Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
podařilo se mě nechat svítit obrysová světla u felicie ( neptejte se jak se mě to povedlo, když to na mě určitě troubilo). Když jsem se k autu vrátil po 5 hodinách, byla baterka uplně vybitá a nenastartoval jsem.Baterie je cca 2 roky stará, výrobce no-name, 360 A, 44 Ah. Doposud byla bez problémů. Nemám raději koupit novou baterii, nebo stačí nabít a i v zimních měsících je předpoklad správné funkce? Nemám totiž čím měřit ( a nevím ani co a jak...). Děkuji za odpovědi.
tak si to spicitej , jake mas zarovky
vepredu cca 2x10W = 20W
vzadu cca 2x15W = 30W
SPZ 2x10W = 20W
osvetleni palubovka atd... cca 10W
napětí 12V , výkon 80W , proud cca 6,6A , 6,6*5hodin = 33Ah hodin.
Takze neco udělá stari , neco udela to , ze je zima , naka zanedbatelna kapacita tam zustane , ale jiz nevybudi dostatecny proud treba pro starter.
Vse je psane cca , je pak individualni jake mas celkem zarovky , takze se neni cemu divit proc ti to kleklo za 5hodin.
Ja nechal jednou pred sichtou tez zapnute svetla a baterka letela do kose.
Dík moc za vyčerpávající odpověď. Baterku už nabíjím, a budu na ni jezdit dál.
Ještě jednou díky všem.
Děkuji za odpovědi. Já jsem si jen pocitově myslel, že by to mělo vydržet svítit dýl ( baterka by měla vydržet déle)?
Plně nabitý akumulátor by vám měl vydržet při parkovacích světlech déle. Ale kapacita je snížena jednak nízkou okolní teplotou, jednak jeho nedostatečným nabitím. Pravděpodobně jezdíte krátké trasy. Pokud chcete dosáhnout normální životnosti akumulátoru, je třeba jej udržovat nabitý. Buď jízdou na dostatečnou vzdálenost nebo nabíječkou. Škodlivé je i přebíjení akumulátoru vyšším napětím, čas od času je vhodné nechat změřit palubní napětí při běžícím motoru ve všech režimech.
Hlavně do ní nic nesypte! Do baterie se dolévá jen a pouze destilovaná voda, a to ještě jen v případě, že je jí tam málo. Pokud je baterie bezúdržbová, tak ani to ne. Jestli jí nabijete při pokjové teplotě, nebo v mrazu je celkem jedno. Při nabíjení alternátorem za jízdy v mrazivých dnech jí snad zajištujete pokojovou teplotu?
Jak se do baterie sype eloktrolyt? Já mysle že elktrolyt v olověné AKB je kyselina sírová a ta že je tekutá!
Jinak ta doba kdy byla betrie vana z ebonitu a jednotlivé články zality asfaltem jsou již pryč
Nepíšete, kolik se s autem najede, nějaké startování a pár km ji nedobije. Můžete si nechat změřit kapacitu. Na intu najdete co s kapacitou dělá mráz. Nabijte a uvidíte.
doplněno 13.01.14 11:14:Já do údržby počítám i dobití, když vím, že jezdím krátce a hlavně v zimě, tam se nejčastěji přijde na to, ža baterka už nestačíí.
Děkuji za odpovědi. Je to bezúdržbová baterie, takže do níc nalévat nebudu. Mě jen zarazilo, že za 5 hodin byla baterka vybitá ( při zapnutých parkovacích světlech).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.