Nejste přihlášen/a.
Ano, jelikož jsem ženská která si chce pořídit auto, tak musím mít nějaký prapodivný požadavek.
Jaká znáte auta, u kterých se dá topit i na nižší teploty, třeba 15, 12°C?
Slabé topení v zimě.
Když si zapnu topení na 18°C (minimum u současného auta), tak mám tendenci usínat. Takže radši netopím vůbec. Ale teď bych chtěla jezdit i s dalšíma lidma, tak to by se asi zlobili.
Tak si prostě pořiď auto s ruční klimatizací. Tam nenastavuješ žádnou konkrétní teplotu, jen přídáváš leplo/zimu tak aby ti to vyhovovalo.
Díky, tu jsem neznala.
Takže to funguje asi jako zmírající WAVky, člověk musí pro udržení stálé teploty střídavě vypínat a zapínat?
Ne to ne, spíš jako kohoutek u vodovodu. Točením ovladače na jednu stranu přidáváš teplý vzduch, na druhou studený.
.
Proti automatickým klimatizacím co máš v autě asi teď je to "zaostalá technologie ovládání", já jí ale osobně preferuju. Je mi jedno jestli je v autě právě 20 nebo 24 stupňů, je pro mě důležitější jestli je mi zima nebo teplo. A taková pocitová ideální teplota se mění podle nálady, počasí, délky jízdy, toho jak je člověk právě oblečený a tak...
V práci ne, protože tam je silné světlo, ale logicky si nemůžu v kabině rozsvítit.
Ale jo, pokud je v místnosti zatopeno a zároveň né moc silné světlo (třeba 60W žárovka), tak usínám raz dva. Proto se v rámci možností snažím vyhýbat ježdění za tmy, no ale v zimě to ze zřejmých důvodů nejde.
Tak či onak, zabraňovat spánku při jízdě tím, že si způsobuješ záměrně nepohodlí, asi není to pravé (i z důvodu bezpečnosti). Osobně bych doporučil místo seřizování topení jít s tou narkolepsií k dobrému psychoterapeutovi.
Není to narkolepsie a rozhodně to není na psychoterapeuta, ale základem je prostě "studený odchov", kdy kancelářská teplota 20-22°C pro mě není příjemná, ale za normálního osvětlení se v ní dá fungovat. Každopádně teplotu 15°C bych neoznačila jako "nepohodlí", protože doma v zimě topím na nějakých 16-18°C a chodím sice v ponožkách, ale bez mikiny.
A doktoři proti ospalosti stejně vždy doporučí totéž - čerstvý vzduch, snížená teplota, hydratace, kofein.
15 st. fakt není běžná příjemná teplota... Nemáš třeba nějak vysoký tlak nebo tak něco? Možná by to fakt k tomu doktorovi (nemyslím psychiatra) zajít chtělo, opravdu to může něco znamenat.
.
Na druhou stranu, účty za topení musí vypadat krásně
Tlak mám kupodivu spíše nízký.
Ale ono to bude prostě tím, že jsem v takovémhle prostředí vyrostla od malička, takže člověk si zvykne. Vlastně ani to nemusí být odmalička, akorát že v pozdějším věku se člověk do otužování a chladové adaptace musí nutit, ale u děcka to jde samo od sebe. Tak jako tak je mu větší zima než u mámy v břiše, takže 3°C podle mě nehrajou roli.
Účty za topení - jak kde. U nás to třeba ani nešlo vytopit, jenom kuchyně, a ještě se nesmělo moc chodit.
Potřebuješ prostě auto s ruční klimatizací puštěnou naplno. Automat ti takovou teplotu asi ani nedovolí nastvavit. Ale samozřejmě by to chtělo aby do toho auta předtím celý den nepralo sluníčko a nerozpálilo ho.
Jinak ale taková teplota v autě je dost o zdraví, na co to proboha potřebuješ?
