Nejste přihlášen/a.
Přítelkyně mého syna měla nehodu.U auta se jí za jízdy ulomilo kolo a ona zastavila o pouliční osvětlení.To poškodila a způsobená škoda byla vyčíslena na 4000 kč.Vše šetřila dop.policie a pořídila fotodokumentaci.Nehoda byla řešena ve správním řízení.Pokuta v součtu škody 6000kč a odebrání řidického průkazu na dobu 6 měsíců.Proti pokutě nic nemám ale ve zdůvodnění,že vozidlo bylo ve špatném tech.stavu a proto ho řidička neměla použít mám problém.Je policista nebo úředník kompetentní osoba podle fotodokumentace určit špatný tech.stav vozidla?Technická prohlídka měla ještě 13měsíců platnost a řidič těžko zabrání ulomení kola.Při stavu našich komunikací se není čemu divit,že to bude častější jev a nám budou odebírat oprávnění aby nejezdilo tolik aut.
Je kompetentni, viz zakon 361/2000Sb. § 125c / 1a) 3.
A ani fotku k tomu nepotrebuje, ze kolo upadlo je neodiskutovatelny fakt.
A příčinu upadnutí kola určí kdo?Auto nikdo nikam neodvezl na zjištěšní stavu.To se určí jen tak z praku.Já vymetu díru po 20m zastavím a někdo určí špatný tech.stav vozidla když mi upadlo kolo a já jsem bez papírů.No tak to máme odborníky.
Jakou pricinu? Zadna pricina se nezjistuje. U sjetych gum ci nesviticich svetel za snizene viditelnosti se pricina taky nezjistuje. Na STK taky nikdo neresi pricinu zavad, ale pouze jejich vyskyt v dobe prohlidky.
Pokud vymetete diru a upadne Vam kolo, tak situaci zadokumentujete nebo zavolate PCR-silnicari jsou na toto pojisteni (viz situace po zime).
Pokud mate podezreni na technickou zavadu vinou spatneho dilu (naprava, cep, kolo aj.) muzete si za sve zaplatit znalce a soudit se s vyrobcem o nahradu skody usly zisk apod.
Za technicky stav vozidla je zodpovedny ridic.
Ja si teda myslim, ze odpovednost za takovou udalost ma STK ktera delala posledni prohlidku - od toho snad je, nebo servis, pokud od te doby na teto casti neco delal. Ridic nema normalne sanci zjistit takovou zavadu a urcite bych se s timto resenim nespokojil. Jeste mozna vada materialu, vyssi moc, zavada na komunikaci ale urcite ne ridic.
Za technicky stav vozidla v provozu je vzdy zodpovedny ridic, nikoliv jakakoliv zkusebna nebo kontrolovna cehokoliv.
Kdyz upadlo kolo, ocividne technicky stav vhodny k provozu nebyl. Myslim si, ze je snadne zjistit, zda prave auto vletlo do diry nebo ne. Bud tam totiz takova dira je a nebo neni.
Pokud byla o nejaky kilometr dal, je pouze vina ridice, ze okamzite nezastavil a neprozkoumal vozidlo na pripadnou zavadu, kterou by pak mohl uplatnovat u majitele komunikace.
doplněno 24.06.13 20:42:Snazite se pouze hledat klicky a vymluvy tam, kde je skutecnost jednoznacna.
8 měsíců po TP technikům nic neprokážete, u orezlých žigulíků s vůlí v kulopvých čepech se čepy lámali a kolo se vyvracelo, na starém bafíku jsem videl vyvrácený celý "domeček", bylo to prorezlé
Nevím, jakou vyčerpávající odpvěď hledáte, najměte si drahého advokáta, a anavíc si sdami dejte auto posoudit soudnáím znalšcem v oboru...
Ještě jednou funfovaně opakuji, že STÁT NEMÁ PENÍZE NA POSUDKY...četl jste to nebo jste zabržděný?
Dnes policie nedělá ani zkoušky DNA, pokud nejde o tu nezávažnějsí trestnou činnsot, NEJSOU NA TO PENÍZE...a přitom by DNA z nedoůpaků z mosta čin u ukázala na pachateel hned a spolehlivě..co na to menchápete?
