Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení autobaterie

Od: lukasm odpovědí: 7 změna:
Dobrý den, minulý týden jsem si koupil nabíječku ctek multi xs 5. 0, 12v, 0. 8/5a. Dnes jsem auto nemohl nastartovat, zapojil jsem nabíječku a po už asi hodině mi svítila dioda 7. Nepředpokládám že se za hodinu mohla zcela nabít. Mám autobaterii varta 44ah 12v, 3 roky starou. Může být chyba v nabíječce? Díky, lukáš

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

1x

Stará baterie ztrácí kapacitu. Pak ji nabiječka rychle nabije, protože dosáhne požadované napětí rychleji vlivem nízké kapacity. Baterka má sice napětí, ale po odpojení nabíječky rychle padá nebo se rychle baterka vybije při prvním připojení startéru.

Tedy vadná baterie.

 


0x

tydle automaty si samy regulujou hodnoty nabíjenýho proudu v nabíječce chyba nebude nech baterku dobijet aspon 8h já to vždy nechávám nabíjet přes noc no a pokud mi baterie do 14 dnů umře du pro novou

toto vše za předpokladu že máš dobíjení o.k. a že klidový odběr z baterie nejde přes 30mA

 

buss

0x

3 roky je trochu málo, ale budiž. Ano,baterku lze oživit! poměrně rychle, pokud není úplně kaput, Ale asi vícekráte po sobě nenastartujete.

 

jabraka*

0x

Nejlepší je mít kontrolu nabíjecího proudu.Většina nabíječek má i kontrolní A-metr.Pokud není,lze vložit do obvodu externí měřič.Když nabíjecí proud klesne na neměřitelnou hodnotu,nabíjení dál je bezpředmětné.

JABRAKA

praivo*

U pulzních nabíječek ti běžný multimetr bude na víš co...

 

tr

0x

Zdravím, taky mám zmiňovanou nabíječku Ctek, přesně ten typ.

Pokud baterie dostala zabrat na je zasulfátovaná, tak na nabíječce zvolte režim RECOND. Pokud ani to nepomůže, tak nabíječku půjčte někomu s mladší bateriií v taktéž vybitém stavu, jestli se nabíječka bude chovat stejně (vyloučení závady), ale hodina na C Tek je hodně málo. Nebo ještě jedna možnost je, sehnat starou nabíječku, která dává při nabíjení 12V autobaterie, třeba 18V při 3A- tuto mám já a používám ji, když je mikroprocesorová nabíječka krátká na nadměrnou sulfataci a baterii nechám " povařit" k odstranění sulfatace. Toto mikroprocesor nikdy nepovolí. Poslední věc, při nabíjení starou autonabíječkou nemějte baterii připojenou ve vozidle, aby se nepřekročilo palubní napětí, stejně je lepší autobaterii nabíjet vždy venku, mimo vozidlo.

 

koumes*

0x

Pokud dostala baterie zabrat špatným nabíjením (příliš proudu) může být třeba jen nutné dolít destilku, pokud to vůbec jde. Baterie co je rychle nabitá a sama se vybíjí, by tomu odpovídala. Každopádně to chce spíš zkusit nechat delší dobu, protože hodinové nabíjení 44Ah baterie ji může plně nabít jedině fakt vysokým proudem, který ale běžné nabíječky fakt nedají. Každopádně bude něco špatně na baterii nebo autě. Špatné dobíjení, zapnutý nějaký spotřebič, volné kabely...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nabíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]