Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jen "blázen" může olej měnit po cca 30 000 km a to ještě u nového vozu.
Pro první výměnu oleje u nového vozu by se měl majitel rozhodnout po cca 5 000 km. Ano, již po 5 000 km a to z důvodu toho, že motor se postupně zabíhá a nečistoty se v něm hromadí a filtr vše nespasí. Další výměna by měla proběhnout po cca 10 000 km a další max v 15 000 km - toto platí pro benzínové motory. Pokud má auto diesel, tak se doby výměny redukují na méně. Pokud nesplníte kilometry, tak nejpozději po 2 letech olej vyměnit.
Pokud auto jezdí trasy ve městě a nebo jezdí velmi málo, tak se intervaly opět redukují na menší nájezd a dobu.
Žádný značkový servis Vám nemůže nařídit výměnu až po cca 30 000 km, přijet můžete i dříve.
Ano, ty jistě autům rozumíš líp než konstruktér, který auto zkonstruoval, nakreslil a spočítal. To se mi snad jenom zdá.
Tak třeba proto, že při jednom pokusu se s autem jezdilo doporučených 30 000 km a pak se olej vypustil. Olej byl plný záběhových částic z motoru a ten byl zralý na odpis z důvodu špatného záběhu. Tak a teď něco říkejte. Jasně koupíte si sekačku, nalejte olej a sekáte třeba 10 let v kuse ne? Nebo si koupíte jakýkoliv modelářský motor a ihned jej běžně využíváte jako by se nic nedělo.
Takto opravdu daleko nedojedete, alespoň první náplň by se měla tak vyměňovat (myslím po 5 000 km). Ale každý at si udělá dle sebe.
I ty nelepší závodní týmy nejdřív motor "propláchnou od výroby". Dnes jde všechno rychle, tak není čas zabíhat ve výrobě, tak jako dřív.
Žádný dnes vyráběný olej nebude po 30 000 km lepší a ni srovnatelný s olejem po 10 000 km. Pokud to dáme do procent, tak do bude třeba takto: olej po 30 000 km - mazací schopnost 30%, olej po 10 000 km-mazací schopnost 60%. Tak a teď mluvte odbornící. Není tajemstvím, že motory je konstruují na určitý nájezd třeba těch max spolehlivých 150 000 km, to máme pět výměn po 30 000 km a pak si to koupí některý chudák z ČR a diví se, že auto žere třeba 2 litry oleje na 1000 km atd. Prostě, spočítané to je, ale na jiné nájezdy než lidé zamýšlí.
kamion ma 60tis tušim.. ale zaprve s kamionem nelitaš po městě a zadruhe ma mnohem větší nápln a nejspíš se nebude ten olej ani tolik hřát,,, takže kamion s osobakem se asi moc srovnat nedá...tam prostě zaleží na mnoha věcech jak rychle ti olej zdegraduje.. a pokud jsi viděl fest vyjety olej tak z toho zbyde jen taková skoro vazelína...
Zdravím, napsáno odhadem, prostě upozorňuji na to, že prodloužené intervaly a zvláště u první náplně je hodně špatně, ale dělejte tak jak je psáno v manuálu, ono investovat na začátku navíc nějakou tisícovku při nákupu vozidla za řekněme 300 000,-Kč už je moc. Máme ve městě prodejnu a servis Škoda, Renault, Citroen, Mazda a Hyundai a všude Vám řeknou při nákupu, v manuálu sice máte první výměnu po 30 000 km(z důvodu "moderních olejů"), ale protože auto je v záběhu, přijeďte nejlépe po 5 000 max 10 000 km.
Tenhle dlouhý interval jsem prvně řešil u Citroena Jumper, byla to funglovka s motorem HDI, který je podle mě výborný. Přiznám se, že jsem to nevydržel a nechal ho poprvé vyměnit po cca 22 tkm, ale protože nalítám spousty km, tak ty další výměny už byly po 30 tkm a motor chodí jako pila. Aktuálně mám Octávku II v benzínu, taky jsem ji dostal jako funglovku a tam výměny řeším přesně podle ukazatele - tedy po 30 tkm. Vzhledem k tomu, že tedy měním olej třikrát ročně, tak to zase není tak dlouho. Každopádně i tento motor chodí velice dobře, co mě překvapilo je i to, že za celou dobu jsem nedolil ani deci oleje, prostě za 30 tkm mi klesne hladina oleje v motoru od horní rysky ke spodni.
doplněno 08.10.13 21:37:Akorát pozor na biopaliva - viz článek :
Prostě Bursík a jeho ekoteroristé u nás škodí téměř srovnatelně s komunisty. Nejen fotovoltaika a podobná zvěrstva, ale ještě ničí motory aut dávno poté, co už jsou od válu.
měním po 15ti tis km, ačkoliv dávám olej longlife na 30tis km. Každou druhou výměnu resetuju palubní PC
30tis je asi dobrý právě jen pro zánovní auta... těch 150tis km najedou i tak, ale ten co je koupí po nich už tak štastný být nemusí.
doplněno 08.10.13 21:38:@promon - nalítat tolik km v tak krátkém čase (dlouhé trasy) zkusím těch 30tis km interval. Ovšem já najedu cca 20-30tis km za rok. Dost z toho jsou krátké trasy - pod 50 km.
doplněno 08.10.13 21:45:Peugeoty mění po 20tis km ne po 30ti... tedy pokud to není motor od motoru jiné. Máme je taky ve firmě mj.