NEJSOU PENÍZE...
To je mi moc lito, ze stat nema penize, ja za to ovsem nemuzu, ja platim vic nez dost na danich... Kazdopadne v tomto pripade ma dat lidem pokoj a ne je pokutovat a buzerovat, kdyz nedokaze stanovit pravou pricinu poruchy.
doplněno 24.06.13 21:31:No tak jinak, PCR by asi mela stanovit, kdo nehodu, ktera byla zpusobena poruchou, zavinil - ne? Jak muze potrestat nekoho, kdo za to treba nemuze? Pokud neprokaze, zadny trest, tak je to snad spravne, ne?
Nechci rýpat,ale aby upadlo kolo to už něco musí být...buď by musela vymést tak 30cm hlubokou díru nebo musela být náprava už vážně poškozena...ty součástky jsou projektované na extrémní namáhání...
Mě se stalo že ještě se š 120,jsem vymetl na kraji silnice pořádnou lochnu,vyskočil jsem tak že jsem se bouchnul do hlavy o strop a myslel jsem že to auto se muselo rozsypat na milino kusů...po zastavení a prohlédnutí auta nápravě nic nebylo,jen bylo třeba znovu doštelovat geometrii,ale aby upadlo kolo k tomu by musela být ta díra ještě o hodně větší
Technika co pustil takto evidentně vážně narušenou nápravu bych nechal zavřít...auty se zabývám na částečný úvazek už dlouho,ale v životě jsem nezažil aby se po projetí díry ulomilo kolo...kolo ulomené za jízdy jsem viděl párkrát díky hrubě zanetbané údržbě a katastrofálním stavu nápravy...párkrát na š105/120 s kyvadlovou nápravou,kde to nikdy nezavinila nějaká vada mataeriálu,ale lidé kteří brzdový buben sundávali místo stahovákem těžkým kladivem a poškodili poloosu...ještě jsem to viděl na favoritu,kde díky extrémnímu opotřebení vylítl řídící čep a na jakémsi starém peuegotu,kde se stalo to samé...vše důsledek katastrofální údržby
Jinak policista je k tomuto oprávněn,je to trochu absurdistán,ale kdyby lidé věnovali autům aspoň minimum času a technici na STK se nekamarádili tak snadno,mohlo by se tomuto předejít
nevím přesně o jaké,jak staré a v jakém stavu šlo auto,ale obecně-když asi před deseti lety padl nový železobetonový most,tuším někde ve státech-myslíte si,že to bylo jeho špatnou kontrolou(a že se mostní konstrukce kontrolují,ne jako STK v ČR),projektem,realizací...? Ani jedno-prostě vada materiálu...To že z auta "odpadne kolo" je blbá smůla a může se to stát jak u starších kárek,ale i u nového auta,kde jsou patrné čím dál větší úspory...,stačí prostě "šikovně" trefit jednu z asi sedmi milionů,dvěstěpadesátišesti tisíc osmi set třiceti děr na našich silnicích... a bohužel s tím neuděláte asi vůbec nic-pokud máte kačky(nazbyd) zapálení a pevné nervy-můžete zkusit znalce a jít do soudného sporu...(x let a mizivá šance...)
