Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych vyměnit chladič u felicie.Je to složitý?Díky všem.
Nahoře 2x šrouby M6 na 10 klíč. Je potřeba ořech z gola 1/4"sady delší nástavec.
Pak se povolí spony hadic (3x) a hadice se sejmou. Dále se odpojí termospínač (dole u hadice konektor) a přívod k ventilátoru sahary.
Chladič se nahne k motoru a vytáhne nahoru ven. Pozor, je ostrý (ty jemné plechy). Vyjme se i s ventilátorem. Ten se přemontuje na nový chladič.
Je potřeba dodržet stejnou kapalinu. Stará Felicie měla modrozelenou G48 Fridex a nová G12 růžovou. Obě se nedají míchat. Vzniká hnědá směs, která žere hliník. Pokud je to nová G12++, tak sice není agresivní, ale ztrácí inhibitory koroze a celkově se znehodnotí. Bod zámrzu se taky časem posune k bodu obyčejné vody.
Nejlepší je jezdit s destilkou a tuto náplň 2x opakovat (vícekrát lépe). Pak vypustit a nalít 2 - 3 litry nemrzky a zbytek destilky.
Vypouštěcí šroub je za krytem řemenu altu po sundání a sundání pravého předního kola (není vždy nutnost). Šroub M8 je na 13 klíč (někdy 14), tedy ten vypouštěcí a je na trubce, která je ohnutá kolem motoru, právě za tím krytem. Vede nahoře kolem vany oleje pod alternátorem.
Dotahuje se na max. 25nM, takže nervát! Těsní ho měděný kroužek a chytat šroub za hlavu. Na trubce je totiž navařena matice, ve které to je zašroubované a tak tam jsou nad sebou dva šestihrany. Pokud lícují, tak ořech nesmí být nasunut až k trubce, jinak si vyrvete tu matici a zničíte trubku! Dnes se prodávají jen Polské šmejdy, tak bacha...
doplněno 15.08.13 22:42:Topení nemusí být na max. U Felicie teče topením voda stále. Není tam kohout jako u Favorita. Jen se směru tok vzduchu přes radiátor nebo kolem něj (studený a teplý vzduch).
Odvzdušní se sám jízdou.
doplněno 15.08.13 22:44:Dolévá se za studena na MIN/MAX. Nikdy nesmí na MAX. Vzniká vyžší tlak při provozu a hrozí při přehřátí únik přes víčko. Chladící kapalina leptá lak, tak bacha na ukápnutí.
doplněno 15.08.13 22:45:šroub
Složité to není, když člověk není lempl, je to za chvilku dvě hadice, dva dráty a dva (tuším) šrouby
Odvzdušnování je u těchto aut v pohodě. Horší to bylo u aut s motorem vzadu a s chladičem vepředu. Třeby 120ky se skutečně musely docela složitě odvzdušňovávat. Ale auto s krátkými chladícím okruhy se dokáže odvzdušnit samo. Prostě po montáži nového chladiče nalijte chladící kapalinu do vyrovnávací nádržky po rysku max jeďte se s autem projet tak 10 km a chladící systém se odvdušní sám. Po dojetí nechat vychladit motor a zkontrolovat hladinu v nádobce. Pokud klesne, tak dolít a je to. Nedávno jsem měnil chladící kapalinu u Favorita a Transportera a u obou aut výměna v pohodě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.