Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční ventilátor topení na první 3 stupně

Od: asusxdf odpovědí: 25 změna:

Zdravím, nefunguje mi ventilátor na první tři stupně ze čtyř, čtvrtá nejrychlejší funguje. Nevíte, čím by to mohlo být? Auto Seat Cordoba 2006 (=takže stejný jako Fabia nebo Polo) Díky

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

to bude předřadný odpor v háji

to budeš mít vypálený nebo prostě vadný regulační odpor ve vzduchovém kanálu

asusxdf

A nevíte náhodou kde ho v autě najdu? Bude přímo někde za přepínačem nebo až někde u ventilátou (což podle zvuku někde u spolujezdcových noh)

hujer123*

Zkus vyndat pylový filtr, snad se tudy na ten ventilátor dostaneš. Ale protože má ventilátor 4 rychlosti, měli by tam být 3 předřadné odpory a nevěřím, že by odešly všechny najednou. Takže to může být vada přepínače nebo je regulace otáček elektronická a odešel nějaký polovodič. Frantíci to tak v autech mají.

hop®

Může uhnít společný přívodní drát (je nejvíce namáhaný), stalo se mi to u Transitu...

 

albatros498022*

1x

Většinou je přišroubovanej přímo na větráku.

 


1x

Před více než 2 lety jsem nechal u Felicie 1.6MPI vyměnit ventilátor topení za cca 1200kč (Škoda) a je to pár týdnů,co to zas začalo zlobit.Když zapnu zap. tak na 1,2,3 stupeň nic, až na 4 se roztočí a je cítit chvíli zápach,jako když se něco pálí,když přepnu na nižší stupně,tak větrák jde,ale dost kolísá (při jízdě).Pokud někde na chvilku zastavím,tak při rozjezdu zas na chvilku zasmrdí.

Otevřít motor,vyndat baterii a z boku na tom plastu jak je v něm větrák nad hadicema od topení je konektor a předřadnej odpor ten konektor bejvá zoxidovanej,shnilej,vytavenej tak to zkontroluj

Baterii je nutné odpojit,nebo jen posunout kvůli místu?

moc místa tam neni je lepší jí celou vyndat leč pokud si kurna šikula tak to dáš jen s posunutou a ještě si krásně zanadáváš

Moc se mi baterii odpojovat právě nechce,kvůli nastavení klapky,ale snad se po pár km srovná sama, díky

doplněno 09.10.15 07:47:

A je rovněž normální při této závadě ten smrad,většinou při studeném rozjezdu?

 

cuca*

0x

Stalo se nam to u citroena, v servisu kde delaji autoelektriku nam to opravili. Takze doporucuji zajet primo tam, nez se s tim zlobit a hledat priciny, pokud to nemuze byt praskla pojistka?

To Cuca-pojistka nejde vůbec! a u citroniků stejně jako u seatů či škůdek!

Příčina proč jde jen na jednu rychlost je snad u všech vozů,citroeny nevyjímaje ,jednoznačná a to jak píši ostatní!Takže kdo ví tak opraví za pár korun řádově do stovky!

 

petrmi

0x

je vadný předřadný odpor, respektive tavná tepelná pojistka na něm. Je umístěn někde blízko motorku ventilátoru tak, aby byl chlazený proudícím vzduchem.Je jen jeden ne tři. a má odpovídající počet vývodů, tepelná pojistka se vyměnit nedá je tam napevno natavená, a odejde většinou když se motorek ztuha točí.Odpor se totiž více zahřívá a tím se tavná pojistka přeruší ,aby nedošlo třeba k požáru vlivem vysoké teploty odporu.Takže zkontrolovat motorek jestli se lehce otáčí a popřípadě rozhýbat a namazat kluzná ložiska nebo vyměnit celý motorek a pochopitelně i ten odpor.Čtvrtá rychlost jde,protože je napojena přímo z přepínače na motor.

erikch*

a jen doplním,samotný ventilátor najdete nad spolujezdcovama nohama,je tam jen nacvaklý plastový kryt(alespon to předpokládám,podobně jako u Toleda)-onen špatný odpor-v ničem jiném příčina není-pokud jde na přímo(čili 4.rychlost=přímých 12V) je přímo zespoda toho ventilátoru...no a pokud už ho budete kuchat(je na tuším třech šroubkách)zkontrolujte si i uhlíky motorku ventilátoru a případně vyměnte(stačí koupit jakékoli obyč a dobrousit)-není tam nic extra,nebojte...

asusxdf

Super už je to uděláno, už je to hotovo

standis
No jo,ale já mám tepelnou pojistku v pořádku A stejně se točí jen 4.rychlost.Změřil jsem to měřákem kontakty konektory očistil..a nefunguje

