Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nejsem zrovna vyježděný řidit a tak se ptám co je lepší jestli do zatáčky na neutrál a nebo se zařazeným stupňem.
Moje chyba poupravím otázku ptám se na důvod a co se vše děje s autem když projíždí zatáčku na neutral a se zařazenou rychlostí ve městě asi nejčastěji 2. rychlostní stupeň.
A jak si to představuješ na neutrál do zatáčky v prudkém stoupání? Za normálních podmínek máš za jízdy zařazený přiměřený rychlostní stupeň. Pouze v krizové situaci při snížené adhezi, pokud auto začíná jít do smyku, je dobré vyšlápnout spojku, aby se využilo veškeré adheze pneumatiky na zatočení, vyrovnání smyku. V takové situaci ale jsi rád, když stačíš vyšlápnout tu spojku, na přeřazení na neutrál jednak nemáš čas a jednak držíš volant oběma rukama, takže ani přeadit není čím. A ani to vyšlápnutí spojky podle mě tak 60% řidičů nezvládá.
A ještě bych měl otázku řekněme, že přijíždím k velmi viditelné křižovatce a ještě u ní nejsem, ale už vím, že za autem který jede po hlavní budu moci vyjet je lepší vyřadit na těch 10-15 sekund na neutrál a poté zařadit a rozjet se nebo je lepší na těch 10-15 stát na spojce?
Spojce se bude víc líbit, když vyřadíš. Ideální je, když se naučíš odhadnout rychlost přijíždějícího vozidla a svou rychlost přizpůsobíš tak, abys zastavovat nemusel. ale to nejde vždy.
Stáním na spojce je zbytečně namáhané spojkové ložisko, spojku jen sešlápnout kvůli zařazení (přeřazení, vyřazení) a pustit, prodloužíte životnost ložiska...
S kvaltem. Buď vyšším pro dobrždění motorem anebo nižším pro rychlý výjezd, záleží na stylu jízdy. Neutrál je také jedno řazení navíc...
Já ti dám neutrál do zatáčky! To vyzkoušej na sněhu až budeš pšknš rozjetý a hned tě to přejde. Do zatáčky vždy podřadit! A ještě ti doporučím,když už jsem nakousl tu zimu,že dostatečně přibrzdi auto před zatáčkou a v zatáčce brzdy nepoužívej. Přestože to z dnešními auty jde v zimě se ti to může vymstít. Zdar a nerozbi si ústa...
Podradim a projedu zatacku...samozrejme nejedu stovkou
Vcera jsem se pristihla...Jela jsme k semaforu, dojizdela na cervenou...dala jsme neutral a pak skocila zelena a ja do zatacky vjela na neutral a asi v polovine tak soupla kvalt 2 a pridala plyn a jela dal...Takze ano, projela jsme na neutral..
Vsetci radite ale zatial sa nikto nespytal ci na aute s prednym alebo zadnym nahonom.Vsetkym co tu mudruju:skuste si podradit na zadokolke a pridat v zakrute...
Nebudeš se pokoušet mi namluvit, že se starou škodovkou se projížděly zatáčky na neutrál, že ne?
presne tak..dole nohu z plynu a nechat tam kvalt...aj za cenu podtacania motora...na konci zatacky jemne pridat..
No já nevím, ale nemám škodovku a taky mám náhon na zadek
Ale k dotazu, zatáčky určitě s kvaltem, akorát nesouhlasim striktně s podřazením, zvlášt jak tu někdo podotknul vždy podřadit. Proč? Pokud nejde o prudkou zatáčku tak zcela zbytečné a města nejsou jen o 90° zatáčkách
Pridavam sa k nazoru nepodradovat...prave tu vznikne riziko smyku,pri pusteni spojky a zabere nizsieho prevodoveho stupna (pri podradeni) kym sa roztoci sukolie prevodovky tak moze dojst ku smyku.V okamihu ked je kvalt uz tam a auto drzi stopu tak je to o.k.
Pri zadokolke je vyssie spomenuty efekt v podstate len vyhodou...a nemusi ist len o S-120 ale napr. BMW.
Mave, a máš motor vzadu? Právě koncepce zadního náhonu s motorem vzadu je u těch starších škodovek u nás asi nejznámější. Od té koncepce se pak odvíjejí jízdní vlastnosti a potřebný (a možný) způsob jízdy, ale to asi víš...
Už před zatáčkou by měly být rychlost a zařazený rychlostní stupeň odpovídající jejímu profilu. Zatáčku bys měl každopádně projíždět už připravený před ní a néé řešit okolnosti v ní. Měla by se každopádně jezdit pod plynem s odpovídajícím rychlostním stupněm. Samozřejmě s citem, kor třeba u zadokolky na sněhu...
Pokud cestu neznáš, tak se snaž před zatáčkou odhadnout rychlost, která je vhodná pro její projetí. Tuto hodnotu sniž o 10 km/hod a takovou rychlostí vjeď do zatáčky se zařazeným rychlostním stupněm ( např. při rychlosti 50 km/hod je vhodný obvykle 3. rychlostní stupeň). Najeď do zatáčky a když usoudíš, že natočení kol je již dostatečné pro správné projetí zatáčky, tak mírně přidej plyn a zrychli. Zrychlení Tě krásně vytáhne ze zatáčky na další rovný úsek.
Já to dělám tak, že vyjedu u nás na ten kopec, rozjedu se a vyřadím. Svištím pak dolu zatáčkama a přibržďuji, málem jsem skončil už několik krát ve škarpě a přítelkyně má z mé jízdy vředy (nevím sice proč) ale já si nestěžuji...
Tak takhle jezdit určitě NE! podruhé NE a potřetí uvidíš co s tebou Žito udělá! :D Jen jsem si vzpomněl na Landu s Krestou a jejich videokazetu auto jako zbraň.
Takže k věci a bez legrace:
Máš poblíž nějaké velké prázdné parkoviště? My kdysi jezdili s auty na velká parkoviště a zkoušeli co to udělá na dešti, prýskanici, sněhu, v létě atd... Ale dozajista najíždět s kvaltem. Pokud máš řízení v krvi, vycítíš taky kdy máš podřadit před projížděním a kdy nechat.
Ještě jedna informace. Zařazený kvalt či vyřazený kvalt nijak neovlivní tvou spotřebu. Pokud to tedy jde, kvalt měj zařazen. Je to z důvodu bezpečnosti. A ještě něco, rozhodně nevypínej auto cestou z kopce v domění že ušetříš atd... jednou to udělal jeden starý soused, který mě přibral a já se málem p**ral.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.