Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda favorit držáky motoru

Od: liki12® odpovědí: 6 změna:
Dobrý den chtěl bych vyměnit ulomene držáky motoru. Ale nemám nějaké spesl nářadí poraďte jak to mam vyměnit. Děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

potřebuješ gola sadu kladívko nákou tyčku na vytloukání šroubů vazelínu hever a něco na podložení až si zvedněš auto nebo nájezdy

heverem si přes prkýnko podložíš motor a pustíš se do výměny přitom si heverem zvedáš a pouštíš motor tak aby ti šli ty držáky povolit a vyměnit co nejlépe

pokud nářadí nemáš tak bud si ho puč nebo si to radši nech od někoho udělat

doplněno 02.12.13 16:09:

já podkládám hever za vanu přes kus prkýnka pak to nepromáčkneš

 

gumidek*

1x

Je to velmi jednoduché (tedy pro mě) .

Hodíš hever pod nápravnici a auto přizvedněš (bod je u čepu kola - plochu ramena podložíš dřevem nebo u zadního silentu ramena). Po přizvednutí podložíš motor cihlama a popř mezi motor a cihli dáš k vůli poškozhení třeba koberec,gumu,několik novin,atd.. jako podklad.

Pak zvedáním/spouštěním heveru budeš motor odlehčovat na držáku nebo ti bude tlačit opačnou stranou do držáku. Najdeš tedy polohu s nulovou střižnou silou na ten šroub v silentu držáku pumpy a šroub vytáhneš (naproti je zátka karoserie a tu musíš vyrazit kladivem (bez promáčknutí, takže takto: dáš na plocho přes ní dřívko nebo železo...do středu tohoto tzv. přípravku dáš sekáč nebo šroubovák a silně bouchneš. Napoprvé víčko vylétí do podběhu a díky přiložené věci se nedeformiuje a jde zpět použít).

Pak je dobré sundat filtrbox a případně i karbec a baterku. Zespodu držák ke skeletu drží 3 šrouby a ty povolíš ráčnou. Řeknu ti, je to jebačka. Jsi ohnutý až někam dozadu v předklonu a pak dost bolí kolena . Dobré je před demontáží obtánout fixem polohu vůči kastli, aby šel držák na stejné místo k vůli omačkání silentů a neklepání motoru v kastli. U výměny držáku to pak musíš třeba přes průsvitný papír přenést i na nový držák.

U převodovky je to nejjednodužší. Opět držák obkreslíš na kastli a pak i poznačíš ten šroub v silentu (tu čtvercovou matku v něm!).Pak sundáš kolo a kryt u podběhu (plechový trojúhelník). Zespodu jsou dva šrouby snadno přístupné a seshora z boku jeden dlouhý.

Momenty jsou okolo 55nM a někde i 70nM

doplněno 02.12.13 16:07:

@dabel: Já raději znehybním motor a heverem zvedám celé auto. Trošku se bojím, že z olejové vany hever sklouzne a navíc tlačí do jednoho bodu, takže ji může promáčknout což cihla neudělá...

02.12.13 19:13

foto

gumidek*

No... pěkně dostal zabrat

Zeleně jsou značky lihovkou (já použil Centropen CD-PEN popisovač)

Červeně šrouby

Koukám, že držák motoru u pumpy nepraskl, ale praskla pumpa, takže výměna nutná. Musíš motor tak moc přizvednout (tedy dost podložit a kastli skoro na zem (bacha na velké opření výfuků o nápravu, ale jde to s nima bez demontáže). Sundej si ještě hadice kopex sání a chlazení ( u pumpy). Dobré to dělat po opravě držáku na převodovce (tím tedy začni).

Pumpa je tak za 500,-. Zkus bazoš.cz

Co se stalo s VIN? Trvale vyřazen?


Ano je to jen chaluparske auto a Děkuji za rady.
gumide

Já jen, že bych to flexkou spíš odbrousil (vrstvičku s čísly) než to takto celé pajcnout a praporek pryč

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]