Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chci se Vás zeptat, Mám čerstvě řidičák, ale v autoškole jsme jezdili ve fordu focusu (diesel) a s rozjezdy do kopce jsem problém neměl ani u peugeotu 307. Doma máme dvě auta, z toho fabii 1,2 (benzín) s rozjezdy na rovině problém nemám, i přesto, že oproti autoškole kde mě učili rozjíždět se pouze za pomocí spojky, zde je potřeba přidat plyn, ale problém s tím nemám. Problém nastal tehdy, když jsem se chtěl rozjet s fabii 1.2 do celkem prutkého kopce (30°), s nějakým tím menším kopečkem problém nemám.
Postupoval jsem takot: spojka na podlaze, nožní brzdu jsem držel. Pouštěl jsem spojku do prokluzu a v tu chvíli jsem pouštěl brzdu a začal přidávat plyn, ale i přesto mi auto stále couvalo. Nemáte někdo nějakou radu jak na to byl bych vděčný.
Já jsem ze staré školy, kdy v autoškolách nic se silnějším motorem nebylo, takže nás učili rozjíždět s ruční brzdou. V kopci zatáhni ruční brzdu, rozjížděj se stejně jako na rovině a až ucítíš, že auto už by chtělo jet dopředu a nemůže, pomalu povoluj ruční brzdu. Protože jako penzista mám Opel Corsa, kolikrát to použiji ještě dnes, zvlášt když za mnou někdo stoji moc blízko.
Zdravím,
tohle je klasický problém všech, kdo je zvyklý na auto s motorem s vyšším obsahem a přejde na něco s obsahem menším a navíc ještě vysokoobrátkovým. U těchto slabších motorů musíš prudčeji pouštět spojku a zároveň víc než jsi byl zvyklý přidat plyn. Prostě víc razantní rozjezd. A nebo se do takhle prudkého kopce rozjíždět přes ručku.
v podstatě je to velice jednoduchá věc. Při rozjezdu je třeba trochu víc pustit spojku (do záběru), z brzdy přešlápnout na plyn a tady záleží na motoru. silný motor zabere i při sebemenším stisku plynu. slabší motor zabere při trochu větším sešlápnutí plynu. pak už stačí pouštět spojku a rozjezd je na světě je to o praxi a tréninku. uvidítě, že když budete každý den parkovat v kopci a rozjíždět se do kopce, tak se to do týdne naučíte.
Přeji mnoho zdaru při rozjezdech.
spojku povol trošku výc a rychle přešlap na plyn . Za zadní kola polož svůj telefon a uvydíš že necouvneš. Je to o praxi, párkrát si to zkus někde v kopci a časem ti to už nepřijde, někdo si pomáhá ručkou hlavně ženský ale jde to i bez
Fabii hoď do hnoje a kup si auto a žádný problém s rozjezdem mít nebudeš,věř tomu.Tahle popelnice je ráda,že se rozjede na rovině,natož v kopci.
Pro začátečníka je lepší se naučit s ruční brzdou...zatáhneš si brzdu,auto ti necouvne...pak sešlápneš spojku,zařadíš 1,držíš spojku,přidáš plyn začneš pomale pouštět spojku a až budeš cítit že spojka zabírá,tak pomalu povolíš ruční brzdu a jedeš...i já když už řídím několik let,se rozjíždím s přehmatem z brzdy na plyn jen do mírného kopce...u jiných si zatáhnu ručku-nejenom že to je pohodlnější,ale i lehčí
Nejsem baba,ale s ruční (pkd je to nutné) se rozjíždím do kopce běžně,jem se to chce ( obě varianty ) naučit.Zkoušejte to někde na nepříliš frekventované silnici až se to naučíte.
A to jak u benzínové 1,8i 16V nebo i dehtové feldy,jedinou výjímku tvoří Lupo 1,2TDi (robotizovaná převodovka-tiptronic)
To chce cit v noze a v celé těle. Naučit se citlivě ovládat spojku tak, aby při jejím poustění, při správném přidání plynu podle kopce do kterého se hodláte rozjet, jste zadržel spojku v okamžiku, při uvolněné brzdě , aby se vozidlo ještě nerozjíždělo ale ani necouvalo po svahu zpět. Nacvičit v tomto okamžiku - zadržení spojky, vozidlo udržet několik vteřin. Poté započít přidávat plyn a spojku pomalu.velmi citlivě, pouštět až do úplného záběru a rozjetí vozidla. Jde to nacvičit i bez použití ruční brzdy, jen s použitím nožní drzdy. To ale vyžaduje nacvičít rychlé, správné a ve správný okamžik přemístit pravou nohu z brzdového pedálu na pedál plynu a přidávat správnou měrou. miro
ieZ toho si nic nedělej. Fábie 1,2ka je na to dost blbá. Mám Favorita 1,3 a Transportera 1,9 D. A žádné auto mi při rozjezdu nechcípe. jen když vlezu občas do strejdovy Fabie a nedám si pozor, tak mi to chcípne i na rovině. Ale aspoň má Fabka nejpřeposilovanější brzdy a řízení ze všech aut, s kterými jezdím. Až je to nepříjemné.
Je to o cviku.
Levá noha dávkuje prokluz spojky podle potřeby a současně pravá noha dávkuje plyn podle potřeby.
U slabého motoru (fobie 1,2) jsou do kopce potřeba vyšší otáčky jinak chcípne (cca 2000, při vyšších se pálí spojka)
Pokud jsi couval tak spojka moc klouzala = je třeba trochu pustit pedál.
S ruční brzdou to je lehčí, ale je dobré umět to bez ní = pustit nožní brzdu a hned přejít do "visení na spojce" a pak se plynule rozjet. Chce to jen cvičit a slabý auto je na naučení ideální - neodpustí žádnou chybu.
PS: 30° je docela strmá střecha, nedivim se že ti auto stále couvalo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.