Nejste přihlášen/a.
Zdravim,pri prehozeni na letni gumy jsem zjistil ze je 1 guma zplostela-kope do volantu.(loni byla vzadu).Nema cenu kupovat nove gumy,s autem se moc nejezdi,max 5k km/rok.Je lepsi variantou nechat gumu vepredu nebo hodit dozadu? To kopani do volantu je otravne..jedna se o favo,jezdi max 2 osoby..neni lepsi ji mit vzadu kde sice stale "kope" ale neni tak zatizena? diky za rady
Horší gumy se vždycky dávají dozadu, zejména pokud zadní náprava není hnaná...
Otázkou je, zda i při tom malém nájezdu nebude lepší takovou gumu vyhodit a koupit novou (nové) - přecejen tě na silnici drží jen ty gumy...
doplněno 30.06.13 23:12:Ar: Proč? - nechci se hádat, zajímal by mne důvod...
doplněno 30.06.13 23:54:Ar: No - já vycházím z toho, že kdysi, když jsem ještě míval tak ´mizerné´ gumy, že jsem občas píchnul, mi prázdná guma na ´zadku´ ani zdaleka neudělala při jízdě takovou ´paseku´, jako na předku. Jednou, když mi praskla (asi, její vyprázdnění bylo opravdu rychlé) pravá přední na Š105 v cca 130 na dálnici, jel jsem ´najednou´ v odstavném pruhu - skoro jsem si ani nevšiml, jak (tam už jsem to, naštěstí, udržel do zastavení, guma byla ´na cucky´). Kdežto i s hodně naloženým W353 jsem si píchlou zadní uvědomil zejména podle hluku.
doplněno 01.07.13 00:00:Ar: Asi si to budu muset vyzkoušet - ale i po přečtení si dál ´trvám´ na svém - možná je to tím, že jsem začínal na škodovkách, ale přetáčivé auto mi - pocitově, vyhovuje více, než nedotáčivé. Na silnici už ´neblbnu tak, jako za ´mlada´ (a jezdím zejména Oktávou), ale i na teréňáčku mi velmi vyhovuje trvale poháněný zadek a připínatelný předek - na bahně se vyřádím - a pokud potřebuju někam vyjet, připnu předek (a příp. zavřu diferák).
" Horší gumy se vždycky dávají dozadu, zejména pokud zadní náprava není hnaná."To je ,ale právě jeden z řidičských mýtů. Na zadek se dávají vždy lepší gumy než na předek.
maedal, kup stejnou jetou gumu a máš klid. V pneuservisech mívají "plonkové"gumy za hubičku.
doplněno 30.06.13 23:39:Mowlo ve zkratce, přední náprava je říditelná a v případě problému se nechá korigovat, se zadkem neuděláš nic.
doplněno 30.06.13 23:50:Tady to máš vysvětleno podrobněji. Bohužel, mnoho řidičů se řídí právě tím mýtusem a nejhorší kombinace je nové zimáky na přední nápravu a na zadek letáky
Drzi no..ale jezdim mesto+obec takze rychlosti nic moc..nejlepsi by bylo nahodit rezervu jenze ta ma jiny vzorek a na naprave musi byt stejny vyrobce,vzorek atd ..
Zahodit a dát bezvadnou, z druhé ruky seženeš za pár korun, starý zimní z poloviny ojetý seženeš i za odvoz. 5kkm za rok neni až tak málo na to aby člověk snášel drcnutí při každém otočení kola O bezpečnosti nemluvě... Navíc ti kvůli tomu dřív odejdou ložiska, tlumiče, zavěšení kol atd. = nechat jí tě ve výsledku vyjde dráž než koupit funglovky
@ar : v jednom odkazu ctu : " Nemělo by se používat pneumatik starších 6 let"...nemelo nebo nesmi dle zakonu CR? diky
V zákoně to není. Nemusí být přece všechno v zákoně. Když už máme v hlavě mozek, tak je dobré jej i používat. Mám takovou zkušenost, že stará pneumatika se mi vždy chovala na silnici tak nepředvídatelně, že šla z domu, i když byl vzorek v pořádku. Mám přece rozum, ne? Jinak k původnímu dotazu - takovou pneu bych nedal ani dopředu, ani dozadu. Dal bych ji do popelnice a koupil ty nejlevnější pneu v akci - obě dvě na jednu nápravu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.