Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Plat řidičů kamionu

Od: petrk* odpovědí: 25 změna:

čau,mám dotaz,hodlám si udělat řp C E, je mi 21,bydlím v Praze. Našel jsem spoustu nabídek na práci,kde přijmou i bez praxe - zaučí. 4roky dělám na příjmu ve skladu,takže vím trochu jak to funguje na příjmech Chci se zeptat jaký má plat začátečník kamioňák? Našel jsem pár nabídek kde při 1roku praxi nabízí 40-55 000Kč /měs. diety. Jakou čistou mzdu mám očekávat jako začátečník? Díky moc

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

u6us9k

2x

To jsou zase rady.

Už nežijeme v komunismu, aby začínající řidič nastoupil do nějakého podniku a dostal obouchanou Avii, PV3S či Tatru 148. V dnešní době se většina firem specializuje na určitý druh přepravy a nemá tedy různorodý vozový park. A hlavně se zbavuje starších strojů, kde narůstá poruchovost.

Majitel firmy se nemůže dovolit ponechat finanční odpovědnost za svěřené hodnoty pouze řidiči i kdyby se vypracovával 50let. Takže především případnou škodu kryje pojištění.

Z pohledu finančního ohodnocení, to už není žádná sláva. V mezinárodní dopravě jezdí plno řidičů z bývalého východního bloku, kteří pracují za menší mzdy, než by se českému řidiči líbilo.

Především je to práce a peníze jsou tvrdě vydělané.

joudic*

hele muj kamos uz 4 roky jezdi, a dostal prvni smucku sotva drzici pohromade a jezdil samy vychod nebo CR, az pak dostal neco normalniho a evropske ksefty

daniell*

Chtěl bych vidět toho zaměstnavatele který by dal nováčkovi bez praxe hned na ostro novej kamion ... vždy začínají na starších kouscích.

 

erikch*

0x
Je hezky vidět ty kacky na konci každého měsíce ale uveeom si ze to není zad a prca kroitit kolacem...jako začátečník dostaneš nějakou starší mrsku auto ty šperky co ostatní nebudou chtít atd...ale zkus si to a uvidis pres tu dva ku čistou MIT budeš určité...

 


0x

zezacatku ti daji stary kocar a budes jezdit a nebudes si vybirat , pak klidne tech 40-50mit budes , ale nebudes doma , budes furt fuc a tam budes kupovat obedy , piti atd... tak ty diety utratis

essi

Přítelkyni ani děti nemám a teď pracuju cca 330hod/měs. takže jsem stejně každej den v práci než doma :D takže zvyklej jsem ) Díky za odpovědi

laik*
330hod/mesic? To je dvojnasobek prace na plny uvazek (8 hodin denne, 5 dni v tydnu). Take to odpovida 10 hodinach denne, KAZDY den v mesici bez jedineho dne volna! To se neda dlouhodobe vydrzet. Po mesici nebo dvou musi byt clovek zraly na to vzit si minimalne tyden volno a nedelat nic jineho, nez jen spat a davat se dohromady. To snad ani neni dovolena.
horatio

Pane kolego, to jsou průměrné počty já jezdím s taxi a abych si vydělal 40tis čistého měsíčně tak jezdím cca 270-300hodin za měsíc, volno mám tak dvakrát max třikrát za měsíc. Jednou jedu 16hodin pak jen 7 třeba. Dělám to tak tři roky a dovolenou mám jen jednou za rok na cca 10 dní. A žiju.

 

daniell*

0x

Nevěř tomu že ti jako začátečníkovy za volantem dá zaměstnavatel novej nablejskanej MAN,DAF nebo Scanii za půl páteho milionu a pošle tě vozit do italie , počítej se starou avii,tatrovkou v lepším případě obouchanou starou scanií a vození mezi sklady po kraji . Musíš se vypracovat a potom už budeš opravdu ten borec co bere těžký prachy a sedí za volantem kamionu co stojí jako Rolls-Royce nebo lepší barák. Začátky jsou těžké ale stojí za to k čemu se můžeš dostat , sednout za volant krále silnic a cestovat do míst o kterých ostatní sní jako dovolené...

paulisking
Hele je mi 22, udelal sem si C,E, profesak atd. Zadna praxe. Zavolal sem na inzerat a sel sem na pohovor nakonec me vzali a pote sem nastoupil a predli mi novyho peknyho Maňáka. Takze nwm proc tu vsichni pisou ze novacci urcie dostanou nejakou starou plečku

Tak nějak. Osobně s tím zkušenosti nemám, ale synovec v 35 sekl s vařečkou, udělal si řidičák s profesákem a nastoupil u jedný vcelku velký firmy a hned začal jezdit Portugalsko, Itálii, Anglii. Pravda, fungl novej kamion nevyfasoval, ale žádná stoletá plečka to taky není.

