Nejste přihlášen/a.
Nazdar chci se zeptat čím si změřit stav dobíjení a stav autobaterie co lze na to koupit za levný peníz nic drahého tak do 300kč
Jen doplním, na dobíjení postačí - měří se napětí v soustavě, taky je možno měřit klidový odběr proudu vozidla.
Stav baterie je nejlepší vyzkoušet běžným provozem
Pokud bych chtěl měřit zátěžovým přístrojem stav akumulátoru, zcele jistě bych měřil přímo na plus a mínus pólech akumulátoru. Zkratový proud by nemusel udělat dobře přívodnímu drátu zásuvky..
jeden přístroj na měření stavu akumulátoru a alternátoru nabízí tady a manuál k němu, pro amatéry stačí...
doplněno 10.02.14 12:10:další měřák i s návodem...
vše je jen orientační, může to být závislé i od teploty a hustoty elektrolytu a dalších podmínek. Pro orientační zjištění stačí obyč. měřák, nebo i klakson.. Otec stále říkal: když zatroubí, tak i nastartuje... a akumulátor je třeba prioritně kontrolovat, jak nabíjení, tak elektrolyt...
doplněno 10.02.14 20:03:doplním citát z toho manuálu: Pro zjištění, v jakém stavu je baterie, je nutno použít hustoměr. Pokud je hustota elektrolytu nad 1,225 g/cm2 je baterie defektní. Při hodnotě nižší než 1,225 g/cm2 lze baterii dobít a opětovně otestovat.
Když se ještě dělaly akumulátory údržbové, otvírali jsme při dobíjení zátky, kontrolovali výšku hladiny elektrolytu v každém článku, případně dolévali destilovanou vodu a dobili... kyselina se nedolévala, snad jedině po vylití všech článků, vypláchnutí a znovu nalití elektrolytu správné hustoty a destilované vody. To ale bylo spojené s nebezpečím znehodnocení desek akumulátoru kalem ze dna akumulátoru a následným vyhozením.
Dnešní bezúdržbové akumulátory většinou znemožňují otevření zátek a změření hustoty elektrolytu...
Trošku doplním. Baterka se měří se zátěží. Stačí vypnout motor a zapnout hlavní světla, měla by držet napětí, je li nízké nebo začne klesat, je slabá.
Pro kontrolu baterie je rovněž vhodný a důležitý hustoměr. snad i více něž multimetr. Žel u moderních akumulátorů tzv.bezúdržbových je měření hustoty elektrolytu většinou znepřístupněno . Krásný den -miro
honzas1: máš na mysli stejný přístroj, který zde doporučuje hejkal anebo víš o nějakém jiném? A přiznám se, že jsem momentálně líný hledat nějaké příjemné návody pro blbce ke kontrole elektrolytu - mohli byste mě navést, at si tuto disciplínu osvěžím (jedná se mi o to, abych uměl posoudit, kdy stačí "vlít" pouhá destilka a kdy už zahuštovat elektrolyt kyselinou - anebo to mám celé poletené?).
p.ivosisko, pokud reagujete na můj předcházející příspěvek tak doplňuji: Při používání akumulátoru (vybíjení - nabíjení) probíhá v akumulátoru chemická reakce mezi elektrolytem (H2So4 + destil.voda) a olověnými deskami jednotlivých článků akumulátoru. Tato chemická reakce znamená, že při vybíjení elektrolyt ztrácí svoji původní hustotu a při nabíjení je proces opačný. Pokud při nabíjení nedosáhneme původní hustotu elektrolytu (1,28g/cm2), není akumulátor plně nabit a tím nemá plnou kapacitu. Pokud delší dobu, ponecháme akumulátor nenabit , vzniká na deskách akumulátoru tzv,sulfatace. Sulfatace je nežádoucí jev vyskytující se u olověného akumulátoru, když je delší dobu _ řádově dny _ ponechán v nedostatečně nabitém (případně vybitém) stavu. Podstatou tohoto jevu je postupný vznik krystalůsíranu olovnatého (PbSO4) na elektrodách ,který se již nedá plně, nabíjením z desek odstranit. Proto podle mně je nejdůležitějším ukazatelem stavu akumulátoru hustota elektrolytu.
Při poklesu hladiny elektrolytu v akumulátoru doplňovat zásadně jen destilovanou vodu, která se při provozu akumulátoru odpařuje (kyselina se neodpařuje). Doplnění elektrolytem se provádí, jen v případě prokazatelného úniku elektrolytu (vylitím) z článků a to zásadně jen takové hustoty jaká je naměřena zbylého elektrolytu v akumulátoru. Pokud bychom doplnili elektrolyt jiné hustoty, ztratili bychom důležitou informaci o plném nabití a kapacitě akumulátoru, nehledě na to že bychom uspíšili sulfataci.
Zde je k dispozici hustoměr: kdauto.cz/...
Zdravím -miro
doplněno 11.02.14 18:02:Prosím omluvte chybný údaj 1,28g/cm2- má být správně 1,28g/cm3 Děkuji .
Ahoj. Ten zátěžák na konci a pořádná nabíječka jsou věci, který řeší tyhle problémy. Je dobrý, tu nabíječku v zimě, tak jednou za 10-14 dní použít. Mě to funguje a nemám potřebu cokoliv nějak furt měřit. To je mánie, tady na Poradte.
Ono totiž, když bydlíte ve městě jako městě, musíte akumulátor vymontovat a vláčet ho několik set metrů až několik kilometrů domů. Pak ho v bytě nabít a vláčet zpět. Mezitím nechat auto bez alarmu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.