Nejste přihlášen/a.
Poprvé? To bych doporučoval se na to někde podívat, musíte na to být dva. Acha ta odvaha... Obsah kapalin, náplní, bude na webu. Mimochodem, vizte historii zde!
Ano přesně tak. Ach ta odvaha...Radši si to dejte do servisu, bude to za pár korun a budete mít pocit jistoty, že jste nic nepokazil. Co se týče brzd, je vždy lepší se v tom nehrabat sám... Udělejte to v servisu, koukejte na to, jak to probíhá, zapamatujte si to a příště si to uděláte sám bez obav
Zbytečné. Co si neuděláte sám, to nemáte. Služební auto jsme měli již 3x v autorizovaném servisu kvůli úniku vzduchu a závadu stále neodstranili. Takže na co mám nářadí, tak si u svých aut dělám sám. Postupujte jako při odvzdušňování, jen s tím rozdílem, že místo aby jste vyšlapala kapalina s bublinami, musíte vyšpalat starou kapalinu. Začněte u zadního kola nejdále od hlavního brzdového válce myslím že zrovna u této Fabie je to pravé zadní kolo. Povolte odvzdušňovák a pomocník Vám musí šlapat na pedál, dokuk poteče stará kapalina. Až poteče nová, utáhnout odvzdušňovák a jít na další kolo až skončíte u přední nápravy na levém kole.
Zdravím,
podklady o množství a manuál pro výměnu najdete na webu v různých diskusních fórech.
Co se týká samotné výměny - pomocníka budete potřebovat až pro odvzdušnění (aby vám někdo tzv. našlapal - zvládá to i dítě, dělal jsem to tátovi mockrát jako kluk), tedy pokud nemáte zařízení pro výměnu brzdové kapaliny v jednom muži ( např. uni-max.cz/...)
Neodpustím si jednu radu (či spíš varování) - pokud to nejsou brzdy čerstvě sestavené (jakože u vás nejsou), nepouštějte se do toho sám a dejte to udělat do dílny, kde s tím mají zkušenosti. U starších brzd bývají odvzdušňovací šrouby zalehlé, zarezlé a pod a pokud ho vezmete silou, koledujete si o jeho utržení (přetržení). A takto poškozený odvzdušňovák znamená většinou (když se podaří zachránit 1 z 10, tak je to zázrak) výměnu celého brzdiče (či prasátka). A to už je náklad cenově vyšší, navíc to většinou znamená odstavení auta. To samé platí pro brzdové trubičky a hadičky. Zabránit se utržení samozřejmě dá - profíci to dělají tak, že potřebné místo prostě bodově a krátce ohřejí autogenem. Ale kdo z nás ho má k dispozici.
Dělal jsem si brzdy mockrát na různých autech. Ale pouštím se už do toho pouze v případě, že brzdy jsou nové nebo když už počítám s tím, že trubičky, odvzdušňováky a brzdiče budu dávat nové a staré zahodím. Jinak to raději odvezu kamarádovi do dílny - vyjde mne to levněji a navíc to mám bez nervů, co mi ulítne a já to pak budu muset shánět. A to si jinak auta dělám kompletně sám (pravda, jde o stará auta, nic nového, kde je potřeba počítač).
Tahle obava je myslím celkem zbytečná...když máte zalehlé šrouby,tak je očistěte ocelovým kartáčem,nalejte na ně brzdovku-nechte pár minut působit a nikdy nebyl problém...jen za to nesmíte rvát jak...povoluje se to jakoby pulzací-nasadíte očkový klíč a pak lehkými údery ruky do klíče postupně šroubek povolí...když za to zapáčíte naráz a pořádně tak je jasné že se může urvat
Asi na mne bude spousta lidí řvát, já to dělám takovou prasáckou metodou. Z nádržky brzdové kapaliny odsaji občas starou kapalinu obrovskou injekční stříkačkou a naleji tam novou. Za nějaký čas to udělám znovu. Je tedy trochu větší spotřeba kapaliny, ta je ale proti mému času zase levná a akce je za minuty. To mi připomenulo, že budu muset zkontrolovat svého Karla.
