj motor?Je kompletní nebo mu chybí některé díly?
Má původní barvu nebo má víc vrstev?Jak důkladnou renovaci budeš provádět?Odbarvovat až na kov?
Já se trochu zajímám o stabilní motory a zrovna dělám Lorenze 3HP.Je to renovace typu z mrtvých vstání
Vyrábím nebo sháním chybějící díly,pískuju,odbarvuju,opravuju...
Hle, duše spřízněná. Již jsem se obával, že když to nemá enter a klávesnici, tak že to tu nenajde odezvu.
Motor je v relativně dobrém stavu, ještě prý před čtyřiceti roky běhal a tahal lyžaře na jedné horské boudě. Pak přišla elektrifikace a on zůstal v zapomnění na smetišti dějin, v suché kůlně, zahrabán dalším užitečným a nezbytným harampádím. Byl asi jednou přetírán, rukou lze protočit , asi mu nic nechybí, je jen neuvěřitelně špinavý. Chtěl bych ho zcela rozebrat, opískovat a nechat nabarvit v původních barvách, eventuelně opravit co by bylo požkozené.
Inu, takový šperk, aby se člověk nemusel stydět dát si ho do obýváku. (Hi) Můžete-li mi přispět radou, asi bude lépe komunikovat přes email tesyk@centrum.cz, abychom s tím tady neobtěžovali ostatní.
Častý problém-díly jsou zarezlé tak,že to vypadá,jak když jsou z jedno kusu.Já pospojované díly nejdřív mechanicky očistím a po té nastříkám některým z povolovacích sprejů (např.Sonax,WD).Nástřik je třeba opakovat a hlavně mít trpělivost(dny,týdny...).Postupně se snažím části uvolňovat.
Pero by nemělo být tvrdé,takže nebude hrozit prasknutí.Pokud jej poničíš,jednoduše vyrobíš nové.Kola budeš muset sundat pomocí palice,případně si budeš muset na pomoc vyrobit stahovák.
Ohřívání autogenem je možné použít,ale velké díly odebírají teplo a budou se špatně ohřívat..Já jsem zatím vždy povolil díly pomocí spreje a násilí (často hrubého)
Vážený pane kolego! To, že jsem úžasná, vím už dávno. A navíc štastný člověk s úžasnou představivostí. Už se těším na další vývoj rekonstrukce.
PS: Takový veterán, když je zachovalý a v dobrém stavu... Ten ještě leccos zvládne!
Hmmm,tak to mě nenapadlo,že oprava starého rezavého motoru rozpoutá takovouhle sexuální diskuzi.A ta moje mi furt říká,že mám ty motory raději než jí!Konečně vím proč!
Tak gratuluji.Motor je ve slušném stavu.Proti tomu,který zrovna dělám já.:DA mám na něm také prasklý válec (naštěstí pouze vnější stěnu) Je to jenom zemědělská technika a sedláci se podle toho k motorům chovali.Vypustit vodu na zimu?Hmm,to jsme asi nestihli.Prasklina na mém motoru je opravena pájením (nebo zalita olovem) už od původního majitele a vypadá to dobře ( a možná to i těsnilo).Asi to tak nechám.Jen to začistím tmelem a barvou.A pokud to bude trochu prolínat,tak pro občasné nahození to nebude vadit.Jiná možnost je nechat to zavařit specielní elektrodou na vaření litin.Ale litina pění a myslím si,že se nepovede dokonale těsný svár.Hele,to je ta moje hromádka šrotu:
Naopak,pro mne to byla hromádka štěstí!Dlouho jsem jej sháněl,Lorenz 3HP,rok cca 1915 a jediná nabídka byla tato.Tak postupně renovuji,sháním,vyrábím...a jednou z něj snad bude takovýhle krasavec (fotka zapůjčena ze stránek sstork.com/... - tímto děkuji)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.