Nejste přihlášen/a.
Zdravím zkušenější. Na našem Sharanovi 1,9 začala pravděpodbně vyvěrat kapalina. Do chlazení se dá prý nalít aditivum které díru zacpe. Máte nějaké odzkoušené? Jakou značku, přípaně tip?
Veškeré tyto přípravky jsou k prdu, zanáší to chladič, kanálky i radiátor topení. Nejlepší je odstranit příčinu netěsnosti.
Co si máme představit pod pojmem " vyvěrat kapalina"? To mi spíše přijde jako , že jdou tlaky do soustavy, než jen únik kapaliny.
doplněno 29.07.13 16:23:To doléváte i v zimním období? Kolik toho dolejete na cca 1000Km?
doplněno 29.07.13 17:50:10 litrů, tak to vám nepomůže žádný přípravek. Motor si evidentně bere vodu, když pod autem louže není. Je dost pravděpodobné, že odešlo zase těsnění pod hlavou. Těch příčin může být víc, proč odešlo těsnění. Mohl jste to uvařit (třeba nesepnula sahara) špatná vodní pumpa, málo kapaliny. Nebo to za studena ženete do otáček a to je pro hlavu u dieselů smrtelné. Každopáně jestli to opravdu nikde neteče, tak hlavu dolu a pak se uvidí jestli je to jen těsnění, nebo i makovice. V nejhorším případě i prasklý blok, to bývá ,ale jen vyjimečně.
No kapalina se strácí ale pod autem louže ještě nebyla. Emulze pod víčkem na olej taky není. Takže se asi? spálí? Nevím. Loni byla měněná hlava i s tesněním a soustava se čistila. V těchto hicech prostě za jízdy prudce vystřelí teplota, stačí většinou podřadit a uchladí se. Ale do nádržky dolívám pořád.
Jj nejsou to žádná aditiva,je to normální utěsnovač chladiče,nebo bloku.Nevím jak kdo s tím má jaké zkušenosti.Použil jsem v minulosti na ibize v dehtu ,začal téci chladič,takže na chladiče,od Holts -přesně dle návodu -fungovalo nic neucpalo mimo dírky v chladiči.Pak rula zaslepky vzadu na bloku,zase od Holts,utěsnovač motoů a opět s úspěchem,dle návodu.Nejprve voda stříkala pramínkem ale při zahřívání tento ubýval až jen kapal po bloku a nakonec i toto s provozní teplotou přestalo.Pak jsem udělal roplach dle návodu a vše OK.Naní již dva roky mám v autě z důvodu praskliny na radiátoru topení (samotná výměna cca 1000kč,ale práce okolo údajně ba 7000,jen za demontáž a následnou montáž v servisu!) a NIC se neucpalo,chůladicí kapilna i s tímto je OK,pořád na -asi 28°C,chladí stejně jako předtím.
Tyto roztoky mají tu vlastnost,že při teple a tlaku na styku se vzduchem tuhnou a ucpou opravdu jen a pouze danou prasklinu.
doplněno 29.07.13 19:17:To Jen k těm "aditivům.Nyní k samotnému problému
Na těch dolitejch 10 litrů jste ujel kolik km-jestli hodně-může ubývat že to ani nemusíte postřehnotJak je na tom třeba hadice od motoru(termostatu ) na chladič je extrémně tvrdá nebo je měkká (po jízdě)?Jo a ještě kolik máte ilu-nepřibyl náhodou?
No moje auto osbně není, je otce a ten mě na to upozornil. Dneska jízda asi po 20 km to zařalo, během 5 vteřin vystřelila teplota, kontrolka se rozsvítila a po dojezdu asi 2 cm pod riskou min. Předtím bylo DOLITO! Emulze ale pod víčkem není ale něco asi zdrhlo do oleje. Je ho asi o půl cm víc před poslední kontrolou +- týden. Jinak jsem se zmiňoval že podbné problémy byly loni. Vysoká teplota ale kapalina se neztrácela. Prý trhlinka v hlavě- vyměněna spolu s těsněním, rozovdy, pumpou a vyčištěným chlazením. Opravaář si za to vzal docela ranec. Obal od hlavy bych doma se starou hlavou ještě pořád někde našel. A zase stejné problémy.Zkusíme jiný servis třeba diagnostiak zjistí kde je chyba.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.