Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podřazování o dva stupně

Od: profidriver odpovědí: 11 změna:

Dobry den mam možna banalni dotaz,když jedu na v autě na pětku 80 točim nakejch 1300ot a podřadim hnedka z pětky na trojku nevadi to převodovce nebo něčemu dik

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*

0x

Nevadí to ničemu - pokud ´to ´ nerveš přes zuby...

 

janiko

0x

Spíš ten motor podtáčíš. Některé motory při tomhle stavu nemají výkon (při prudkém sešlápnutí líně nebo vůbev nereagují) a více žerou paliva. A byhrkají se rozvody, takže jsi supr řidič

Jste si jistý? Vy víte, jaké auto tazatelka má? Já mám například optimální otáčky 2000 ot/min, takže těch 1300 není sice nic moc, ale motoru to rozhodně nevadí.

 

humbucker*

0x

Ahoj. Když máš v krvi cit pro auto, pro převodovku, plyn, tak se dá bez problémů přecházet ob kvalty. Nahoru i dolů. Pak musíš brát v potaz jestli jedeš po rovině , z kopce, z roviny do kopce. Využití synchronů na kvaltech je k dispozici mezi 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7. Jednička se dá opatrně zasunout v opravdu malý rychlosti. Bez meziplynu! Všechno chce svůj cit.

imrous*

Při řazení dolů bacha na rozvody, aby nepřeskočil řemen. Drahá sranda

 

luke237

0x
Je to benzin nebo nafta? Protoze na benzinu je 80km/h a 1300 ot/min na petku dost malo. To uz jsi mel davno jet na ctyrku. Otacky by tak byly v lepsim rozmezi pro motor (ekonomika provozu = spotreba, ale take vykon motoru a tocivy moment).

To Luke-mně přijde ten tvůj poměr :80km/hod a 1300ot/min tak na naftu ale ne na benál!Osobně tičím na svém při 90km/h kolem 2800ot/min a běžně (na rovině atd NE do kopce) řadím za 5 při cca70km/hod.Občas ale taky při 120km ze 3 na 5 a při cca5500ot/min (ot když "bouchnou saze" nebo je akutní potřeba předjet klouboučníka!).

PS ale nikde pův tazatel nepíše jaké auto a jaký motor! Vše je jen o citu pro techniku,jsou řidiči co bez otáčkoměru neumí a jsou taci co jej nepotřebují a řídí citem a sluchem!

doplněno 03.08.13 13:42:

To imrous a proč bacha na rozvody?Pkd by to bylo jak píšeš,tak by se ani nedalo prudce zrychlovat,to je totéž jako brzdit motorem

profidriver

Jde o bmw e36 325i coupe 170kw

luke237
Sezen si graf prubehu vykonu a tociveho momentu motoru na otackach a tam lehce zjistis, jestli ma cenu jezdit na 1300ot/min.
hop®

Myslím, že má cenu jezdit i v nižších otáčkách, pokud třeba dobržďuji motorem...

...pak není problém podřadit i o více rychlostních stupňů, pokud očekávámš nutnost okamžitého zrychlení...

luke237

Myslim, ze tazatel se neptal na situaci, kdy zrovna zpomaluje, ale kdy tech 1300 toci pri bezne jizde.

Jestli ma motor M50B25, tak jeho prubehy vypadaji zhruba jako na grafu (jsem liny hledat to podrobne) a tam je jasne videt, ze se s provozem (auto "pod plynem") pod cca 2200 ot/min prakticky nepocita.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]