Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej v chladící kapalině

Od: medved* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

vlastním vozidlo Peugeot 206 a jednoho dne jsem zjistil,že mě do chladící kapaliny uniká olej.Svěřil jsem opravu autorizovanému servisu,která se skládala z vyčištení ( jak a čím nevím ) chladící soustavy,výměny těsnení pod hlavou a výměny chladící kapaliny.Byl jsem ujištěn,že hlava je OK,na těsnění že bylo vidět poškození. Dnes 10.3. je to asi týden,mezitím jsem 2 x vyčistil expanzní nádržku a stále se mě zdá,že tam olej je.Pokud je to studené,tak na povrchu plave mastný škraloup,jak na studeném kakau.Únik ( úbytek oleje ) nepozoruji.Nechci se pouštět do akcí popsaných na netu ( ocet,soda,přípravky...proplachovat..). Spíše se chci zeptat,jestli s touto situací nemá někdo zkušenost. Předem pěkně děkuji.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olaf71*

0x

pokud olej neubývá, tak to budou ještě nějaké zbytky v chlazení, které údajně vyčistili,ale nevyčistili

medved*

Ale za 6 656 Kč si říkám,že mohli.Spíš si pokládám otázku,jestli to už i přes tyto úkazy je v pořádku.

olaf71*

když si to uděláš příště sám, tak tě to bude stát jen cenu těsnění. tu hlavu však neotestuješ na spec.zařízení a myslím, že se i brousí. cena je to slušná. mě stála generálka hlavy 22 tisíc.

medved*

cena byla za: těsnění pod hlavu,těsnění pod kryt ventilů,ještě jedno těsnění k výfuku,nový rozvod´ák a nemrzka do -15°c a za práci - montáž a demontáž hlavy,výměna výše uvedených dílů,vyčištění. Kontrola těsnosti hlavy by pak byla prý za cca 4 000 Kč.

To medvěd-je to naftový nebo benzínový motor?

Pkd nafta tak po sundání hlavy by měla být vždy min.tl.zkouška (cca 500kč!) Jinak pokud bylo v autor servisu tak ta cena za opravu je malá!

Doporučuji vypustit kapalinu,nalít nějaký čisticí roztok (přímo zakoupený nebo jen roztok sody-změkčovadlo na praní ) zahřát na provozní teplotu a vypustit ,poté zopakovat.S roztokem sody mám jen dobré zkušenosti,kdy jsem díky zacpanému chladiči olejem (prasklá hlava) uvařil.nejprve jsem vyčisti nahrubo benzínem a ředidly (postupně jsem použil vše co jsem měl!) a pak po namontění zpět do vozu asi 3x sodu a v exp.nádíobce jem malé oka jako když ukápne benzín při dolévání z kanistru do louže.

medved*

motor1.1 ( obsah 1124 ),benzín

 

 

jmhad*

0x

Za svoji éru jsem se zpravidla setkal s tím,že voda uniká do oleje a tvoří se bílá emulze,nejprve na víčku hrdla na dolívání. Obráceně jsem to ještě nezažil. Voda v oleji je problém - je zhoršeno mazání. Olej ve vodě ničemu nevadí. Osobně bych sledoval úbytek oleje a jeho kvalitu.Pokud je to v normálu,tak "servis" odflákl svoji práci a systém pořádně nevyčistil,což na 100 % stejně nejde. Jedině výměnou všeho a to je ptákovina. Reklamace také nejde.

medved*

JJ,to mě se stalo na ŠKODĚ 125 L,to mě šla voda do oleje,ted´holt ochutnávám opačný postup

Olej ve vodě vadí stejně jako opačně-voda v oleji!

 


0x

Otevřete expanzní nádobu a nastartujte, případně motor trochu víc roztočte. Polkud je někde díra, budou se dělat v expanzce bubliny.

medved*

A motor musí mít provozní teplotu? ( předpokládám,že ano ).To by tedy detekovalo netěsnost hlavy,počítám správně.

Netěsnost hlavy je nejpravděpodobnější, ovšem že by v servisu namotovali špatně těsnění je nepravděpodobné, ale možné. V horším případě může jít o trhlinu v hlavě, v tom nejhorším, ale prakticky téměř vyloučeném případě o trhlinu v bloku, či volné vložce válce motoru.

martinhajek*

Pokud mu teče olej do chladící kapaliny, bublinky se nedělají.

 

erikch*

0x

je otázkou zda servis(vč.značkového) dělal tlakovou zkoušku hlavy...protože pokud se stále dostává olej do chl.kapaliny,vesměs to je apriori těsněním hlavy-to pokud je nové o.k.,ale může být trhlinka někde v kanálku mazání a tradá oolej jde do chladicích kanálů a je to přesně tento efekt...anebo další možnost-špatné vyčištění okruhu-předpokládám,že třeba vyčištěním radiátoru topení se asi moc nezabývali(je to práce tzv.navíc)...takže v klidu,pečlivě sledovat množství obojího,motoru nedávat moc čočku(preventivně) a to ani ohřátému a uvidíte...

doplněno 10.03.14 15:53:

tlaková zkouška hlavy se dělá pokaždé,když dojde ke smísení olej-voda-a to i když je poškozené "jen" těsnění(viditelně-u té hlavy to tak viditelné je málokdy,pokud není total death),stejně tak jako se mají dát nové šrouby hlavy po každé jejich demontáži(to by ale ve zn.servisu měli vědět)-o nejdříve průplach oleji a pak až novém vč.filtru nemluvě...

medved*

Hlavu nezkoušeli,to prý dělají v případě,že na starém těsnění není vidět poškození.Zde ho prý evidentně viděli ( já tedy ne,ale v tomto jsem lama ). Doleju olej na plnou (horní) rysku a budu to holt sledovat,zda-li neubývá.Protože na faktuře bylo u kolonky " propláchnutí motoru " čas asi 40 minut,tak si myslím že to nebylo tak horký.

hujer123*

Já bych odsával směs z expanzky a dolíval novou. Jestli je oprava OK, měl by se olej z chladící soustavy postupně odstranit.

medved*

Moje řeč,mrznout už nebude,budu dolejvat jen destilku a jestli to bude čistý,tak před zimou dám komplet nemrzku.Jen doufám,že ten olej tam nebude furt.

medved*

Ale mě šel olej do chladící kapaliny, ne kapalina do oleje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]