Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatná autobaterie nebo nabíječka?

Od: kluk* odpovědí: 12 změna:

Ahoj, nemůžu v zimě nastartovat. Mám autobaterku z autokelly, kterou jsem kupoval na podzim 2011, 41ah, 12V. Při startování mi po uplnym nabití vydrží točit starterem asi 10s, pak se starér ani neotočí. Protože jezdím jenom o víkendech baterku v týdnu odpojuji, někdy nevydrží nabitá ani tak. Nabijéčku mam ultimate speed z lidlu, někde se tady píše, že je docela dobrá, ale po připojení nabíječky na baterku mi nabíječka svítí zeleně (nabito) vybil jsem ji teda žárovkama (dvě 6v žárovky, každá 40w, jedna má prasklé jedno vlákno, takže míň). Po vybytí mi měřák ukazuje 10V, přetím ukazoval 12-13V. Měl jsem s ní podobný problém minulou zimu, tak jsem ji byl v kelly reklamovat, tam mi řekli že je v pohodě a že bude chyba u mě. Jezdím trabantem.

Otázky: 1) jak dlouho by měl vydržet startér točit při plně nabitý baterce? 2) jak dlouho by měli vydržet svítít ty žárovky? i když nabíječka hlásilo "nabito", tak po 1,5h byla úplná tma. Nedokážu si tyhle věci spočítat. 3) máte někdo zkušenosti s touhle nabíječkou nebo baterkou? at už negativní, nebo pozitivní.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dusger*

2x

Téměř jistě je špatná baterka, nabitá by měla žárovky rozsvítit aspoň na šest hodin a nabíjet by se měla (uvedenou nabíječkou) možná patnáct. Startérem by měla točit taky aspoň čtvrt hodiny. Protože nabíječka hlásí nabito tak brzy, baterka už nemá žádnou kapacitu. Laciná baterka vydržela tři roky, to se stává, to není nic divného. Novou pravidelně dobíjej, prodloužíš její životnost.

 


1x

Kup si hustoměr na elektrolyt, stojí pár korun a po plném nabití změř hustotu elektrolytu v té baterii. Pokud je baterie špatná, tak elektrolyt nezhoustne ani při sebedelším nabíjení !

 

buss

0x

1 těžko odpovědět, stav baterie, kontakty, starter, kabeláž, motoru...
2 80 W tj> 6A, kapacita, vybíjecí křivka (předpokládám žárovky paralelně)
3 je čím změřit proud při nabíjení?, napětí po n hodinách nabíjení, za cca> 10 hod by měla být nabitá
4 kapacita byla měřena?
5 půjčit si aku a zkusit

doplněno 04.02.14 18:25:

3 proud zkusím změřit, ta nabíječka ale hlácí nabito za 2-3 hodiny po uplnym vybití To je nesmysl.
Tady mi kapacitu změří prodejna autodílů zadarmiko. Kdysik existovala norma na zkoušku životnosti. Teorie říká vybíjet dobu odpovídající 1/10 kapacity a měřit U.

kluk*

2 žárovky v serii, dvě 6V jiné jsem nenašel

3 proud zkusím změřit, ta nabíječka ale hlácí nabito za 2-3 hodiny po uplnym vybití

4 kapacitu jsem neměřil

kluk*

No tak jsem měřil proud při nabíjení, když dám měřák do série s baterkou, tak nabíječka svítí "nabito" a měřák ukazuje asi 60mA víc nezjistim.

 


0x

Taková otázečka. Byla baterka po zakoupení před namontováním do vozidla plně nabita? Myslím jestli ji předtím někdo naládoval. Jinak ty žárovky by měly svítit celej den a startování u takového stroje by mělo vydržet více než deset sec. Dokonce by se ten traboš měl na ten startér normálně na jedničku rozjet. Dá se to spočítat, ale snad někdo přijde s Ohmovým zákonem...

kluk*

Těžko si vzpomínám po takový době, ale jak se znám, tak já sem baterku po zakoupení nenabíjel, ale pokud vím, tak se prodávají nabité ne? každopádně teda bude chyba někde v baterce, nebo nabíječce, když ty žárovky chcípnou tak brzy.

 


0x

jestli je ta baterie značky Starline tak bych se nedivil kdyby byla v háji měl sem kdysy tudle značku v oplu a po první zimě problém též mi reklamaci nechtěli uznat ale byl sem neodbytný a tak nakonec uznali

jinak dobíjení v trabantu o.k.?

co klidový proud z baterie neni vyší jak 30mA

pokud je toto vše v pořádku a vy po celonočním nabíjení zas do 14 dnů nenatočíte auto je baterie na výměnu nemá kapacitu a šel bych jí někomu hodit na hlavu

jinak jak dlouho by měla vydržet nevim jen vím že příští baterie by byla aspon 62ka a ne starline

jen příklad mám v přítelkyni oktávce 44ah baterii abssar je to 1,6ka benzín ve slušné výbavě a po tejdnu stání v tomhle mrazu chytá na otočení

doplněno 04.02.14 18:03:

jo a je stará 3 roky

solenza*

No vidíte a já mám v Transporterovi StarLinku 74 Ah z roku 2006 a je v pohodě. A ve Fabii máme taky StarLine 45 Ah už asi 6 let a je taky v pohodě.

 

mire*

0x

Ta baterka to má jasně spočítané. Výdrž baterie v trabim se nedá srovávat s nynějšími auty. Pokud je ten trabi origo, tak má zřejmě ještě hliníkové kabely od baterky. Ty ve spojích s okem zkorodují a ztrácí se tolik proudu, že baterie brzy odchází. Podle rychlosti nabíjení je již odejítá. Takže bych vyměnil kabely, půjčil dobrou baterku a výsledek určitě překvapí.

 

humbucker*

0x

Ahoj. Vem tu baterku do servisu,nebo k někomu kdo má zátěžový měřák a hned budeš vědět, na čem s ní jsi. Jak rychle padne, je v čudu.

 

kluk*

Děkuju všem za odpovědi, pokusim se teda sehnat novou baterku (ano, mam starline). Tuhle sem z uplnýho vybití plně nabil (asi za 4 hodiny) , auto pustil z kopce a hned to chytlo. Holt zatim budu parkovat na kopci, než seženu něco lepšího . Díky všem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]