Nejste přihlášen/a.
čau,mám dotaz,hodlám si udělat řp C E, je mi 21,bydlím v Praze. Našel jsem spoustu nabídek na práci,kde přijmou i bez praxe - zaučí. 4roky dělám na příjmu ve skladu,takže vím trochu jak to funguje na příjmech Chci se zeptat jaký má plat začátečník kamioňák? Našel jsem pár nabídek kde při 1roku praxi nabízí 40-55 000Kč /měs. diety. Jakou čistou mzdu mám očekávat jako začátečník? Díky moc
To jsou zase rady.
Už nežijeme v komunismu, aby začínající řidič nastoupil do nějakého podniku a dostal obouchanou Avii, PV3S či Tatru 148. V dnešní době se většina firem specializuje na určitý druh přepravy a nemá tedy různorodý vozový park. A hlavně se zbavuje starších strojů, kde narůstá poruchovost.
Majitel firmy se nemůže dovolit ponechat finanční odpovědnost za svěřené hodnoty pouze řidiči i kdyby se vypracovával 50let. Takže především případnou škodu kryje pojištění.
Z pohledu finančního ohodnocení, to už není žádná sláva. V mezinárodní dopravě jezdí plno řidičů z bývalého východního bloku, kteří pracují za menší mzdy, než by se českému řidiči líbilo.
Především je to práce a peníze jsou tvrdě vydělané.
hele muj kamos uz 4 roky jezdi, a dostal prvni smucku sotva drzici pohromade a jezdil samy vychod nebo CR, az pak dostal neco normalniho a evropske ksefty
zezacatku ti daji stary kocar a budes jezdit a nebudes si vybirat , pak klidne tech 40-50mit budes , ale nebudes doma , budes furt fuc a tam budes kupovat obedy , piti atd... tak ty diety utratis
Přítelkyni ani děti nemám a teď pracuju cca 330hod/měs. takže jsem stejně každej den v práci než doma :D takže zvyklej jsem ) Díky za odpovědi
Nevěř tomu že ti jako začátečníkovy za volantem dá zaměstnavatel novej nablejskanej MAN,DAF nebo Scanii za půl páteho milionu a pošle tě vozit do italie , počítej se starou avii,tatrovkou v lepším případě obouchanou starou scanií a vození mezi sklady po kraji . Musíš se vypracovat a potom už budeš opravdu ten borec co bere těžký prachy a sedí za volantem kamionu co stojí jako Rolls-Royce nebo lepší barák. Začátky jsou těžké ale stojí za to k čemu se můžeš dostat , sednout za volant krále silnic a cestovat do míst o kterých ostatní sní jako dovolené...
Tak nějak. Osobně s tím zkušenosti nemám, ale synovec v 35 sekl s vařečkou, udělal si řidičák s profesákem a nastoupil u jedný vcelku velký firmy a hned začal jezdit Portugalsko, Itálii, Anglii. Pravda, fungl novej kamion nevyfasoval, ale žádná stoletá plečka to taky není.
Kdysi jsem na vojně jezdil s Tatrou 148 a když jsem si jen tak ze zvědavosti sednul do současnýho kamionu, neuměl bych to ani nastartovat.
Tak já napíšu jak jsem to měl já. Jako čerstvej řidič sem asi měsíc jezdil ve dvojce MKD abych ukázal co umim. Poté ihned Scania R420 asi čtyři roky stará( nebyl to žádnej šuplík, docela se o auta starali, i výbava byla dost slušná). Po dalších dvou letech fungl nový auto. Teď jsem už u jiný firmy. Záleží to taky dost u koho budeš jezdit. Spousta autodoprav má leasingový smlouvy se svým dodavatelem trucků a třeba v pětiletých intervalech je mění. Takže ve finále nemají starší auto než pět let. Ono je to taky nutí kvůli stále přísnějším normám na emise - menší mýtné, nízkoemisní zóny atd.
doplněno 28.07.13 08:44:K tomu platu 40-50000.- je dneska pro PANA řidiče. Já začínal na cca. 32000.- dnes jsem na těch 40000.-
dnes jsem na těch 40000.Takze uz jsem se dozvedeli, ze mas 13 tisic plat + 27 tisic diety, ze kterych skutecne utratis asi jenom 4 tisice.
Jeste by me zajimalo, kam hlavne jezdis (Nemecko nebo treba Spanelsko), kolik dni jsi na ceste (resp. kolik dni jsi doma), kolik hodin denne ridis.
Chtel bych si udelat predstavu, jako opravdu vypada prace kamionaka. Na Internetu koluje spousta poverek.
