Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opotřebovaná spojka

Od: ritabelgique* odpovědí: 5 změna:

Zdravím, chtěla bych poradit, jak laik ( laička ) pozná, že auto má opotřebovanou spojku? Děkuji za tipy a odpovědi.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

to že spojka tkzv. klouže se pozná tak že otáčky motoru letí vzhůru a auto v podstatě jede stejnou rychlostí

nebo se z vozu ozývají zvuky jenž svou intenzitu mění dle toho jestli se šlape na spojkový pedál či ne

nebo de špatně řadit -de to tkzv přez zuby

u některých aut se to pozná dle toho kde bere pedál spojky pokud bere hodně vysoko lze očekávat její konec

obecně platí če pokud s toho nelezou divoký zvuky -rachtání pískání -či ta spojka neprokluzuje není třeba jí měnit

 

hujer123*

0x

Jak se spojka opotřebovává, zabírá postupně výše a výše, až už začne prokluzovat. Prokluzování zaregistrujete tak, že při zařazeném vyšším rychlostním stupni, nejlépe při jízdě do kopce, když přidáváte plyn, otáčky motoru se zvyšují, ale vozidlo nezrychluje.

 

fiatbrava

0x

vadna nebo KO spojka se pozna tka jak bylo receno plus kdyz huci lozisko a taky hlavne kdyz je KO pritlacnak je tvrda jak beton coz zena pozna:D ja mam treba na TDi tvrdou jak beton,zabira uplne nahore nekdy vibruje(kriva lamela) a kdyz ji nectlive pustim tak nez zabere chvilku proklouzne jakobys se soupne

Vadná nebo KO spojka sepozná když hučí ložiskou nebi když je tvrdá jako beton?Na to jsi nepřišel sám že?

Nevím zdali u tdi to tak může být ale rozhodně to není pravda u jiných značek.např seat ibiza 1,7D-ko přítlačák i lamela a nebyl na tvrdosti NIC poznat,jenom to nejelo,na plnej plyn to mělo akceleraci menší jako důchodce o francouzkejch holích,respektive se to téměř nechtělo rozjet.Druhý set co mi tam dal "odborník automechanik",KO ložisko a lamela (resp ty pružinky se vysypali po cca 500km) a jen při sešlápnutí chrastili či jakoby drhli a ložisko hučelo a nešlo vůbec řadit (cca150 km jen na 5°! )

doplněno 11.09.13 18:19:

To pův tazatel-nejlepší odpověd je asi ta co napsal Dabel!

Dábel a bodík

doplněno 12.09.13 10:52:

To Cyril-pkd by to bylo převodovkou nebo neuměním řadit,tak bych těch 150km nedojel a po výměně celého setu (lamela,přítlačný kotouč,ložisko) by to auto nejezdilo ale světe div se ono jelo.Nechtěl jsem se rozepisovat ale budiž.ona ta ibiza zvládla na pětku jet od cca45km/hod až po max,já s ní jel nejrychleji jen 160,víc ne ale šla by dál.Takže na pětku to šlo bez řazení celou cestu i města či obce ,jen v Třebíči před přejezdem jsem musel (pkd znáte tak je to od Brna do kopce) podřadit na 3 a pak zase přeřadit za 5 (jako ve starých autech bez synchronů a natvrdo)

cyril*

Pokud nešlo řadit, pak to nebylo spojkou, ale převodovkou, nebo neuměním řadit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]