Kdysi jsem na vojně jezdil s Tatrou 148 a když jsem si jen tak ze zvědavosti sednul do současnýho kamionu, neuměl bych to ani nastartovat.

 

laik*

0x
Tak jsem doufal, ze se doctu, kolik ze teda bere zacinajici kamionak prvni rok nebo dva a za zhruba jak dlouho dostane svuj prvni slusny kamion, ale zatim to nikdo v zadne odpovedi nenapsal

 


0x

Tak já napíšu jak jsem to měl já. Jako čerstvej řidič sem asi měsíc jezdil ve dvojce MKD abych ukázal co umim. Poté ihned Scania R420 asi čtyři roky stará( nebyl to žádnej šuplík, docela se o auta starali, i výbava byla dost slušná). Po dalších dvou letech fungl nový auto. Teď jsem už u jiný firmy. Záleží to taky dost u koho budeš jezdit. Spousta autodoprav má leasingový smlouvy se svým dodavatelem trucků a třeba v pětiletých intervalech je mění. Takže ve finále nemají starší auto než pět let. Ono je to taky nutí kvůli stále přísnějším normám na emise - menší mýtné, nízkoemisní zóny atd.

doplněno 28.07.13 08:44:

K tomu platu 40-50000.- je dneska pro PANA řidiče. Já začínal na cca. 32000.- dnes jsem na těch 40000.-

jirkamatapat*

Dexxi ,a kolik z těch čtyřiceci tisíc dělají diety?

laik*
dnes jsem na těch 40000.
Takze uz jsem se dozvedeli, ze mas 13 tisic plat + 27 tisic diety, ze kterych skutecne utratis asi jenom 4 tisice.

Jeste by me zajimalo, kam hlavne jezdis (Nemecko nebo treba Spanelsko), kolik dni jsi na ceste (resp. kolik dni jsi doma), kolik hodin denne ridis.

Chtel bych si udelat predstavu, jako opravdu vypada prace kamionaka. Na Internetu koluje spousta poverek.

 

jirkamatapat*

0x

Tak ,na tu sumu kterou uvádíš zapomeň,protože podstatnou část řidičem vydřených peněz činí diety.Základní plat většiny řidičů se pohybuje v rozmezí 10-14 tisíc a zbytek jsou diety.

Dobrá, ještě upřesním, plat cca. 13000.- zbytek diety, je to od zaměstnavatelů sviňárna, na západ od nás si tohle nedovolí. Na druhou stranu víc jak 150 € za měsíc venku neutratím.

trtr

Zdravím, já jen doplním, že je spousta firem co dříve nebo později začne člověka honit a tak trochu porušovat předpisy. Odblokované omezovače tak, že třeba i naložený kamion jede třeba přes 100 km/h, dvojité karty řidiče do tachografu a spousta dalších jiných metod, jak nejrychleji dodat to co je třeba. Pokud to člověk z nějakého důvodu nestihne, tak plat dolů a dost razantně. Takže práce řidiče není žádný med.

P.S.: Peníze, které Vám přidělí na pokuty za rychlost taky nejsou výjimkou.

Je třeba najít firmu, co člověka nechce setřít nebo v horším zabít a je třeba myslet i na ty ostatní v provozu, protože já bych na to neměl se někde jako 21- letej co má najeto nula nula nic(a pokud něco jo, tak ostaní to odcouvali) náhánět s ostatními. PAk to kolikrát je vidět ve zprávách a věřte, že zaměstnavatel je ten poslední koho potrestají.

kvac

Nákladní doprava je dřina a stres. Řidič dostane náklad, cíl a do kolika hodin musí být v cíli u zákazníka a nikoho nezajímá, jestli je na silnici zácpa a v ní ztrácí čas. MUSÍ být ve skladu včas, jinak zůstane i s nákladem před branami a firma platí penále a sveze se to na řidiče, takže nemá čas ani nervy na to, aby jel v koloně za nějakým pomalým vozem a chtě nechtě musí riskantně předjíždět a kalit to na plnej plyn, aby to stihnul. A odpočinek a mezery mezi jízdami, možnost si zaparkovat před motorestem a v klídku se jít najíst a odpočinout a trnout strachy, jestli tam auto i s nákladem ještě bude. Každá práce má svoje. A mezinárodní doprava je ještě větší oříšek nebo spíš ořech.

