Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjení.hodnoty

Od: dobijec odpovědí: 14 změna:

Dobrý večer, chtěl bych se s Vámi poradt, zda jsou naměřené hodnoty dobíjení v pořádku?

Baterie měřena bez nastartovaného motoru 12,74V

na volnoběh motoru 12,94V

zvýšené otáčky , tak čtvrt plynu 13,04 V

Kontrolka dobíjení nesvítí.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ano, ty hodnoty jsou v pořádku.

takjan*

Bez nastartování OK, OK, dobíjení při zvýšených otáčkách málo. Aspoň 14V to chce. Záleží také, zda při zatížení či ne..

 

martinhajek*

0x
Tak to není v pořádku ani omylem! Co je to za vůz?
doplněno 16.07.13 20:35: Pokud je to ten 75A altík (lišily se podle generace motoru), tam jejich regulátor udržuje 14,2V, u novějších 14,7V (pokud se používá Ca-Ca aku).
Zezadu na altu je hlavní výstupní svorka - šroub. Změř napětí při zvýšených otáčkách přímo na něm. Taky je tam konektor, občas se stává že je tam špatný kontakt - z těch novějších altů jde informace o zatížení do řídící jednotky, pokud je tato linka rozpojena, regulátor drží nižší napětí.

 

dobijec

twingo 1.2

 

jabraka*

0x

Baterie se neměří bez dobíjení.Je jasné,že vybitá bude mít nižší napětí.Jinak by dobíjení mělo zajistit poměrně rovnoměrný průběh napětí,bez vlivu otáček.Pokud napětí kolísá,není dobíjení v pořádku.

JABRAKA

 


0x

musíš naměřit 13,8-14,3V jinak máš problém a měl bys to naměřit i při puštěnejch světlech na volnoběch

 

technoman*

0x

To je nějak málo. Regulátor udržuje při chodu motoru napětí kolem 14V. Asi by chtělo zkontrolovat uhlíky a diody jestli některé nejsou poškozené. Co dělá kontrolka dobíjení?

 

dobijec

Koukal jsem na altík a ten šroub, co se na něm šroubuje + pol od baterky,mi zůstal v ruce. Takže jsem sundal kryt altíku, našrouboval šroub zpět, nasadil kryt a znovu změřil na beterce napětí ,bez zaplých světlech na volnoběh 13.95 a když jsem zapnul světla tak na volnoběh 13.86 je to již ok?

dobijec

alternátor je ani ne rok starý, kontrolka nic nedělá, nesvítí, takže nehlásí poruchu.

to už by šlo ještě pro jistotu opiluj to plusový očko co de do altíku očisti i kontakt jenž de na dobíjení a jako bonus můžeš zvlášt přikostřit obal od altíku a to bud přímo na mínus baterie nebo stačí i jen na blok motoru a ještě očisti svorky a kontakty baterie

doplněno 16.07.13 21:21:

na kontrolku dobíjení

dobijec

Jakým dráten to přikostřit?

tak 6mm průměr by měl bohatě stačit

Ano, to už by mohla být normální hodnota.

martinhajek*
Nepsal jsem abys to změřil rovnou na altíku, jen tak pro srandu. Jedině tak poznáš, zda nejsou velké přechodové odpory mezi altem a aku a v jakém stavu je ukostření. Protože furt je to méně než by bylo optimum.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]