Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velký pokles napětí autobaterie

Od: hajsol odpovědí: 8 změna:

Dobrý den Vám všem. Potřeboval bych prosím poradit s jednou věcí ohledně autobaterie. Jedná se o celkem (dle mého názoru) velký pokles napětí. Asi dvě hodiny po jízdě (20km) kdy pak bylo auto vklidu, jsem naměřil na baterii 12,6V což je v pořádku jenže další den jsem na baterii naměřil už 12,25V. Takže pokud s autem nejezdím a stojí více jak 3 dny na místě tak už pak nenastartuji.V letních dnech se nic podobného nedělo. Chování baterie takto sleduji týden a pokaždé se napětí sníží za den nečinnosti o cca 0,30V. Měřil jsem i proud a hodnota je 0,07A při zamčeném autě. Alternátor jsem taktéž měřil a hodnota se pohybovala okolo 14,3V. Takže má otázka se vlastně týká jen ubývajícího napětí.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

host*

0x

většina rádců se vás asi bude ptát na to,

- jak je baterie stará (u olověných baterií se počítá životnost asi 4 až 5 let),

- jestli jste ji zkoušel nabít a jakou nabíječkou (některé jsou automatické a některých je třeba proces nabíjení sledovat a včas ukončit)

- jak často se baterii jízdou stačí nabíjet nebo jak se vybíjí (časté svícení, svícení mlhovkami, výkonný zesilovač u autorádia, svícení při čekání na přejezdu u závor, kolik spotřebovává alarm nebo další instalované zařízení, které je v chodu i při vypnutí klíčku a pod.)

hajsol

Dobrý den,

baterie je kupovaná minulý podzim, nabíjel jsem jednou a nabíječku jsem sledoval a po nabití ihned odpojil.Týdně najedu cca 100km takže by se měla dobíjet normálně, svítím normálními světly, autorádio není nijak výkonné a odjímatelný panel si beru vždy domu, autoalarm i centrál jsem na čas odpojil a výsledek byl stejný.

 

buss

0x

Nechte si někde změřit kapacitu, aku se jinak chová v létě a jinak v zimě. Zkuste pokles U změřit při odpojeném aku..

 

fribble*

0x

Ještě by to chtělo změřit odběr z baterie při všem vypnutém, něco bere pal. počítač, ale zda není někde odběr navíc - já se takhle vyblbnul se spínačem světla v kufru,

doplněno 24.11.13 11:37:

Sorry - nedočetl jsem, že proud jste měřil.

 

zabu

0x

70mA je dost. Nevím, jak jsou která auta "našlapána" elektronikou, která je pod napětím i při vypnutém klíčku. Typicky to bývá zabezpečovací zařízení, to by nemělo brát víc neř 2OmA-celé, něco si vezme rádio, tipuju max 5mA, něco řídící jednotkakdyž hodně 10mA. No ale stále jěště zbývá víc než polovina, o které se neví, kam teče, a tím směrem bych šel. Najít "nežádoucí" spotřebiče.

 

humbucker*

0x

Ahoj. Něco tu popisuješ a něco s tebou tady kolegové řeší. Aspoň se snaží na základě nějakých informací řešit a radit. Ale, poněkud se tu nepočítá s tím, že ta baterka klidně i po roce nemusí být v pořádku. Odcházejí i dřív. Ani když je to nabíjení v pořádku a při denním svícení a několika startech za den a malém nájezdu kilometrů to nemusí stačit. Tak asi nechat změřit zátěžákem baterii a zkouknout i to dobíjení. Můžeš prubnout při jízdě za tmy vyřadit, nechat klesnout otáčky na volnoběh a přidat plyn. Světla by měla pohasnout a zase se silněji rozsvítit. Pak to asi dobíjí, ale celkově jí to po čase nemusí nestačit.

 

davida

0x

Podařilo se Vám problém vyřešit? mám totiž úplně stejný problém. Děkuji

 

zabu

0x

Já to také vidím na zničený akumulátor. Test zátěžákem by to asi odhalil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]