 

 

jester*

0x

na 100%předřadný odpor je schovanej za schránkou spoluezdce.Ale jesti máš přdřenej větrák tak se znova spálí (větrák píská)měl jsem to stejný u fabie

Tak dnes jsem vyměnil předřaďák,zapnu zapalování a pojistka prsk.Opět vyndám,očistím konektor,dám zpět,zapalování,opět prsk.Sundal jsem skříň topení,nadzvedl kryt lopatek ventilátoru abych vyzkoušel jestli se volně otáčí.Neotáčí!Takže zadřený.Objednal jsem nový,zítra na parkovišti vyměním.Je demontáž náročná?Zatím jsem zjistil,že je potřeba vyšroubovat 2x torx šrouby na stěně u kabiny,odpojit konektor napájení,prostrčit skrz panel a povolit křížák držící ventilátor.To je vše?Jinak je nutné při výměně odpojit baterku,nebo stačí vypnout na palubce?


doplněno 16.10.15 13:53:

Netřeba odpovídat,vyměněn větrák+předřaďák,vše OK!

 

gogo*

0x

Řešení najdete na youtube.

Je spálený předřadný odpor topení, respektive tepelná pojistka na něm. Tepelná pojistka je nastavena na cca 130 st. C. Proudově by měla zvládat 10 A. Cena tepelné pojistky je cca 15 Kč. Celý předřadný odpor i s pojistkou stojí od 200 do 1000 Kč (je potřeba hledat).

Tepelná pojistka je tam proto, aby při přehřátí nedošlo k požáru auta (např. u Octavie je hned u kabinového papírového filtru). Tzn. pojistná teplota pojistky by měla být na vždy menší než 160 st. C (zápalná teplota prachových částic). Ideální je mezi 120 a 130 st.C (asi normální maximální teplota, jaká se může na odporu vyskytnout při normální funkci ventilátoru).

Důležité je proč originální pojistka shořela. Pravděpodobne problém vznikl na ventilátoru, kde je problém s ložiskem (přidřené, nepromazané atd.), tím došlo v většímu proudovému odběru větráku a tím k většímu zahřívaní předřadného odporu a tím k přepálení teplotní pojistky. Takže většinou nestačí jen vyměnit pojistku a je potřeba vyzkoušet jestli se ventilátor otáčí hladce, případně jestli nejsou některé kontakty zrezlé.

 

cernasss

0x

Zdravím ...

měl bych otázku ohledně tepelné pojistky. Také mi nefunguje topení na první 3 stupně roztočí se až na 4. tedy předpokládám "prasklou" tepelnou pojistku. našel jsem, že pro moje auto (Ford Focus) je určena pojistka 6A 220°C 250V. Tuhle pojistku jsem však na internetu ani ve specializovaném obchodě nesehnal. Prodali mi jen 15A 215°C 250V. Chci se zeptat, zda v tomhle případě vadí, že má tepelná pojistka 15 místo 6 Amper?

Díky

omar

jestli ti nevadí, že ti zhoři auto, pak si ji tam klidne namontuj

15 amper znamená sílu kontaktu, to není tepelná ochrana která měří proud jako u tepelné ochrany elektromotoru, ale je to ochrana kde se snímá teplota okolí (povrchu pojistky), čili jí můžeš bez obav použít! A těch 5°C vůbec neřeš...

cernasss
Přesně stejnou odpověď jsem dostal od zkušeného autoelektrikare a později také od člověka ve specializované obchodě, který se těmito elektrosoucastkami zabývá profesionálně. "Prostě se Jen přeruší o 5°C dříve"... Jen pro úplnost reakce. Sice s tím jezdím už rok ale auto stále ne a ne chytit, takže jsem asi někde udělal chybu. Pokud začne v budoucnu hořet určitě se ozvu. Díky za odpovědi.

 


0x

Tak zpravidla odejde na předřadném odporu tepelná pojistka a když ne, tak je roztavený pin v konektoru - regulačního předřadného odporu... Nikdy jsem na žádném vozidla zatím nenašel vadný přepínač! Tepelná pojistka je tam nabodovaná a má zpravidla tuším cca od 110-130°C dle vozidla. Přepálí se zpravidla proto, že ventilátor je přidřený, čili pomalý a nestačí proudící vzduch předřadný rezistor ochlazovat... V lepších případech lze i pojistku vyměnit - někde je dost místa, tak přes lisovací trubičky implantovat, někde bohužel nikoliv, z bezpečnostních důvodů nedoporučuji pojistku překlenovat!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]