Trvám,a bez změny trvat budu na tom,že aby ulítlo kolo tak to není jen tak...buď musí být náprava korozí,opotřebováním nebo mechanickým poškozením natolik oslabena že kolo upadne nebo by člověk musel přejet protitankový příkop z 2sv války...na nápravě která je opravdu v provozuschopném stavu to by musela být rána aby upadlo kolo...a když tazatel otázky píše že trefila veřejné osvětlení,tudíž to bylo nejspíš ve městě a tudíž rychlost ani nemohla být tak vysoká
viděl jsem už několikkrát upadlý čep v rameni... a stalo se to třeba v zatáčce, jednou při přejetí přejezdu, jednou při jízdě do kopce... ale nevím v čem přesně to praská.. jen si nemyslím že kde kdo si je schopny zkontrolovat stav podvozku, nebo s tim jezdit co chvili do servisu, ... pokud to prošlo regulerni technickou kontrolou, tak nevím nevím.. ted abych se bal jet s autem aby nahodou někde něco neto abych ještě nepřišel o papíry.. je to blbá situace
To můžete být klidný,nemusíte jezdit co chvíli do servisu,ty čepy musí minimálně 50 tis vydržet,ve většině případů v pohodě i daleko víc pokud to není china...a když nejste zručný,stačí dát auto jednou do roka zkontrolovat do pořádného servisu a máte po starostech,mechanik pozná levou zadní i bez nějakých měřidel jestli jsou čepy a ostatní díly nápravy špatné či nikoliv...zase aby praskl čep na přejezdu musí být silně poškozený nebo extrémně opotřebovaný...
Na STK mají třasák...zařízení které´´třese´´s autem a právě zjištují závady na důležitých částech náprav...pokud to nenechá projít lojza pepíkovi za naroubování stromků nebo za pomoc při stavbě kurníku,musí poznat zda jsou čepy v pořádku
Na čepech se pozná leda tak jestli mají vůli nebo ne. To že někde začíná únavová trhlina se běžnou prohlídkou nezjistí, trhlinka se zvětšuje až to najednou upadne. Do té doby se to tváří jako bezvadný díl... Vyloučit to může jen zajištění kvality při výrobě a montáži. Jsou to zákeřné závady a může se to stát i chytrákovi Nu na jeho supr Yarisovi (jako legislativu má zmáklou opravdu dobře, ale tady bych ho hnal klackem...)
Tak taky je rozdíl v používání originálních nebo vyzkoušených značkových dílů než toho úplně nejlacinějšího keplu z číny nebo z podobné země...to je další snaha ušetřit na nesprávném místě
Pozor, on i ten kepl z číny se oficiálně prodává jako díl který má atest a splňuje normy = právně je na stejné úrovni jako ten značkový. To že předpisy nejsou nastavené tak aby kepl neprošel je špatně... A dost často je kepl i ten značkový díl - viz např. čistý cín v elektronice, aneb ještě si užijeme s cínovým morem
Zvanda,
"Proti pokutě nic nemám ale ve zdůvodnění,že vozidlo bylo ve špatném tech.stavu a proto ho řidička neměla použít mám problém"
když proti pokutě nic nemáte, tak co je za problém? Že policista poznal, že auto nebylo OK, když mu upadlo kolo? Nebo si myslíte že bylo OK? Vy napíšte, že se ulomilo kolo. OK, jako laik máte pravdu, ale kde se ulomilo, na čepu, rameno, atd...
"častější jev a nám budou odebírat oprávnění aby nejezdilo tolik aut" ale toto je přeci nesmysl...ale máte právo tvrdit cokoliv..
Tak koukám,že jsem rozjel velkou debatu.Jsem také dost technicky zdatný co jsem potřeboval jsem si na všech autech udělal.Teď už neudělám nic na těch nových .Myslím si,že je dost kruté odebrat řidické oprávnění za ulomené kolo navíc u auta které bylo půjčené.Podíváme-li se na jiné dopravní přestupky a jejich řešení zdá se mi to kruté.Mohla dostat pokutu popřípadě nějaké body.Ale je vidět kolik lidí, kolik názorů.Za všechny děkuji Zvanda.
zvando, ale tak je to přesně podle zákona,
rízení vozidla, které je technicky nezpusobilé
k provozu na pozemních komunikacích34a) tak
závažným zpusobem, že bezprostredne ohrožuje
ostatní úcastníky provozu na pozemních
komunikacích
5 bodů
zákaz řízení 6-12 měsíců
5-10tis. pokuta
kolik tedy dostala?