Všechny s manuálním topením - jedním ovladačem se ručně nastavuje rychlost větráku, druhým teplý/ studený vzduch a třetím odkud má foukat.
Automaty většinou s otužilcema nepočítají a pod cca 16°C umí nastavit jen max. chlazení :-/ Tj. u automatu by šlo jedině přepsat program v řídicí jednotce, stačilo by dát větší rozsah teploty... V zimním oblečení je 16°už moc horko a člověk pro topení na např. 12°musí u automatu pořád přepínat mezi LOW a 16° To je holt ten pokrok, hlavně když ten kdo to vymyslel to dělal jen pro standartní situace... Další supr vylepšení je automatický ostřikovač ke stěračům, např. postříkat si okna a jít je odrbat hadrem se mi jaksi nedaří
Ono to jde i s autem, co má automatickou klimu, v zimě jednoduše stačí vypnout celou klimatizaci (ofuky) (stejně v zimě nefunguje), dát to na minimum a je to, pak se v autě udělá třeba těch zmíněných 13 stupňů
Co se týče chlazení, tak tam bych taky velký rozdíl mezi manuálem a automatem neviděl. Tím že u manuálu nastavíte kolečkem na největší zimu, neznamená, že máte nastaveno třeba 5 stupňů, ale třeba zmiňovaných 16...jelikož se klimatizace do aut montují naprosto stejné (co se týče rozsahu a výkonu) , at už se jedná o manuál či automat, rozdíl je jen v ovládání a nastavení
Takže v zimě je jedno, jestli automat nebo manuál, obojí se dají vypnout, v létě ten samí případ, jen s tím, že když na obojích nastavíte na minimum, dle mého názoru, rozdíl v teplotě nebude žádný...
PS: Já naopak preferuji opak, když jedu v zimě a večer, mám v autě alspoň minimálně 24 stupňů
doplněno 13.06.13 12:57:Ještě doplním, že většina klimatizací, pokud venku spadne teplota pod cca 3 stupně, nefunguje, a jede jen ofuk Jinak nevím jak jinde, ale u fordu, jde kompletně celá klima vypnout, že vůbec nefunguje, ani ofuky, vůbec nic...
Rozdíl v zimě je a to velký. Pokud je venku -10 tak automat na LOW nastaví studený a za chvíli pojedete v mrazáku , nad minimem je až cca 15° = pokud je v autě chladněji tak začne skokově naplno topit dokud nevytopí na 15°. A mezi tím není nic, je to digitální 1 nebo 0
Vypnout to nejde, musí běžet aspoň ofuk skla..
Přitom by stačilo jednoduše zvětšit možnost nastavení i do chladnějších teplot místo pitomého skoku do minima (= max. chlazení) Holt většina lidí to nepotřebuje a na ostatní výrobce kašle...
Nechápu, co tady pořád všichni řešíte a blbnete s klimatizací. V zimě -10°C lze každé auto nastavit tak, aby jen mírně přitápělo, tudíž si lze udržovat teplotu třeba na 12°C - proč by se v zimě měla zapínat klimatizace?
Takže odpověď na otázku:
všechna auta, která znám umí topit jen na 8 nebo 12°C. Stačí umět regulovat topení tak, jak se má a nemít ho buď naplno nebo vypnuté. Proto maj všechna auta plynule regulovatelnou klapku.
Pletete si klimatizaci obecně (ta obsahuje větrák, výměník na ohřev vzduchu, výměník pro chlazení vzduchu a klapky směrování) a klimatizaci jako zařízení pro chlazení vzduchu.
Automaty nic mezi minimem (s vypnutým chladicím kompresorem - ten vypínat jde) a minimální nasavitelnou teplotou (obvykle kolem 15°C) neumí - klapku reguluje automat a ručně nastavit nejde, je jen min., pak teplota cca 15° - cca 25° a max. K tomu jde zapínat a vypínat kompresor chlazení (klimatizace). V rozsahu mezi min. a 15°mírně přitápět neumí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.