Nejste přihlášen/a.
Jak říká Hop. A s úmrtností to záleži na komisaři, který zkouší. U nás udělali ve skupině všichni tu teoretickou testovou část, ale půlka lidí vyletěla z údržby, protože lokální zkoušející je na ni ras. Třeba jednoho kluka vyhodil, protože měl popsat výměnu kola - a neřekl, že v první řadě zastaví u krajnice, prostě začal až tím, že si vezme vestu a trojúhelník... Dotyčný to sice považoval za tak logický krok, že ho ani nezmínil, ale bohužel... Takže rada zní: nenech se zaskočit, když sebudou ptát na něco absolutně samozřejmého. Zkrátka zkus neztrácet nervy, ta zkouškaje nic oproti skutečnému samostatnému řízení.
doplněno 17.06.13 16:18:Delší rozhlížení určitě nevadí, nic takového. Měli by omluvit, i když ti to takzvaně "zdechne", to se stává i nejlepším. Hlavní je jet jako člověk a dodržovat předpisy.
Při jízdách bych dávala pozor na značky, víc než jindy - až to půjde, zahněte vlevo... to víte, že to jde hned následující odbočku ale tam je zákaz odbočení.Prostě čekat chytáky. To že to chcípne, že se rozjedete pomaleji, to se čeká ale porušit předpisy nesmíte. Také pozor na chodce, musíte je pouštět už když jsou 2 m od přechodu. Další z chytákůbyl vyhražený pruh, tady pro autobus, přejezd včas pochvalně kvitoval. Křižovatka, 2+2 pruhy uprostřed ostrůvek - mně pochopitelně vůbec tehdy nenapadlo, že při odbočování mohu naject mezi pruhy, takže jsem stála na hranici křižovatky ale žádný problém na dotaz proč jsem tam nenajela jsme řekla, že mně to nenapadlo ale že si to už budu pamatovat. Ted by mi zas nenapadlo stát na hranici křižovatky Také byly na řadě i dálková návěstidla - ze zadu se ozvalo - směr Karlovy Vary a po mně se chtělo abych s ezařadila do správného pruhu. Opravdu jde o pozornost o vnímání toho, co slyším.
Také jsem získala plusy plynulou jízdou, jasně já měla na tacháči 30 a v očích smrt ale aspoň mi to vydrželo celou dobu :D
A radím hodně citlivě vnímat auto, protože když něco... tak instruktor jemně přibržduje ale opravdu lehce aby to nebylo znát - u mně třeba u jednoho přechodu :D
Na technice jsem si hned od zkoušejícího vyžádala papír a tužku, řekla jsem mu, že si potřebuji napsat body abych byla schopná odpovídat, že mám strašnou trému. Sice koukal divně a tak jsem mu řekla - já vím, že nic nesmím mít, proto žádám vás, v pohodě mi to pak dal a já si napsala všechno v bodech a pak jsem mlela jak o život :D
Držím palce, dejte pak vědět
doplněno 17.06.13 17:16:k těm chodcům - když uvidíte chodce na vzdálenost menší jak dva metry, tak už stavět... protože vy to dojedete jak on dojde.
doplněno 17.06.13 17:17:Kolegyně níž, parkoviště - pozor na přednost z prava, za to v mé skupině vyletěli dva
Hlavně se snažit nebýt zbytečně nervózní a rychlý. Když člověk zazmatkuje a zapomene se předem připoutat nebo si seřídit zrcátka, většinou "jde" hned. Chce to klid a rozvahu, chovat se za volantem podobně jako jindy...
...asi jsem moc nepomohl...
Určitě se počítá s tím, že budete "pomalejší", zatím ještě nemáte ty správné zkušenosti - ty se naučit nedají, ty se získávají. A je lepší být pomalejší, než svojí "rychlostí" způsobit kolizi - to platí pro všechny řidiče, bez ohledu na věk a zkušenosti. A u zkoušek k tomu instruktoři většinou nabádají a zkušební komisaři to rádi tolerují...
Pamatuji, když jsem dělal závěrečky na náklaďák, a najednou ta IFA jela ještě pomaleji než obvykle. Instruktor mi stále stál na náhradní brzdě, věděl, že ten policajt se bojí...
Já dělala autoškolu loni a zkoušky měly 3 části- jízdy, testy, technická ale tuším že od nového roku se to mělo nějak měnit, že už se technická dělat nebude. Takže... nejprve testy, jsou absolutně v pohodě, stačí prostě si pamatovat co ses naučil a hlavně dělat cvičné testy zde -> etesty.mdcr.cz/... potom jízda- měla by trvat cca. 30minut s tím, že instruktor sedí s tebou vepředu, komisař vzadu a komisař ti říká kam máš jet (tohle se procvičuje při cvčných jízdách, většinou ti instruktor řekne předem kam komisař nejčastěji chce jet a na co si dát pozor) součástí jízdy je samozřejmě i parkování. (pro mě osobně byla jízdy nejtěžší z toho všeho, protože jsem byla nervózní strašně, ale dala jsem to a teď už jezdím v pohodě, ale samozřejmě úměrně mým schopnostem ) no a poslední-pokud se to nezrušilo- je zkouška z techniky - to si vytáhneš 2 otázky a musíš je komisařovi správně říct. Témata k technické zkoušce máš v učebnici z aškoly a je jich tuším kolem 20ti (výměna kola, kontrola před jízdou, motory, ...) hodně štěstí!