Já v žádném případě nechci nikoho omlouvat.Samozřejmě vím,že asi zavěšení kola bylo po tech.stránce problematické.Trest mi ale přijde nepřiměřený i když je v normě zákona.Ve správním řízení dostala pokutu 5000 + 1000 kč a zákaz řízení na 6 měsíců.NIkdy neměla žádný problém. Teď si půjčí auto od svého bývalého manžela upadne jí kolo a ona je vyklepaná jak koberec.Mám rád ty názory kup jí nové auto atd.Do takovéto situace se můžeme dostat každý.Už vidím jak si ti odborníci půjčí v nesnázi auto zajedou na kanál prohlédnou si tech.stav aby v případě nepřišli o řidičák.Prostě mi přijde nefér takový trest i když je to v mezích zákona.
Na jejím místě bych se odvolal - vozidlo mělo platnou technickou a nemělo zjevné vady. Rozhodně nešlo o její vinu tak by za to ani neměla nést odpovědnost, Když už tak technik na STK který nenašel vážnou závadu (kolo jen tak neupadne, jedině opravdu silná koroze, únavové trhliny atd. - záleží co konkrétně tam bylo = znalecký posudek)
já bych se taky odvolal,
před tím jsem tvrdil, že se nedá již nic dělat, ale popletl jsem to s jiným případem. Ona neplatila policii ale až ve správním řízení dostala trest. Stihne ještě odvolání?
Nehoda se stala 28.2.13 a správní řízení je staré více jak měsíc.Ona se to styděla říci.Až teď přiznala barvu.Má ale možnost v půli požádat o prominutí trestu.Dojíždí denně 30km do práce tak má starosti s dopravou.A v dnešní době přijít o práci není žádná legrace.
jj, říká se "líná huba, holé neštěstí". Pokud by se odvolala, tak by s velkou pravděpodobností o papíry nepřišla... O prominutí trestu at určitě požádá, pokud bude rozhodovat rozumný člověk tak jí vyhoví.
Zdarec.Policisté policie ČR jsou kompetentní k těmto úkonům.Otázkou je jejich odborná způsobilost v rámci technického stavu vozidel (a nejen toho).Úředník je kapitola sama o sobě.Pokud nesouhlasím s výsledkem správního řízení ,tak se odvolám proti rozhodnutí v zákonné lhůtě.Důležité je nebýt jako ovce a bránit se.
Na Š100 .. Š120 upadávalo zadní kolo běžně. Stačilo, když předchozí majitel srážel bubny kladivem. Že se zadní poloosa láme se poznalo jen po sundání bubnů, nebo podle povrzávání za jízdy s otevřenými okénky (ale to nesměl být kolem provoz a takových míst dnes už moc není).
V zásadě se nedomnívám, že by jí papíry měli sebrat jen za to, že jí upadlo kolo, pokud by jinak stav vozidla mohl běžný řidič vyhodnotit před jízdou jako vyhovující. Takže předpokládám, že pro sebrání papírů to vozidlo muselo zjevně nevyhovovat, tedy mělo sjeté gumy a pod., tedy něco, co měla poznat sama řidička.
doplněno 25.06.13 07:48:Pokud vozidlo nemělo zjevné vady, tak bych se sebrání papírů bránil.
Přesně tak, bránit se, odvolat... Pokud se jednalo jen o poruchu toho kola, tak např. prasklinu v čepu atp. není možné běžnou prohlídkou zjistit (nakonec ani na STK předpokládám) a tedy za to řidička prostě nemůže, žijeme přece v právním státě (snad, ještě, doufám) a není možné postihnout člověka za něco, co nezavinil. Navíc sebrat papíry, to není jako sebrat permanentku do kina, pro spoustu lidí je to likvidační zásah a končí aktivní život.
Jardo, naprosto s Vámi souhlasím, paní se měla bránit, že neporušila ten předpis, který jsem citoval. Ale to by to musela znát. Pokud souhlasila, zaplatila na místě je pozdě. Kdyby byla roztřesena, rozrušena a nechtěla vypovídat, že dojde přiští den na služebnu podat výpověď, mohla sehnat info a pak se správně bránit.
