Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samovolné vybíjení baterie u vypnutého motoru

Od: kaspar999* odpovědí: 13 změna:

Mám Seat Toledo 1997 1.9TDi 66kw+chip a mám měsíc novou baterii (56Ah) a když ujedu cca 5-10km a pak zaparkuju, tak druhý den ráno už nenastartuju... (Světla, rádio atd. byly vypnuté)... Tak jsem dal baterii nabít a druhý den to samé, tak jsem vyměnil baterii za silnější Vartu silverline 74Ah a dal jsem jí plně nabít a přes noc se zase vybila. V autě je imobilizér na dálkové ovládání, ale to na to nemá asi vliv. Nemáte někdo nějakou radu? Nebo stává se to někomu tady z Vás? Díky za odpovědi

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Vzít ampérmetr a zjistit, kolik to z baterky bere. Přes noc nemá šanci vybít 74Ah baterku ani zapnuté rádio, vždyt to by odběr musel být kolem 6A, což je docela masakr.

Při připojeném ampérmetru postupně vytahovat pojistky. Až odběr zmizí, zúží se okruh "spotřebičů"

Pravda je že špatně nainstalované radio mi baterku přes noc vybilo i když jen čtyřicítku. Ale nápad s pojistkama je super.
hop®

Miki, ano, jen pokud by to mělo brát 6A tak pozor na použitý ampérmetr, aby to nebylo jeho poslední měření...

Přesně tak. Nebo pokud nemáte ampérmetr, tak odpojte kabel na baterce a vložte do série žárovku, např. zadní světlo 12V/5W. Při vypnutém zapalování a zavřených dveřích nesmí ani žhnout. Pokud žhne, tak jak píše mikihans, napřed odpojit rádio, pak postupně vytahovat (a vracet) pojistky. (Doporučuji si pojistkovou skříň napřed vyfotit, kdybyste se zamotal.)
kaspar999*

OK. Díky za rady Zítra ráno to hnedka vyzkouším. A pak napíšu co to bylo.

 


0x

dva kroky:

změřit odběr v klidu tak jak je zde už posáno a

taky bych se podíval jestli to dostatečně dobíjí. Nastartovat motor a změřit napětí na baterii. Mělo by se pohybovat cca od 14 V do 14,4 V

 

kaspar999*

Dnes jsem na baterii při vypnutém motoru naměřil 12,7V a jak jsem nastartoval, tak místo 14-14,4V naměřil jenom 12,2-12,3V. Takže to bude nejspíš alternátor. Nebo to může být něco jiného? Díky

hop®

anebo regulátor nabíjení

zkuste měřit na alternátoru...

kaspar999*

Nespíš to bude ale určitě dobíjení, protože když otočím klíčkem, tak by měla proběhnout kontrola dobíjení že? a na přistrojovce neproblikne znak baterky. To je známka že to nedobíjí... zkusím sehnat jiný alternátor... Ale zas by mě mrzelo kdyby to nebylo tím... A zbytečně bych vyhodil peníze. Díky

hop®

Pokud zapnete zapalování, rozsvítí se kontrolka nabíjení, protože to logicky nedcobíjí. Pokud nastartujete, kontrolka zhasne, protože to začne dobíjet. Pokud je něco jinak je to špatně.
Ovšem i když kontrolka funguje jak má, může to dobíjet nedostatečně. Pokud se při zapnutí zapalování (před startováním) nerozsvítí kontrolka nabíjení, hledel bych chybu v regulátoru nabíjení, možná je jen někde upadlý nebo zoxidovaný drát. Pokud to relátko najdete, zkontrolujte a vyčistěte kontakty...

doplněno 23.09.13 23:07:

Seaty fakt neznám, sorry, zkuste zaguglit...

doplněno 23.09.13 23:25:

Pokud nemáte dynamo tak ano

kaspar999*

Nevíte náhodou kde bych ten regulátor našel? díky

martinhajek*
Regulátor napětí se u těchto vozů nachází pod deklem zadního čela alternátoru a je svépomocí vyměnitelný.
kaspar999*

A ještě jedna otázka... je regulátor nabíjení vlastně regulátor buzení? že? Dík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]