Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám problém s koleny výfuku na jawa čz 175/356. Je to motorka pouze na pole. Koupil jsem od kamaráda nový válec píst klikovku hlavu a kartery a poskládal jsem to. Zasadní problém je že ten válec byl z čz 175/501 nebo čz prase a bohužel kolena na moji motorce neseedí na tento válec (zavitově i průměrově sedí ale maji jiný rádius ohnutí). Nevíte prosím někde co stim aby to sedělo? Napadá mě mouže ohřat kolena autogenem a přiohnout je ale bohužel autogen k dispozici nemám takže ocením každou radu. Děkuji.
Navrhuju jiný postup. Taková stará motorka se dnes i v mizerném nebo rozebraném stavu dá prodat za takové peníze, za které se dá koupit skutečná kroska na které se užije podstatně víc zábavy než na zastaralé slabé Jawě, která se do terénu prostě nehodí. I celkem šrot 356 se prodává kolem 8000, skušné kousky klidně za 30. Bastlení je asi ztráta času. Nebo alespoň koupit už přestavěnou ČZ nebo Jawu s delšími pružinami, velkou rozetou, drapákem. Na motoinzerci je jich plno. Třeba něco takovýho: motoinzerce.cz/... ale jsou tam i levnější. Brácha třeba koupil jakousi 2taktní 250 Honda kolem 10 tisíc, výkon mnohonásobně vyšší než u Jaw, plynem jde v pohodě na zadní a projede všude.
Podle toho, že píšeš, "motorka na pole", soudím, že jsi kluk z vesnice. Sakra, to tam nějaký strýc nebo soused nemá autogen? Nemáte tam kováře nebo statek s dílnou?
Je možnost zkusit aukro, burzy, bazar a sehnat správný koleno, klidně orezlý. Jinak pokud to není hodně velký rozdíl a stačí to trochu přihnout, tak bych to zkusil za studena. Koleno napěchovat pískem, ucpat z obou stran, a ohnout...žádná hitparáda to nebude...ale tak na pole budiž, pak mě ještě napadl postup, flexa + svářečka, spasovat u válce a u tlumiče a ten prostředek "nějak" vykouzlit...ale raději sehnat to co tam má být
doplněno 03.02.14 21:57:ohýbačka: svěrák, lešenová trubka, kladivo ... možností je spousta, každopádně se koleno trochu zdreformuje...
doplněno 03.02.14 21:58:ted mě ještě napadlo, nešel by předělat držák tlumiče výfuku? záleží o kolik se to liší, z hlavy si to nevybavím
Bez svařeče se neobejdeš. Stačí ale i CO2, autogen má pro vydřidušské podmínky plynařských monopolistů jen málo kdo. Protože je jeho provoz nákladný, jeho použití pro zákazníka je také velmi drahé.
Stačí koleno buď přeříznout uplně a dopasovat díly k sobě a nebo jen v něm vyříznout ruční pilkou klínky aby šlo ohnout a nechat svařit. Na pole to bohatě bude stačit. A nějaký mechanil by mohl svařit za flašku nebo nějaké drobné.
Prodávají se i pružné nerezové vlnovce na spojování části výfuku. Jednak jsou velmi drahé, druhak na průměr motocyklového výfuku stejně nebudou.
doplněno 04.02.14 14:39:Nepleteš si to? v COčku je drát na cívce a zručný svařeč s tím zavaří i milimetrový plech. To že to asi neumíš, nemusíš mít komplex. Mám také CO a leta svařuji, když ale potřebuji zavařit něco tenkého, jdou za někým kdo to má opravdu v ruce. Autogenem je to samozřejmě pohodlnější, s tím si zavařím sám.
Mechanici zcela běžně bastlí výfuky na starých autech COčkem a to jsou trubky kolikrát na půl rezavé, když to propálí, přeplátuji kusem plechu a jede se dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.