 

nutt*

0x
Zdravim,
jezdím teprve 4 roky, ano teprve potkávám chlapy co jezdí i 40 let a oproti nim jsem pořád začátečník. V první řadě bych se vyhnul velkým firmám jako je například Hanzalík apod. Vybral bych firmu rodinného typu kde mají pár aut (cca 20 aut) takové firmy tě většinou nebudou nutit abys dělal podobné svinarny. Můj zaměstnavatel bez problémů sedne do auta a jede sám když je potřeba, několikrát nám říká at radši přijedeme o hodinu déle než abychom se někde zabily, toho si dost cením. Ale najít takovou firmu je bohužel čím dál těžší. Určitě nedostaneš hned novej kamion asi budeš chvíli jezdit s někým dvojku.
.
Co se týká peněz tak je fakt ten že drtivá většina řidičů v ČR má plat 12000-14000kc a zbytek v dietách. Hodně záleží co bys jezdil na vnitru je logicky méně než když se jezdí na celý týden či dva ven. Já jezdím momentálně na dodávce což mi plně vyhovuje, jsem každý den doma a dělám 4dny v týdnu (700km denně). Plat mám 20000-25000kc + 500-1000kc příplatek na mobil a 1500kc které mi zaměstnavatel posílá na životní pojištění. Na kamionu bych jako začátečník na vnitro pod 30000kc nešel.
.
Přeji v budoucnu hodně km bez nehod a hlavně kolama dolů a anténou nahoru. NutT

 

buss

0x

No ono také záleží na tom, jak se jezdí, že ano. Takže od 30 000 + diety.

 

 

tomasstemon

0x

ahoj hele jezdim u jedné fyrmy 10 let a uz me to fakt pekně ...! plat za těch 300 hoh měsic mame od 17000. do 22000tis.+diety 45 eur den ale porad poslouchame jen to jak jsme drazi a to miluju kolik peněz jste si udelal na dietach! to miluju fakt! pokud si neumis uvarit nebo si to na ten cyklus nevezmes jdes domu jen z platem v kč! každy koho potkas jen po tobě ječi nadava ti už i uklizečky na brane sekuritak je to uz hodne jine nez jsem zacal je tady toho fakt moc co musis zvadat! pokud mas rodińu bud doma a jsi vysmatej pokud dluhy to nasi zamestnavatele maji radi muzou stebou vy...at! ostravsky! protoze vi ze jsi jinak v ř..ti! potkas hodne borcu co ti rika jakou pohodu maji ale jsou to vetsinou jen reči pro uklidneni je fakt jen par co to ma vse ok! zalezi co chces hlavne! ja mam 20 mes mimino a jsem posledni dobou na tom blbe! prijedu po mesici domu a mala se diva co to je za strejdu tak ja osobne asi v 1.6 2016 na to prdim! nestoji za to! k tomuto clanku jsem se dostal jen diky tomu ze si uy tak nejak divam po praci cca 20 000kc kazdy den doma jako normalni clovek! mej se at sedari tomas trinec.

 

jenda2*

0x

Dělat řidiče z povolání může fakt jen fanda. Ty nástrahy, co poslaci nachystali plus ty nové, které se přijmou by měly řidiče odradit a at si jezdí poslanci sami. Nový dodatek by měl nařizovat odstranění sněhu a námrazy z povrchu vozidla. U osobáku jde sníh dobře, led už je horší ze skla, ze střechy tedy normálně nejde a i tak to chtějí pokutovat. Řidič náklaďáku by tedy měl rovnou odmítnout jízdu, protože ani sníh ani led z plachty nesundá. Jestliže má zapečetěný náklad tak to už vůbec ne. Jak může takovou pitomost někdo vymyslet je záhada.

ju*

jendo bendo - az ti namraza z plachty kamionu zabije tvoji rodinu v osobáku tak budes mluvit asi jinak. ole! Což takhle žebřík a z boku to shrábnou nějakým hrablem, místo blbejch keců...

a kdo myslíš že byl za spadlý led v případě škody zodpovědný před účinnosti nového znění zákona?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]