Ano,stávalo se to,ale jak správně píšete,vinou lidí...na to správně je takový jednoduchý masivní přípravek který se upeví na buben a utahováním silného šroubu přes páku buben odskočí...šetříví lojzíci to dělali tak,že párkrát těžkým kladivem majzli do poloosy a buben odskočil...jenže poloosa je z křehkého materiálu a takové rány ji narušili,což vedlo k upadení kola...taky jsem se pokoušel jednomu pepíkovi poradit,že když bude ten buben sundávat kladivem tak mu to upadne...samozřejmě si nedal říct a dva měsíce po opravě brzd bylo kolo s bubnem 50 metrů daleko a škodovka šla 3x přes boudu...a přitom by stačilo tak málo,použít stahovák a podobná věc nehrozila...ale co čekat od lidí kteří udělají to co je přísně zakázané ve všech návodech a montážních postupech
Stejné je to i se vším dalším,když je někdo líný na to dát aspoň 1x do roka auto na prohlídku a případné závady OPRAVIT tak se nemůže divit že mu padá kolo
proč já jsme měl na škodovku stahovák, který se našrouboval na poloosu, otočil o otáčku zpět a úderem na stahovák se odrazil buben?
Mnohokrát jsem sundával buben, ještě se mi nestalo, že by kolo upadlo. Mnohokrát jsem slyšel pazvuky od poloos a bubnu, ale to bylo vetšinou způsobeno špatnou montáži zpět...
Ale utíkáme z dotazu a spekulujeme. takže sbohem poloooso...
tazatelka třeba sdělí příčinu odpadlého kola..
doplněno 25.06.13 14:00:Tome, OK, počkáme na odpověď tazatelky...
To nevím jaký jste měl,ale já jsem používal a používám šroubovací,s jemnějším závitem který se dá dlouho utahovat a opravdu si počkám až ten buben odskočí sám,žádné údery do něj nedávám,nebo jen velmi lehké...i ten obyč stahovák do kterýho se bouchne je lepší než samotné kladivo,kterým se musí pořádně majznout do nekryté poloosy
Jasně, existoval poměrně drahý šroubový stahovák a později i nouzový úderový (ten se mi moc nezdál, tak jsem si raději vyrobil vlastní šroubový ze starého disku). Ale píšu to proto, že auto může klidně vypadat bez vad, na STK ani v servisu nic nenajdou (pokud to přímo nehledají), přitom máte časovanou bombu. Těžko v takovém případě může policie někoho trestat za provozování nezpůsobilého vozidla (tedy pokud se dotyčná nepokoušela s upadnutým kolem pokračovat v jízdě )
Já na to jen odpovím toto,za celou dobu co opravuji auta jsem se nesetkal se závadou typu časovaná bomba o které mluvíte vy...vždy neplánovaná závada s destruktivními účinky vznikla díky katastrofálně zanetbané údržbě nebo v minimu případů mechanickým poškozením(třeba silný náraz o obrubník)a následným ignorováním varovných příznaků...nkdy jsem se nesetkal s tím,že by se vyskytla třeba únavová trhlina na funkčním dílu a ten by bez varování prasknul
Prasklou pružinu taky ne? A když prdne na vnějším kole v zatáčce tak jdeš do smyku... Brzdové obložení odlepené z pakny. Prasklá brzdová trubička prorezlá nad nádrží (a všude jinde bez koroze), prasklá hadice serva, atd. atd., těch časovaných bomb je dost, a běžnou prohlídkou dost často předem objevit nejdou (nemá šanci ani technik na STK)
souhlasím.. setkal jsem se se vším co jsi jmenoval.. ta trubka mi dokonce jebla přímo na stk... naštěstí :D
Prasklou pružinu ne...brzdové obložení odlepené z pakny jsem neviděl ani u vika paken-možná by se to mohlo odlepit když by pořád brzdila brzda a uvařilo se to,jinak by se to odlepit nemělo-také důsledek špatné kontroly brzd...brzdové trubičky se musí kontrolovat pečlivě,jsou to brzdy,sytém který vás drží při životě...prasklá hadice serva jsem viděl,ale opět v důsledku neúměrného opotebení...ke mě když někdo přijede na kontrolu,prověřuji všechno,od brzd,chladící soustavy,klimatizace,posilovačů,náprav,řízení atd,atd...prostě všechno...ono taky je rozdíl kontrola a kontrola-když někdo jen zběžně zkoukne podvozek,je jasné že mu plno věcí ujde
kontrola a kontrola - ano, ale to by se muselo kontrolovat jako letadlo = demontáž a defektoskopické metody, okem vady uvnitř nenajdeš. Např. to obložení brzd - stalo se mi při běžném provozu, žádné přehřátí/ špatná montáž/ seřízení. Po ujetí cca 30000 km náhle celé odpadlo - brzdový pedál se propadl až na podlahu a auto znova brzdilo až po našlapání = být blízko za autem tak jsem v kufru. Šlo o značkovou paknu, bylo vidět že obložení nebylo přilepené celou plochou. Důsledek špatné kontroly brzd? Jak tohle chceš při prohlídce auta najít? Na zjištění že to je přilepené jen pár tečkama by se to muselo prosvítit rentgenem (pokud by to vůbec bylo vidět) = pokud tohle neděláš tak zdaleka auto neprověřuješ dostatečně A to je jen jeden díl, na autě je jich stovky podobných.
