Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pohonné hmoty - olej místo nafty

Od: jv21* odpovědí: 10 změna:

Lije někdo do nádrže místo nafty použitý filtrovaný olej? Jaká jsou případná rizika ježdění na olej? Je potřeba auto při provozu na olej nějak připravit? Díky za názory.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

jak byl olej levny tak se to v poho dalo , ale daval bych to jedine do stareho dieslu , bez turba. V modernich naftacich bych to neriskoval.

 

albatros498022*

0x

Pokud je to auto s turbem tak v žádném případě. Do starého dieslu naprosti v pohodě tam nic nehrozí.

jv21*

A projeví se změna paliva nějak na provozních vlastnostech? Nebo je lépe mísit v nějakém poměru s naftou? Neodnesou změnu paliva rozvody, filtry?

nesmysl.. jezdí na to normálně rotačky... i PD požere trafo olej bez problému..

To Honza a Albatros,jediný důvod proč ne do TD?Vždyt je to šumák zda-li to bude (např) 1,6 D nebo TD ve starém golfu,nebo zda-li je to motor 1,8TD od PSA nebo jeho novější varianta 1,9D.

Není jedno pokud jde o nové (přímovstřiky) ,porstě "komonrajly"-tam Nee alespoň ne do HDi ( a jeho obdoby jako CDi atd) -jsou náročnější na kvalitu ropy!

 

petr123*

0x

Nejdřív musíš říct co máš za auto...

jv21*

Starého valníka Lublina, rv 1997.

hudzi*

Stará C15 1,9 D jezdila v létě za 3,5 l vyjetýho fritáku :D Lili jsme to i do ostatních nových aut, ale jen v poměru 1:10 s naftou. Předpokladem úspechu je mít olej řádně přefiltrován a jezdit na něj jen při teplotách dejme tomu nad 10 stupňů. My už jsme od toho ustoupili, nebot nafta od té doby zlevnila a naopak výkupní ceny jetýho oleje šly nahoru.

BTW: Víte o tom, že to každej z Vás to normálně tankuje na ČS?

To Hudzi a co jste tam měl za čerpadlo? Roto,bosch či lukas ,47 či 51kW?

To tazatel-všechny starší motory tj zejména předkomůrkové, nejlepší volba je ,samozřejmě,beze snahy propagovat nějakou značku,se vstřikovacími čerpadly Bosch,zejména od PSA (s ostatními nemám zkušenost)Osobně jsem v P405 s nepůvodním motorem jezdil více jak rok jak na čistý olej až po různý poměr olej : naftě!Dlohodobou spotřebu měl Pažoutek 5l na sto! a to měl nalítáno k milionubyl starej vylítanej za cenu šrotu s fouklým těsněním,najel jsem s tím ještě asi dvacítku za rok,půvedně to byla 1,8 TD,ale skutečně tam byl motor 1,9D -47kW,který nikdy ofiko ve 405 nebyl!Osobně-na čistý frit.olil (převážně zn LANDO kupuvaném v Kauflandu ,tenkrát za cca 15-17kč na rozdíl od nafty cca 27kč,) mi přišlo že je živější,rychleji akceleruje,krapet nižší spotřeba.Na čistý přibližně od teplot +10°C a výše,od 0- +10°c s naftou a pod 0° nafta.

PS-jezdí na to kde co ,třeba takové trojčata (Sharan-galaxy-alhambra)I a snad i II generace.Mnoho,včetně tzv-"tankování za jízdy"najdete na dieselpower.fóru (snad je to spr.název-je dieselpower.cz/... -prohledejte ,dozvíte se více),dokonce jsem někde nalezl,že na olej jezdili i motory CR (konkrétně nějaké CRDi v "hnůjdaji") a to ne pár kiláků ale min.stotisíc!

To Hudzi-ale ne každá naftice obsahuje Meřo,ale většina ano!

Jinak

PS ve VW Lupo 3L (tříhrnek 1,2TDi,tiptronic) jsem jezdil na směsku bionaftice + olej (2l olej a 3 bio) než odešla převodovka.Totéž ve "filetách"!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]