Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém při starovaní - startér

Od: pepiik odpovědí: 9 změna:

Ahoj pánové mám Polo 1.4i 44kw 8ventil rok 1999(6N2) mám problém při statování,baterka cca měsíc stará,tak že je dobrá,odskoušel jsem jí! Přejdu k problému,chci nastarovat,ale motor se sotva otočí jako by to neutáhl startér,ale baterka je tak silná, třeba až na 6 pootoční(sotva se otočí) auto chytně,díky silné baterce,pochybuji že to bude starterem,když má cca 3 měsíce nové uhlíky tak prosím za rady.doufám že nebude nic s motorem,ale to by mi asi nejelů vubec

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cazal*

0x

Mohla by to být špatná kostra od baterky. Kdysi dávno mi tohle uděla Škůdka, koupil jsem novou baterku, protože stará už s motorem sotva otočila. Po zapojení nové baterky auto startovalo úplně stejně jako na starou. Ještě jednou jsem ji přikostřil a bylo po problému.

 


0x

přikostři pořádným start kabelem motor přímo s mínusu baterie a skus start pokud to pude natáhni novou kostru

 

jabraka*

0x

Startér může mít nové uhlíky,ale pokud má vydřená ložiska,může se přilepit rotor na stator a ten se neotočí.Zkus ložiska vyměnit.Očisti kontakty spínače startéru.Pokud jsou tam napálené pecky,také to proud nedá.

Změř také proudový odběr při startování.Měl by být až 600 A.

JABRAKA

praivo*

600 A při objemu 1.4 litru? Felicie 1.3 má startér 1 nebo 1,2 kW, to je 80-100 A, tenhle určitě nemá o moc víc...

doplněno 10.06.13 20:14:

Startér nepotřebuje žádný "dlouhodobý výkon", ani k tomu není dělaný.

Zmíněný startér měl, pokud si dobře pamatuji, baterii se startovacím proudem max. 360 A.

doplněno 10.06.13 20:30:

Ale i tak si myslím, že 600 A je přehnané. Nárazový proud 150-200 A bych bral, ale více ne.

jmenovity
Neni tech 1kW jmenovity vykon (tj. dlouhodobeji udrzitelny)? Spickovy (chvilkovy) muzu byt daleko vyssi. Bohuzel jsem ted v rychlosti nenasel zadny katalogovy list toho starteru, abych se podival na parametry toho elektromotoru.
jmenovity
"Dlouhodoby" a "chvilkovy" se vzdycky musi brat s ohledem na predpokladane typicky pouziti.
Tedy v pripade starteru bych "chvilkove" videl jako proudovy naraz po sepnuti (a s tim souvisejici ohrati kabelu a izolace) a jako "dlouhodoby" bych videl tak 5 sekund, kdyz lidi drzi klicek, protoze jim auto z nejakeho duvodu jineho nez slaba baterie nechce nastartovat.

 

pepiik

Ted jsem to zkusil a uč netočí starter vubec,baterka ok starter je horký jek cip,tak ho zkusím vyndat a pročistit

 

pepiik

Hotovo,byl spečenej uhlík,ale totálně! Takže děkuji za rady,ted točí jak raketa

rychlik*
Sakra, ty jsi rychlik! Mit to za hodinu vyndane, rozebrane, vycistene, namontovane zpet, vyzkousene a jeste o tom napsat na Internet! Klanim se pred tebou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]