Prosim nepiš že na autě kontroluješ všechno - kontroluješ jen funkci dílů a povrchové vady na přístupných místech = tím se dá najít hodně, ale zdaleka ne všechno. Ty zákeřné vady utečou i tobě. Ony utíkají i technikům od letadel...
Nestačím zírat, co tady ty ovce blijí. Samozřejmě se braňte, nic není ztraceno. Inspirace třeba d-fens fsm. Jak pokuta mi neva? Nechcete jim nosit celou výplatu? Státním úředníkům nasrat. Za každou korunu, co jim dáte Vás budou akorát efektivněji okrádat.
Ale jo,at se klidně brání...jen mi nejde pořád do hlavy jedna věc,pokud to dotyčná řekla podle pravdy,tak nechápu jak by mohlo autu v provozuschopném stavu jen tak upadnout kolo
To se proste muze stat, i u celkem noveho auta, zas tu kopntrolu ve vyrobe netreba tak precenovat... Navic jde o to jaky smejd a jak tam u starsiho auta namontuje servis, to opravdu majitel, provozovatel ani ridic nema sanci ovlivnit ani zkontrolovat... A policistum i urednikum, co logicky chteji pripad vyresit co nejjednoduseji pro sebe, je potreba se v takovych pripadech postavit. Obcas me stale fascinuje, jake jsou lidi blbe ovce. Ani za komunistu nebyla takova urednicka a policejni zvule.
Právě...když ke mě někdo přijede s nějakou opravou,nenamontuji nic jiného než originální,nebo díly od prověřených výrobců...sice jsem tím pádem dražší než ostatní mechanici,ale zase mám aspoň nějakou jistotu že se díky mému jednání nic vážného nestane...jsem sice proti sobě,že se mě lidé tak často nevrací a nějaké si odradím cenou,ale zase to že opravuji kvalitně mě přineslo řadu stálých zákazníků z kterých si celkem v pohodě žiji...a nejsem takový *** abych někomu tu opravu ošidil...kdyby se takto chovali všichni tak nebudou padat kola za jízdy
Obecně to platí, ale nejde na to spoléhat, i značkové díly jsou dost často šmejd. A poměrně často jsou vyráběné na stejné lince jako neznačkové, liší se jen obalem a cenou. Problém je spíš v tom, že sem na trh projdou i vyloženě nekvalitní díly které na trhu nemají co dělat - i ten nejlevnější díl by měl splňovat základní požadavky na kvalitu, a spousta těch levných je nesplňuje ani náhodou.
tak nechápu jak by mohlo autu v provozuschopném stavu jen tak upadnout kolo
Na to stačí např. únavová trhlina pod hlavou čepu řízení - ta se pomalu rozšiřuje až hlava čepu upadne, kolo se vytočí do plného rejdu a následně se úplně urazí o obrubník... Podobných scénářů je spousta, naštěstí tyhle díly si málokdo dovolí ošidit, tak se to stává jen vyjímečně...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.