Nejste přihlášen/a.
Zdravím chci na přítelkyně saxu vyměnit olej , je mi jasné dole se musí vypustit výpustním šroubem vyměnit filtr a tak dále , ale mám prý motor tak na 4 sekundy nastartovat aby prý vytekl všechen olej? Je to možné že se to dělává? Prosím o radu zkušeného mechanika díky.
presne tak nejlip za tepla aby necictony nebyli nadne ale rozmichane a pak vytecou potom staci oddelat sroub a vse vytece driv se to i proplachvoalo nejakym olejem ale to neni potreba potom das novy filtr, vratis sroub dolijes olej po rysku a nechas az potom kdyz je vse pozavirane chvilku nastartovat aby se naplnil filtr a tak vsechno a pak zase zmeris kolik ho tam mas priapdne dolijes
ja bych pri vypousteni nestartoval
Hele olej nech motor běžet déle třeba a pokud seš rychlý tak klidně i ohřej motor na provozní teplotu a při vypouštění rychle uhni rukou upřímně čím teplejší olej bude tím ho vypustíš víc protože je kapalnější a a na rovném povrchu samozdřejmě
To je absolutní blbost...auto před výměnou projeďte aby bylo zahřáté na provozní teplotu...poté vypněte motor a počkejte tak 5-10 minut aby olej stekl do vany a byl pořád pěkně řídký...vytočte výpustný šroub a nechte jej důkladně vytéct...poté vytočte filtr a a i z kanálků to nechte důkladně vytéct...nový filtr naplňte olejem a našroubujte,zatočte výpustný šroub a motor naplňte požadovaným množstvím oleje...
Vy potřebujete aby olej z mazacích kanálků stekl do vany,pokud motor nastartujete,dostane se ten zbytek nahoru,k ventilům,do klikového mechanizmu ale ne do vany,navíc riskujete poškození motoru nedostatečným mazáním...nevím kdo vymýšlí takové blbosti
dobře ale pokud to tedy správně chápu tak ráno jsem z autem přijel do práce kdy byl motor trošku zahřátý to znamená že všechno tedy steklo do vany a já to potom vypustil přez výpustný šroub ne?
Zadna tragedie, normalne bych nalil novy a jezdil - hlavne vymenit filtr. U toho vypousteni za tepla jde hlavne o to, ze se nestaci usadit vetsi kusy necistot, ale ty by tam stejne nemely byt, pokud neni motor prilis zanedbany.
Žádná tragédie?
Já bych teda v motoru nechtěl mít 10% starého oleje s bordelem a 90% nového.
Taková výměna je pak na velký kulový.
měl jsi někdy shozenou vanu? já měl několik dole a nikdy tam žaden bordel nebyl jak tady líčíš a to jsem to vypouštěl i za studena.. ten olej za studena zas o tolik hustší není aby se tam nalepil jak vazelína... možná to je jen přežitek z dob vozidel š120...maximálně ti zustane na vaně větší olejový film... nechat pořádně vykapat a myslím že ta decka se ve 3-4l ztratí jak nic..
Ja v tom opravdu takovou tragedii nevidim. Pokud to neni nejaka motorizace o ktere se vseobecne vi, ze je na olej hakliva, nebo nejaky "vysoce vykony" motor, tak bych tam nalil novy olej a neprozival to tak. Maximalne bych interval vymeny zkratil treba o 1/4 ci 1/5. Ze to neni idelani je jasne, ale nejak se kvuli tomu stresovat?
Jen dodám, že já to dělám tak, že olej vypouštím "za tepla" (např. když od někud přijedu). Na noc vrátím šroub a druhý den znovu vyšroubuju - vyteče ještě celkem hodně oleje (tak 100 ml). Až poté vyměním filtr a naliju nový olej... Vypouštění oleje "za tepla" má podle mě jedinou výhodu v tom, že olej vyteče rychleji než za studena, nic víc, nic míň. Tzn. stejný objem oleje za tepla vyteče za 10 minut a za studena za 90 (jen takový hypotetický příklad)...
A to kdybys ten sroub na noc nevracel zpet, tak Te tech 100ml oleje vykape taky (a jeste o chlup vic) a rano uz nemusis cekat.
To jen takovy zlepsovak pro priste.
To jo, ale u nás bývá často přes noc vyšší vlhkost (poblíž je potok) a tak se, možná trochu "paranoidně", bojím , že by se nějaká vlhost dostala i do "systému"... Tak tam radši na noc ten šroub dávám...
To je opravdu paranoidní.Ta vlhkost se do motoru dostává tak jako tak!Žádný motor není hermeticky uzavřen!
Asi jsem podle některých přítomných barbar, ale léta měním na svém saxu olej tak, že po jízdě jej horký vypustím z vany, odšroubuji filtr a po dvou až třech minutách motor protočím startérem. Divili by jste se kolik oleje ještě z motoru vyteče. Před tím ale na šroub pro upevnění filtru narazím kus polystyrenu, jinak se z kanálku co vede olej do filtru rozcáká olej po celém motoru (nechtěně vyzkoušeno). Ty tři vteřiny běhu motoru bez oleje mu v žádném případě nemůžou uškodit.
Snad nějaké saxo nic neřekne ale nějaký moderný řekněme ropák s přeplňováním/turbem by to moc dobře nerozdýchal...
Blbý dotaz, ale co to přesně znamená "protočit motor startérem"? Jakože nastartujete na ty 3 sekundy motor (tzn. běží), jo? Taková doba asi tomu motoru skutečně ublížit nemůže - pokud by měl např. člověk problém s tlakem oleje, tak auto může urazit ještě pár km, než se zadře. Ale u novějších aut / motorů bych to asi fakt raději nezkoušel.
Tak to má ten motor asi nějakou mimozemskou konstrukci...logickou úvahou ani nemusí být člověk automechanik...oloejové čerpadlo tlačí olej pod tlakem nahoru,do ojničních a klikových ložisek,na ventily vačku atd...
Ty potřebuješ mít všechen olej ve vaně,a toho těžko docílíš tím že jej naženeš nahoru...mnohem lepší je zahřátý motor nechat stát tak 10,klidně i 15 minut,za tu dobu to neschladne...potom vypustit olej a nechat to řádně vykapat jak z vany,tak od filtru...a nemůže tam nic zbýt,možn nějaké půl deci na stěnách motoru
díky všem za odpovědi pro příště jsem o hodně chytřejší , jinak auto sem nechal přes noc stát bez výpustného šroubu ráno po nějakých 20 hodinách jsem z autem hnul o kousek dál potom sem přišel asi za hodinu a bya tam další malá loužička takže ten olej všechen nevytekl :/ teď sem dolil nový olej natočil a na měrce už je zase olej trošku špinavý takže další výměnu udělám tak za 3000km už se zahřátým motorem myslím si že důležitou roli hraje také ten nový filtr , a za olej sem dával 1100kč za 5L je to nějaký německý MEYLE 5w-30 takže nejspíš kvalitní.
S tím filtrem to myslíte jak?
Jinak ten en olej (Meyle 5W-30 - 5 litrů) se dá pořídit i za 735 Kč (možná i míň), takže ta cena, za kterou jste ho koupil, moc výhodná není... A podle mě by i stačil i "nějaký" Total za cca 500 Kč (za 5l). Ale to už je Vaše věc.
Měnit stačí buď po 10 000 km nebo po roce (záleží, co přijde dřív). Pokud se s autem jezdí málo, dá se měnit i třeba po roce a půl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.