Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké auto?

Od: jack* odpovědí: 15 změna:

Zdravém. Chci se poradit s výběrem svého prvného auta.

Rozhoduji se mezi Fiatem Seicento, Opel Corsa, VW Polo. Jde mě o něco slabšího bude to moje první auto a silných se ještě bojím. Poradíte?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nutt*

0x
Zdravim,
tak z Vámi uvedených aut bych se nejvíce přiklonil k VW Polo, možná i ta Corsa ale od Seicenta bych dal ruce pryč přijde mi jako nejméně bezpečné. Ještě lepší variantu bych viděl Peugeot 206 momentálně se dají sehnat za docela pěkné peníze.
.
Hezký den NutT

 

jakojaaa

0x

Trochu mi nejde do hlavy to tvrzení "silných aut se bojím". To, že mám silné auto ještě přece neznamená, že s ním musím jet jak blázen. Při předjíždění (a nejen tam) se ti výkon bude hodit.

 

gocars*

0x

Je to sice divné, ale slabé auta v rukou normálních řidičů jsou daleko nebezpečnější než auta silnější Nicméně k nějaké radě je dáno málo informací... Jediné co jde trochu odhadnout, je preferovaná velikost, ale už nejde odhadnout rozpočet, typ motoru (nafta/benzín), atd...

nutt*
Tak k vzhledem k uvedeným autům rozpočet odhadnout jde celkem snadno. Ale jinak plně souhlasím že pro nezkušeného řidiče je opravdu vhodnější právě silnější a větší auto. Takový řidič nedokáže odhadnout vzdálenost a rychlost ostatních aut tudíž se silnější motor hodí při předjíždění apod.
.
NutT
jinx*

"Je to sice divné, ale slabé auta v rukou normálních řidičů jsou daleko nebezpečnější než auta silnější"

A to uz preco?Si myslis ze ked idem na Yariske tak neviem predbehnut?

gocars*

Tak rozhodně je bezpečnější předjíždět s autem, co má třeba 95kW než s autem, co je 15 let staré, sice v techničáku má 45kW ale reálně už má sotva nějakých 30kW to pak člověk aby předjížděl bezpečně jen na letišti

Jack: Nemusí to být něco nad dva litry, stačí nějaká 1,6 atmosféra, ale cenový rozpočet hraje docela proti nějakému velkému vybírání

 

jack*

No tak to trošku upřesním. Jde mě o malé auto. Ale hlavně spolehlivé což se o italech říct nedá ale mají spoustu dílů. Moji dva kamarádi se zabili vždy v autech nad 2 litry. Chcu prostě něco slabého, něco co mě nebude nutit to přišlápnout. Navíc jsem i trošku omezený rozpočtem- 800€ což se o silném dieslu říci nedá. Jestli diesel nebo benzín je mě jedno. Chcu spolehlivé auto které nebude mít spoustu poruch jako třeba alfa romeo

nutt*
Vzhledem k uvedené ceně v EUR nevím zda auto budete kupovat v ČR či SR nebo dokonce DE, prosil bych upřesnit jelikož ceny se někdy docela liší. Jinak Fiat = Alfa Romeo tudíž si ho můžete hned skrtnout navíc v takovém autě bych se bál o svoje bezpečí. Peugeot 206 za tuto cenu asi neseženete v dobrém stavu proto ještě doporučím Peugeot 306 se slabší motorizací aby se splnila Vaše podmínka. Jinak bych se také přikláněl k VW Polo.
.
NutT
jakojaaa

Hlavně se připrav na to, že u takového auta bude nutná investice do různých oprav a dílů. Může to být 5 tisíc, nebo i 20.

 


0x

kdyz vemu , ze mas 20tisic a po koupi auta das minimalne prepis , nake opravy tak 5-8tisic do auta , tak ti moc na vyber nezbyde. Spis jezdit po inzeratech a koukat hlavne na stav auta a mit stesti , aby to nebyla kasicka , ale spolehlive auto

 


0x

Seicento mám, s motorem 1.1 FIRE ve verzi Sporting je to dobré auto do města s nízkou spotřebou. Bezpečnost neřeším, 2 airbagy to má a rychle nejezdím. Stejně je to o náhodě, zabít se dá i v autě s 5*. Seicento má výhodu, že je z něj perfektně vidět na všechny strany. Při parkování dokonalé, všude se vejde i díky velkému rejdu kol - to je při parkování zásadní. Uvnitř celkem velké. Nerezaví - má pozink. Corsa je taky dobrá, Polo taky. Vybíral bych jen podle opotřebení a raději nějaký slabší benzín - když bude auto totální troska, nebrat. Možná i zajet jen na orientační STK a emise bez zápisu - jsou experti, kteří STK a emise koupí a takové auto může být nebezpečné provozovat.

 

jack*

Určitě z německa. Dají se tam sehnat kousky docela zachovalé i za menší rozpočet kreý jsem napsal. Peněz mám samozřejmě víc ale ten mám na rozvody, oleje, filtry...

Kolik by stál přepis z německa u těchto aut?

nutt*
"Kolik stojí přihlášení
Prohlídka na STK včetně měření emisí vyjde zhruba na 2 000 až 2 500 korun, podle typu motoru.
Při dovozu ojetého auta ze zemí Unie neplatí jeho nový majitel clo ani DPH, registrace dovezeného auta se přesto prodraží.
Kromě osmisetkorunového správního poplatku, který úřad žádá za přihlášení do registru vozidel, si naúčtuje dalších 1 500 jako "poplatek za dovoz vozidla".
Pokud technický průkaz auta neobsahuje údaje o plnění žádné z emisních norem, zaplatí jeho nový majitel dalších 10 000 korun. Polovinu z této sumy platí v případě, že vůz plní normu Euro 1 (obvykle auta z konce 80. let minulého století), za Euro 2 (přibližně začátek 90. let) je ekologický poplatek 3 000 korun. Pokud auto plní emisní normu Euro 3 a vyšší, ekodaň se neplatí."
Ale nákup auta v německu už není takový jako bývalý, proto vybírejte pečlivě a nespechejte.
.
NutT
dovolím si nesouhlasit v jedné věci, technická kontrola mě nikdy nestála víc než 1000 Kč
doplněno 26.07.13 09:21: jinak s Vámi souhlasím
doplněno 26.07.13 09:28: samozřejmě nemusí, jen před přihlášením musí na evidenční kontrolu, nemýlím-li se.

a pokud auto má platnou technickou tak ji přece nemusí ani znova dělat ne?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]