Nejste přihlášen/a.
Jsou tu nějací řidiči nákladních automobilů? Zajímalo by mne, zda se chová jinak návěs s pevným nákladem než návěs s kapalným (mléko, benzín).
Podotýkám, že mi nejde o to, naučit se řídit tato vozidla. Jsem pouze zvědav, zda je např cisterna s mlékem nějak více nestabiliní kvůli pohybu tekutiny.
Samozřejmě. Tak, jak se mění těžiště nákladu, tak se mění i jízdní vlastnosti.
doplněno 02.08.13 10:54:Přepážky tam bývají, ale ty omezují pohyb kapaliny především v jízdní ose. Nezabrání tomu, aby se těžiště v zatáčce neposunulo nahoru a ven ze zatáčky.
Nelze moc počítat s tím, že cisterna bude jezdit úplně plná nebo prázdná.
Onehdá jsem viděl hasičskou Tatru. Přijela, zastavila a pak se ještě dost dlouho takovým trhavým pohybem kývala dopředu-dozadu (pro zdejší znalce: kde zapomněla ty tlumicí přepážky?). Určitě musí být zážitek s něčím takovým jet.
Ty přepážky tam jsou, ale nikdo tady nepsal, že se s tím jezdí v pohodě jak s pevným nákladem, je dost možné, že právě ta Tatra, mohla být již po zásahu, a být naplněna jen z půlky, což je obrovský rozdíl, oproti tomu, pokud je naplněná doplna. Navíc neudáváte jaká to ta Tatra byla...jestli prvovýjezdovka, nebo klasická CASka, která má na startosi hlavně zásobu vody
Někdo říká přepážkám peřejníky. Nádrž je rozdělana na sekce, dle velikosti nádrže. Není těsně spojena, ale jen tak, aby při přečerpávání stačilo z jedné přetéci do druhé.Zkrátka v zatáčkách ani při brždění nedochází k prudkému přelévání tekutin.
Zdravím, stačí se zeptat u SDH (dobrovolní hasiči), jak se jezdí CAS 25, taky zábava. Proto, kdo umí jezdit s cisternou, umí jezdit " se vším".
Ahoj. Přidám malý postřeh. Za mlada, ještě na praxi jsem měl dovézt z pivováru vyvařenej ječmen- mláto na skrmení hovězímu dobytku ( a taky zahrádkářum po cestě pro králíky). Chlapi v kovárně mi řekli, že když to mláto bude řidší- plno vody, že mám jet dost pomalu a hlavně bez prudkýho zatáčení. Pětituna vlek za traktor s nástavkama a utěsněním v rohách. Jel jsem pomalu z kopce k serpentinám docela v poho, do tý chvíle, než proti mě jel jako prase Trambus dlouhej valník. Dost si nadjel a aby mě netrefil, tak jsem udělal takový plynulý esíčko z jeho dosahu. Hmoty se stejně hnuly a v levý zatáčce to šplouchlo doprava, do leva a pak už byl vlek bez sajten a kolama hore. Odtáh jsem ho do zálivu mezi stromy abych nepřekážel. Prdlý příslušníci Vašek s Béďou bohužel přijeli o chvíli dřív než Tatra s jeřábem. Když chlapi viděli co se stalo, hodili vlek na kola a pomohli mi sřetězovat sajtny k sobě. Těm dvou VéBákům jsem řekl,že prachy na nějakou pokutu nemám a at to řeší s Mechanizátorem na středisku. Že by pochopili, co se tam vlastně odehrálo? Ani náhodou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.