Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda favorit

Od: liki12® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, máme favorita na osobní využitít takže bez tp ale v noci nám to špatně svítí a chtěli by jsme si udělat světla na střechu :D ale problém je dobíjení, už takto nám to dobíjí jen tak tak a bojím se když tam dám ty světla na střechu tak že nám to neutáhně altík. Takže se chci septat co stím. Děkuji za rady Jinak je to ten první favorit 1989.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

dej tam 70A alternátor a MUSÍ to zvládat dobíjet.

doplněno 01.03.14 22:14:

Vzhledem k "původu" a provozování auta bych zkusil obejít místní vrakoviště, jestli nějaký nebudou mít.

Je možné že seženeš nějaký z felicie, s širokou řemenicí na plochý drážkový řemen, řemenice by měla jít vpohodě vyměnit za tu původní na klínový řemen


A kde se dá zakoupit?

martinhajek*
Tak ono stačí když si seženeš 60 mm řemenici alternátoru na klíňák (ty máš 70 mm) a zvýšíš volnoběh na 950 ot/min.
Ale pokud bys to opravdu chtěl předělat na plochý řemen, na vrakáči si sežeň 4PK řemenici alternátoru, řemenici klikovky a kompletní vodní čerpadlo (protože na něm je řemenice nalisovaná).
gumidek*

Jen doplním info.

60mm klínová je černá řemenice a najde ji ve Favoritech 92 (plná maska) - 93 (karb verze s černým interiérem po faceliftu)

70mm je zelená

Řemenice jsou mezi sebou záměné a to i na 70A altík Feldy, kde je řemenice 4PK pro plochý řemen.

Řemeny doporučuji Rubena 975mm klínové místo 950mm (ty jsou moc na můj vkus krátké a alt příliš leží na bloku motoru).

Problém s dobíjením je ve špatných kostrách a spojích + baterka a B+ altík

Ano, jen ještě doplním osobní zkušenost - škoda 105L, 55A alternátor v pořádku, nový regulátor dobíjení, baterka v dobré kondici. Dobíjelo to špatně a startér byl línější. Hledal jsem závadu napřed v alternátoru, a až jsem ho měl venku, zjistil jsem, že mám uvolněný kostřící pásek motoru a šroub co ho držel byl pěkně vypálený (viz foto). Pásek jsem vyměnil za nový, taktéž šrouby, důkladně očistil spojovací plochy a bylo po problému začal bych tedy u tohoto.

Jinak - mám čtyřsvětlo, tedy při svícení dálkovýma je odběr světel 20A a za jízdy to v pohodě zvládá, na volnoběh je to už samozřejmě trochu horší. Ještě jsem vyměnil řemenici za ten menší průměr z favorita a paráda.


Aha, děkuji a ještě jsem se chtěl zeptat kde zvýším otáčky u favorita 1989? Děkuji

martinhajek*
Zezadu na karburátoru, pod otvorem v držáku bowdenu akcelerace je dlouhý a z boku dobře viditelný šroub. Tím otvorem se prostrčí šroubovák a točením doprava se přidává.
Pozor! Z boku je šachta se šroubem bohatosti směsi, na ten nešahej!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]