Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání při zrychlování

Od: robokop* odpovědí: 11 změna:

Zdravím, někdy když jedu Favoritem (1988), tak jakmile zrychluji 60 - 90 Km a přidávám plyn a zvyšuji otáčky tak slyším klepání nebo chrastění, které zmizí až dosáhnu vyšší rychlosti nebo otáček zkrátka objevuje se jen při přidávní a pak jakmile motor dosáhne vyšších otářek je klid

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kjanik112*

0x

To by se mohlo jednat o t.zv. kritické otáčky, které se objeví u každého auta při určitých rychlostech. Těmto otáčkám je třeba "ujet" vyššími otáčkami. Každé lidské dílo je nedokonalé, při kritických otáčkách se jednotlivé vlivy jakoby sečtou, znásobí, a projeví se vibracemi. Kritické otáčky se opakují znovu při kritických otáčkách "na druhou", tedy se čtvercem rychlosti.

k2

Kriticke otacky tezko budou v rychlostnim rozsahu 30km/h. Navic u "lidoveho" vozu typu favorit by asi nebyl tazatel prvni a jediny, komu se tak deje.

solenza*

Máte na mysli rezonanční frekvence dílů. U aut se výrobci snaží tytu frekvence nastavit na režimy a provozní podmínky, kterých auto za normálních podmínek nikdy nedosáhne. Spíše se třeba jedná o špatně vyvážené kolo, nebo jiný nedostatek.

 

ar*

0x

Jestli jste si jistý, že čepy a ramena jsou OK. Nechte převážit kola, popřípadě udělat i geometrii. Ji klidně možné, že odlétlo jen závažíčko na kole. I taková "prkotina" dokáže znepříjemnit řízení vozu.

 


0x

Rezonance dílů by se projevila při určitých, ale trvalých otáčkách, nejen při zrychlování. Stejně tak "kritické otáčky". Závada podvozku (nevyvážená kola, vůle čepů) s tím rozhodně nesouvisí. Já bych to spíš typoval na špatný (velký) předstih, nevhodné palivo, či příliš bohatou směs.

 


0x

Podle mně nejpravděpodobnější příčinou bude jak píše p. "magdon" v poslední větě. Při přílišném a razantním sešlápnutí pedálu plynu při nižších otáčkách motoru, dojde zejména u karburátorových motorů k náhlému ochuzení směsi pro motor. To má za příčinu tzv. detonace (neznalí řidiči tomu říkají klepání ventilů = nesprávný, a z neznalosti všeobecně šířený názor). Při chudé směsi ve válci dochází ke zpomalení hoření. Pomalu hořící směs před sebou stlačuje směs ještě nehořící, stlačí ji na vysoký tlak, čímž vznikne její vysoká teplota a směs vysokou teplotou vybuchne _ detonuje. To vydává zvuky jako by klepaly ventily. Toto se odstraní ubráním plynu, nebo přeřazení na nižší rychlostní stupeň (zvýšení otáček motoru) a také použitím víceoktanového paliva a k tomu náležitě seřízený předzápal. Bylo by rozhodně zajímavé si zdůvodnit ochuzení směsi v karburátoru při značně -plně otavřené škrtící klapce a menších otáčkách motoru, které neodpovídají právě míře otevření škrtící klapky Hezký den - miro

 


0x

já bych skusil hledat jednoduší vysvětlení a okoukl bych zda se mi třeba neuvolnil plech nad vejfukem nebo jestli neni neco uvolněnýho v motoru a to se pak při nákejch otáčkách rozklepe a chrastí

 


0x

Objevilo se to ze dne na den, nebo to nabíhalo postupně?

robokop*

z ničeho nic

 

hogo*

0x
Může to být utržený silenblok uložení motoru. Při zrychlování se motor může zvedat a vydávat popisované zvuky. Tato závada se vyskytla u automobilu zn. Ford.

 

ecik*

0x
Spojka zda to jde od motoru

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]