Tak zase tak černě bych to neviděl, claymane - u nás ve firmě už poměrně hodně Octávek má přes 400 tkm, Peugeoty 206 a Partnery ještě víc, dokonce i několik Fábií s HTP tuto metu dosáhlo. Pravda, dvě z těch HTP už s vyměněným motorem. Jediné auta, které takové dávky km totálně nedaly byly Rencky Megan a Clio - ale ty už jsou, zaplatbůh, pryč.
vlivem přísad síry v našich palivech dochází k rychlé degradaci motorového oleje, paradoxně čím kvalitnějšího, tím rychlejší. Po ujetí cca 7 500 km u benzinových a 17 600 km u dieselových motorů dochází k naprostému vyčerpání přísad v plně syntetických olejích. Dolévání oleje následkem jeho zvýšené spotřeby k jeho revitalizaci nestačí. Ty potom zcela pozbývají své funkce, jmenujme alespoň ty nejdůležitější, jako je rozpouštění karbonu, antikorozní vlastnosti, odolnost v tlaku a střihu, viskozita, schopnost malého odpařování atd. U dieselových motorů navíc dochází k zvyšování obsahu sazí jako produktu hoření nafty, které se profukem do oleje dostanou kolem pístních kroužků, podobně jako křemík ze vzdušného prachu. V oleji nám tak v motoru proudí dva nejtvrdší prvky na zemi, uhlík a křemík, výsledná emulze má skvělé abrazivní vlastnosti.
proč? to vám řekli v salónu, kde jste auto koupil? pak jsou to lháři a u těch bych si už nekoupil ani pojistku...
odkaz byl na "Nařízení Komise (EU) č. 461/2010", které je o problematice. článek nějakého novináře apod. může být zavádějící.
vaší připomínku nechápu. snažíte se být, za každou cenu, zajímavý? mimochodem, podobné připomínky syslů mě vedly k tomu, že momentálně nepřispívám pod svou registrací a tyto stránky navštěvuji méně...
Tak si na něj klikněte... odkaz vede na výsledek vyhledávání přes Seznam, nikoliv na konkrétní nařízení komise EU... v tomhle případě je Syslova poznámka naprosto košer...
Předpokládám, že jsi to koupil nový. Tudíž s origo olejem, a doporučením výrobce, o čem tedy přemýšlíš? Myslíš, že výrobce ti do knihy napíše výměnu po 30, aby se ti to co nejdřív potentočkovalo? Asi těžko, že? Spíš naopak, bude se snažit tě dohnat co nejdřív do značkového servisu a nechat tam co nejvíc peněz, takže bych se toho neobával. Dělá to spousta jiných automobilek a problémy s tím nikdy nejsou. Něco jiného je samozřejmě při koupi ojetiny, ale je-li to nové, tak se drž doporučení výrobce.
Mimochodem - měl jsem to podobné. Garančka 15, 30, 45... první výměna až po 30ti na druhé garančce.
No, můžeš se rozhodnout mezi letitým neoprávněným zvykem nějakého neznalce, nebo doporučením výrobce, který to zkonstruoval, spočítal a ověřil. Co si vybereš?
mam diesla měnim po 10000km táta benzín měním po 15000km a když sem scháněl auta tak sem se vyhejbal všem autům kde se olej měnil v tkzv. prodlouženým intervalu neb mi hodně lidí včetně kamarádů automechaniků od těchto aut odrazovalo
tchán ted koupil novýho fiata 500 a má doporučeno měnit po 20000km
Moc tomu nevěřím...osobně si myslím že je to jedna finta jak rychleji odrovnat motor aby člověk zase po pár letech utíkal koupit nové auto...
Olej poměrně rychle(vlivem krátkých cest a častých studených startů a taky nekvalitním palivem)degraduje...a tomu že by tam v pohodě vydržel 30 tis km se mi moc nechce věřit
Dříve v dobách olejů M6A byl opačný extrém,ten olej byl velmi nevýkonný a auta co na něj jezdili(třeba MBčka)tak měli motor třeba po 100tis na GO-stejný motor s dnešními oleji najede třeba 3x více...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.