Tak ,na tu sumu kterou uvádíš zapomeň,protože podstatnou část řidičem vydřených peněz činí diety.Základní plat většiny řidičů se pohybuje v rozmezí 10-14 tisíc a zbytek jsou diety.
Dobrá, ještě upřesním, plat cca. 13000.- zbytek diety, je to od zaměstnavatelů sviňárna, na západ od nás si tohle nedovolí. Na druhou stranu víc jak 150 € za měsíc venku neutratím.
Zdravím, já jen doplním, že je spousta firem co dříve nebo později začne člověka honit a tak trochu porušovat předpisy. Odblokované omezovače tak, že třeba i naložený kamion jede třeba přes 100 km/h, dvojité karty řidiče do tachografu a spousta dalších jiných metod, jak nejrychleji dodat to co je třeba. Pokud to člověk z nějakého důvodu nestihne, tak plat dolů a dost razantně. Takže práce řidiče není žádný med.
P.S.: Peníze, které Vám přidělí na pokuty za rychlost taky nejsou výjimkou.
Je třeba najít firmu, co člověka nechce setřít nebo v horším zabít a je třeba myslet i na ty ostatní v provozu, protože já bych na to neměl se někde jako 21- letej co má najeto nula nula nic(a pokud něco jo, tak ostaní to odcouvali) náhánět s ostatními. PAk to kolikrát je vidět ve zprávách a věřte, že zaměstnavatel je ten poslední koho potrestají.
Nákladní doprava je dřina a stres. Řidič dostane náklad, cíl a do kolika hodin musí být v cíli u zákazníka a nikoho nezajímá, jestli je na silnici zácpa a v ní ztrácí čas. MUSÍ být ve skladu včas, jinak zůstane i s nákladem před branami a firma platí penále a sveze se to na řidiče, takže nemá čas ani nervy na to, aby jel v koloně za nějakým pomalým vozem a chtě nechtě musí riskantně předjíždět a kalit to na plnej plyn, aby to stihnul. A odpočinek a mezery mezi jízdami, možnost si zaparkovat před motorestem a v klídku se jít najíst a odpočinout a trnout strachy, jestli tam auto i s nákladem ještě bude. Každá práce má svoje. A mezinárodní doprava je ještě větší oříšek nebo spíš ořech.
ahoj hele jezdim u jedné fyrmy 10 let a uz me to fakt pekně ...! plat za těch 300 hoh měsic mame od 17000. do 22000tis.+diety 45 eur den ale porad poslouchame jen to jak jsme drazi a to miluju kolik peněz jste si udelal na dietach! to miluju fakt! pokud si neumis uvarit nebo si to na ten cyklus nevezmes jdes domu jen z platem v kč! každy koho potkas jen po tobě ječi nadava ti už i uklizečky na brane sekuritak je to uz hodne jine nez jsem zacal je tady toho fakt moc co musis zvadat! pokud mas rodińu bud doma a jsi vysmatej pokud dluhy to nasi zamestnavatele maji radi muzou stebou vy...at! ostravsky! protoze vi ze jsi jinak v ř..ti! potkas hodne borcu co ti rika jakou pohodu maji ale jsou to vetsinou jen reči pro uklidneni je fakt jen par co to ma vse ok! zalezi co chces hlavne! ja mam 20 mes mimino a jsem posledni dobou na tom blbe! prijedu po mesici domu a mala se diva co to je za strejdu tak ja osobne asi v 1.6 2016 na to prdim! nestoji za to! k tomuto clanku jsem se dostal jen diky tomu ze si uy tak nejak divam po praci cca 20 000kc kazdy den doma jako normalni clovek! mej se at sedari tomas trinec.
Dělat řidiče z povolání může fakt jen fanda. Ty nástrahy, co poslaci nachystali plus ty nové, které se přijmou by měly řidiče odradit a at si jezdí poslanci sami. Nový dodatek by měl nařizovat odstranění sněhu a námrazy z povrchu vozidla. U osobáku jde sníh dobře, led už je horší ze skla, ze střechy tedy normálně nejde a i tak to chtějí pokutovat. Řidič náklaďáku by tedy měl rovnou odmítnout jízdu, protože ani sníh ani led z plachty nesundá. Jestliže má zapečetěný náklad tak to už vůbec ne. Jak může takovou pitomost někdo vymyslet je záhada.
jendo bendo - az ti namraza z plachty kamionu zabije tvoji rodinu v osobáku tak budes mluvit asi jinak. ole! Což takhle žebřík a z boku to shrábnou nějakým hrablem, místo blbejch keců...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.