Nejste přihlášen/a.
Škoda Favorit 1989
Při zatažené ruční brzdě o cca 4 zuby brzdí mnohem lépe, pedál se nepropadá. Když je ruční brzda povolena, pedál se propadne až na podlahu a téměř nebrzdí. V případě sešlápnutí více krát za sebou "napumpování" zabrzdí mnohem lépe. Lanovody jsou zánovní, kapaliny je dost. Při brždění stylem "propadnutí na podlahu" je pocit jako by brzdilo jedno přední kolo více. Nevyvrácím možnost sjetého obložení, avšak vůbec nedrhne. Nejspíš je potřeba rozebrat a podívat se, na co se však zaměřit? Nebo je již jasná příčina? Děkuji
Podle popisu vám nefungují samostavy brzdového obložení ruční brzdy. Tím, že zatáhnete brzdu, přiblížíte obložení k bubnu a pak stačí malé množství brzdové kapaliny, tedy relativně krátký prošlap pedálu, aby auto začlo brzdit. Možná je také zadní obložení pod hranicí tlouštky. Je to jednoduchá oprava na dvě hodiny. Brzdové válečky se dají opravit, ale při ceně nových to asi nemá smysl. Při výměně desek i obložení vždy rozebíráme třmeny a válečky, aby se odstranily nečistoty. Pokud zatlačíte píst do třmenu i s bordelem, dočkáte se pravděpodobně toho, že se budou desky sjíždět nestejnoměrně. Také je nutné třmeny i všechny pohyblivé mechanické díly "rozchodit". Třmeny vpředu jsou tzv. plovoucí, takže musí volně chodit po čepech. na kterých mají "plavat". Desky musí být volné.
To je u škodovek s bubny vzadu běžné. Nejlépe při každém přezouvání pneu, tedy 2x ročně je potřeba sundat bubny, vše vyčistit, vyklepat bordel, uvolnit samoštely a seřídit lanka ruční brzdy. Čím je sjetější obložení, tím to funguje hůř. Zadní prasátka pak při brždění hodně vyjíždí a brzdový pedál se propadá.
doplněno 10.02.14 23:42:Jak píše JM, to nastavení ruční brzdy je klíčové, ale pokud je obložení sjetější a brzdy rezavé špinavé nečištěné, tak se to pak chová tak, že lanka ruční brzdy budete utahovat pomalu každý měsíc, aby to rozumně brzdilo.
Hydraulika brzd by se měla udělat nová, jinak je to pojízdná rakev a nebezpečná...
Trubky komplet třeba na amd-autodily.cz , hadice Semperit (dobrá cena a kvalitka) prasátka TRW nebo LUCAS.
Pravděpodobně nefungují samostavy na zadních bubnech (při zatažené ručce není tak dlouhý chod pedálu).
doplněno 10.02.14 23:50:Pamatuj, že z brzdama není sranda! Montáž není těžká, pokud jsi šikovný a jsi technik. Jen si to vyměň...
Ještě jednou děkuji. Budu se muset do toho pustit. Teď je podmočená zahrada, kde sjíždím do garáže, nevyjel bych, nebo by to bylo pak "poryté". Kdybych počkal, až to vyschne/zamrzne, řekněme týden, dva - může být pro tuto dobu řešení jezdit s trochu zatáhlou ruční brzdou?
Zatažením ruční brzdy vymezíte vůle v zadních brzdách. Ano je to řešení tohoto problému, ale nelze ho doporučit.
doplněno 11.02.14 13:21:Předpokládám, že u tak starého auta budou brzdy vyžadovat celkovou kontrolu. Tedy od hlavního brzdového válce až k brzdičům. Brzdové trubky vyměnit pokud jsou hodně rezavé. Hadice popraskané rovněž vyhodit. Možná nepůjdou ani povolit na třmenech nebo válečcích. Pak je nejlépe nechat si to udělat od někoho, kdo má vybavení na výrobu brzdových trubek, opravy brzdičů a kontrolu celého systému.
když to nepůjde povolit z třmenů či prasátka, tak to logicky vyhodí celé a u třmenů to chytne siko kleštěma a povolí raz dva, či ve svěráku. Spoj trubka/hadice nemusí řešit. Stačí sundat plochou podložku, co to drží v oku karoserie a pak to pajcne a celé nebo po kouskách nastříhané vytáne a vyhodí...
Důrazně doporučuji brzdy pečlivě kontrolovat a mít je v 100% stavu,je to systém který vás drží při životě...
To je porucha samostavu bubnových brzd,jezdit se zatáhlou ručkou je sice nouzové řešení,ale nic na delší ježdení...vzal bych to z gruntu...trubky,hadice,pakny,samostavy,seštelovat lanka,kotouče,desky,promazat vodící čepy,důkladně očistit,novou kapalinu atd...možná budete muset vyměnit i bubny,je možné že už jsou příliš ojeté
Na brzdách bych fakt nešetřil,nejde jen o váš život,ale i o životy ostatních účastníků provozu...jo a vyhněte se dílům no name nebo vika,to je takový šunt že za pár kilometrů to budete dělat znova,ne li že vás to někde vypeče...buď originál nebo nějakou osvědčenou značku(doplním pro srovnání co jeden díl vika udělal mě,měl jsem špatný kapotový spínač alarmu na feldě,koupil jsem vika,myslel jsem si že to je jednoduché a že na tom snad nejde nic pokazit-za 14 dní se ta pryžová krytka rozervala a za měsíc spínač přestal fungovat-to mě na obrázek stačí,pokud jsou této kvality i ostatní díly,na brzdách to musí být rakev na kolech)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.