Za leta provozu jsem si všiml, při brzdění kapalina proudí sem a tam a postupně se promýchává. Jsem ale líný bordelář. Vše mi ale brzdí perfektně. Raději věnuji péči deskám a diskum.
Na druhé straně mám zařízení na měření bodu varu brzdové kapaliny, takže než začnu vyměňovat, změřím bod varu a ten je vždy směrodatný a ani tak jako věk. Kapalina do sebe bere vodu a právě ta ji znehodnocuje a rozkládá. Moderní kvalitní kapaliny jsou ale odolnější.
Je jasné, pokud je bod varu u mého auta nízký, vyměním celou náplň. Dělám tom tak, že mám přetlakové plnění nádobky brzdové kapaliny a jen lezu pod autem a postupně odpouštím ze systému starou kapalinu a čerstvá se mi tlakem plní do nádržky kapaliny.
Je to i mnohem rychlejší než s pomocníkem který by našlapával.
Nic na tom není,musíte ale NUTNĚ být dva...prvně něčím vytáhněte starou kapalinu z nádobky,čerpadýlko nebo větší injekční stříkačka a vytáhněte co půjde...potom nalejte do nádobky novou kapalinu až po okraj...jděte k jednomu sundanému kolu(STABILNĚ zajistit proti spadnutí-náprava na ruce není nic příjemnýho) a povolte odvzdušňovací šroubek...potom pomocník musí minimálně 15X sešlápnout pedál brzdy a kapalinu chytejte do nějaké nádobky(je to toxické)...potom přijde ta důležitá fáze-pomocník musí pedál sešlapovat pomalu,a jakmile začne vylínat kapalina ze šroubku,musíte jej dotáhnout,když by jej sešlápl rychle a pustil,vždy se tam natáhne zpátky nějaký vzduch...poté zkontrolujte dotažení a nasaďte prachovku na šroubek(je lepší koupit i nové šroubky a prachovky)...poté můžete nasadit kolo a jít k jinému...mezi tím dolejte kapalinu do nádobky a můžete dělat další kolo...(důležité-nesmíte dopustit aby zmizela všechna kapalina v nádobce-zavzdušnil by jste si celý válec)...
Takhle to vypadá složitě,ale zvládne to levnou zadní i cvičená opice-ovšem nesmí se to brát na lehkou váhu,jsou to brzdy a zvýšená opatrnost je na místě,ale rozhodně se toho nemusíte bát...jo a ještě rada na závěr,dbejte toho aby se vám mazlavá kapaina nedostala na činné plochy brzd(kotouč a destičky)...pak by jste se mohl hodně divit až by to nechtělo brzdit
Tak přeji hodně zdaru
Já to dělám sám bez pomocníka.
Pořidil jsem si delší plastovou hadičku o průměru, aby šla těsněji navléci na odvzdušňovasí šroub. Druhý konec hadičky vložím do průhledné flaštičky, ponořím ji do malého množství předem naplněné kapalinou a dám na kapotu do zorného pole řidiče.
Poté už stačí jen nasadi hadičku na odvzdušňovací šroub, povolit jej, sednout za volant, šlapat na brzdový pedál a sledovat při vyčerpávání kapaliny, při její výměně, přibývání kapaliny ve flaštičce. Při odvzdušňování sleduji okončení úniku bublinek ( vzduchu). Po dosažení sledovaného cíle vystoupi a dotáhnou odvzduňovák, sejmout hadičku a pokračovat na dalším kole podle pořadí od nějvzdálenějšího k nejbližšímu brzdového válce. Má to také výhodu , že nedochází k úniku kapalina na podlahu a pod.- miro
tohle ale podle mě není 100%. protože jak pustíš pedál tak se tam dostane vzuch zpátky.. nejlepší to je dělat ve dvou..šlapat na brzdu zvládne snad i 10 leté dítě a tomu druhému to ušetří spoustu času a nervů..
jj u hooodně šroubů se mi takto vždy povedlo!Jinak na nynějším Cítovi stačí jedna osoba na odvzdušnění a jeden "klacek" jako šprajc pedál-sedačka šprajcnu v sešlápnutý poloze a klidně odzvušním.Jinak na mém autě jsou do jistého roku postup od nejvzdálenějšího po nejbližši a pro novější opačně-od nejbližšího řidiči po nejvzdálenější!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.