Neber to nijak osobně, ale podle mě člověk, co jede 30 se smrtí v očích by řidičák vůbec neměl dostat.
Syn od kolegy dělal zkoušky včera a vyletěl. Všechno v pořádku, ale těsně před koncem jeli jednosměrkou, žádné zaparkované auto po stranách. Šířka, že by se tam vlezla klidně tři auta. Blbec při odbočování doleva jen ke středu, nikoliv až na levou stranu. Asi si nevšiml značky nebo ho zmátla široká silnice.
Ahoj,
já jsem autoškolu začal 2.4.2013 a už 31.4.2013 jsem měl závěrečné zkoušky. Jsem kluk z vesnice, takže jezdíme tu už nějaký pátek. Tudíž na závěrečnou jízdu jsem si věřil, ale z testů jsem měl nahnáno. Nakonec jsem se nedostal ani k tomu abych se na testy učil a udělal jsem je s jednou chybičkou. Byla znázorněná animace žel. přejezdu a otázka jakou rychlostí ho mohu projet. Blbec jsem se nepodíval jestli svítí nebo nesvítí bíle světlo (volno) a zaškrtl jsem 30km/h .. no ale dalo se jet 50km/h takže 4body v tahu. Ale byl jsem furt v normě, následně jsme vyčkali asi půl hodinky. To začali najednou pracovat nervy, takže jako kuřák cigaret jsem to začal řešit po svém. Bohužel nervozita neopadla a do toho mě začalo neskutečně pršet. Takže jsem nakonec od zkoušky vylítnul až jsem se styděl, co si pamatuji tak komisaři vadilo:
- nezastavení na jednom přechodu
- škrtnutí obrubníku zadní kolem v pravoúhlé zatáčce
- nedostatečný odstup při vyhýbání překážce
- nemožnost zaparkovat
S tím parkováním to byla největší sranda, já jsem na zpátečku prostě nemohl zaparkovat. No prostě den blbec, přitom sám vím že prostě jezdit umím a až sám instruktor se divil co se mnou je, když jsem se ze zkoušky odvážel domů. Uběhl týden, nastala druhá zkouška. Vyšlo suprové počasí, stres nulový a zkouška udělána bez jediné chybičky. Vytknul mě akorát že jsem při objíždění překážky pozdě vypnul pravý blinkr. Ale to jsem ho hned zaklásil, protože byla překážka a zhruba 5m za ní už křižovatka. Tak to se docela blbě stíhá i když jedete 20km/h. :D
...
No schrnu to, pokud si je instruktor jistý že jsi na zkoušku připraven at domluví termín. Ty se hlavně nevystresuj stejně jako já, at pak nevyhazuješ prašule za opravné zkoušky. Stačí že chtěli hned 700kč za zkoušky první.. opravné stojej 400kč za jízdy a 100kč za testy. Každá stovka si myslím že je k dobru na ropu.
Takže no stres chlape, a ještě ti řeknu jedno. Pokud by ti do toho komisař kecal a tebe to znervózňovalo nebo se a řekni mu, at ti říká pouze cestu kudy jet. Mě do toho prvně taky idiot furt kecal a to se na mě možná prvně podepsalo. Jinak to že budeš déle čekovat křižovatku, to je v pohodě. Ženský to dělaj do dneška, aspoň ty naše Tepličandy. :D Ani se neboj, pokud se neumíš rozjíždět do kopce, prdni si tam ručku at máš jistotu že ti to necouvne. Pokud přijedeš na křižovatku a nepostřehneš pořádně jestli byla cedule "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ" nebo "STOP". Tak zastav a chovej se jako by tam byla stopka. Pokud by se ti stalo jako přítelkyni že jí komisař řekl "NA ŘÍZENÉ KŘIŽOVATCE ODBOČTE VLEVO" a ona odbočila vpravo. Nezačni jančit, řekni v klídku že jsi ho pořádně nevnímal a on si tě navede kam chce.
Kdyby tě přímo něco zajímalo, písni na email: nexousek@hruzka.cz
Na tomto webu jsem náhodně, takže to tu nesleduji.. email ano.
S pozdravem ze silnic
Jirka
platí to jen babetu, "fichtl" sice svím objemem i výkonem do katogerie 125ccm spadá ale nemá automat takže pro něj to neplatí.
Na závěrečných zkouškách v klidu a učit se nejvíce lidí vyhoří na teorii ne na praxi.
doplněno 27.08.13 10:46:Další věc, všechny vozy na trhu mají tachometr přetočený a ukazují vždy o něco víc než skutečně jedeme a to policisté vědí a tolerují to ale inspektor u zkoušek ne, zdá se to jako blbost tohle připomínat ale stejně v poslední době přibívá na začátku obci těch ukazatelu rychlosti a na tachometru máte 50km/h ale ukazatel ukazuje 40km/h to není pokyn přidej!. Dodržovat všechny předpisi a v klidu, nikdo nečeká od člověka co za volantem sedí pár hodin že tam bude odvádět výkon jako řidič kamionu z povolání co řídí 40 let. Inspektor by toleroval i to že by to někde zdechlo nebo že budeš na křižovatce stát o něco déle ... ale ne 5 minut. Na pokyn dopravní značky STOP opravdu zastavit a ne jen zpomalit a zase se rozjet jak to má hodně řidičů ve zvyku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.