Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG Favorit - na plyn jede špatně

Od: velda* odpovědí: 16 změna:

Ahoj všem včera jsem si koupil skoro veterána Favorita na LPG. Ale mám menší problém když jede na lpg nemá dostatečný tah.Když sešlápnu plyn tak se cuká musím sešlapovat pozvolně a u třech tisíc to žačne zase sukat. Kamarád mi říkal, že je to možná bohatostí a , že je tam šroubek, kterým se to šteluje. Nemáte stím také někdo zkušenosti?Díky Všem

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*

3x

Tak to může dělat více věcí. Začal bych tím, že bych vyměnil svíčky. Já používám Brisk DR 15 YS. Mám Favorita r.v. 1990.136 tedy ten s vyšší kompresí. Pokud výměna svíček nepomůže, pak bych řešil bohatost směsi, ale pokud není příliž vysoká ani nízká spotřeba, bylo by to pravděpodobně zvtvrdlými membránami v reduktoru, repasní sada stojí kolem 400 Kč a více.Jinak pokud auto cuká i při jízdě na benzín, pravděpodobně je závada v zapalování. Ale to z dotazu nepředpokládám. Jinak předpokládám, že je to karburátor? Má v motorovém prostoru plastový kryt vzduchového filtru a přepínač na LPG máte s mizipolohou?

doplněno 01.06.13 08:30:

Jinak tady přikádám obrázek. Takhle to mám já. Někdy bývá jen jedna hadice, ale to je časté u felicií. U Favoritů se dávaly často 2.

martinhajek*
Ty máš elektromagnetický ventil na přívodu benzínu před čerpadlem? To je poprvé co něco takového vidím, správně má být mezi čerpadlem a karbecem, takhle se při provozu na LPG dost ničí membrána čerpadla.
Ty tam máš dvě hadice, ale i u karbeců je většinou jen jedna, rozprašovač je společný pro obě komory.
solenza*

Tohle je stará fotka. To byla první věc, kterou jsem po koupi auta předělával. Při provozu na LPG se membrána čerpadla "žvejkala" nasucho až přestala těsnit a propouštěla benzín do oleje. Navíc při přepínání z BA a LPG docela dlouho trvalo, že se spotřeboval benzín tak o 500 m jízdy víc.

martinhajek*
No vypadá to hrůzostrašně, chudák čerpadlo.
velda*

Já to mám takhle to je ten reduktér to placaté?A to kolečko to je ta směs ne?Ale volnoběh nevím, kde se nastahuje. při volnoběhu mám jenom cca 600otáček

 

joudic*

3x

no nezazil jsem starou potvoru, co by mela na LPG srovnatelny tah jako benzin, a jakmile to odladite zas to nebude chtit jet na benzin

 


2x
je to plastový šroub (jde točit rukou) co je na hadici, která vede z vaporizeru do sání. můžete zkusit pootočit o několik otáček (pamatujte si kolik a kam at to případně můžetr vrátit do původní polohy) na jednu i druhou stranu a vyzkoušet
solenza*

Ano. Někdy tam jsou i 2 hadice a 2 šroubky někdy jedna. Těmito šroubky se nastavuje bohatost směsi. S tím bych ale ještě počkal, při špatně nastavené směsi (chudé) by se mohly velice zahřívat ventily. Raději vyzkoušejte vyměnit svíčky. Jinak ten vrchní šroubek na reduktoru (na tom kulatém plochém) je na nastavování volnoběhu a dole na odkalování reduktoru. S volnoběhem bych také pokud auto nechcípá raději nemamipuloval, protože z vlastní zkušenosti vím, že jakmile se s tímto šroubkem pohne, je to na vícekrár, protože membrány si poté sedají a volnoběh se ještě asi 400 km ustaluje.

es5zig9vu

Chudé směsi se není třeba bát. Favorit má už tvrzená sedla ventilů, které vydrží neskutečně mnoho.

Podpálený ventil jsem u 1.3 ohv viděl jen v případě, že majitel se vykašlal na seřizování vůle a ventil se už nedovíral. Ale to už musel ujet pořádnou řádku km. Jinak občas dojede favo-felicie bez vůlí na výfukových ventilech. Majitel si vždy stěžuje na špatný chod motoru. Ventily se seřídí a už zase jezdí jako fík.

Sám mám najeto přes 150tis na LPG u 1.3MPI s lambda až 1,6. Celkově má moje hlava najeto cca 300tis. Je tomu 3týdny zpět, co jsem měl zrovna v ruce přístroj na měření na komprese, tak jsem rovnou změřil na ní tlaky. Všechny válce ukázaly cca 13bar.

 

martinhajek*

1x
Kamarád má pravdu, je to jednoznačně bohatost, předchozí majitel si to holt seškrtil. Ten ventil na hadici stačí vždy o 1/4 otáčky povolit (doleva) a provést jízdní zkoušku. Měl bys najít polohu ve které to přestane pocukávat a tah se zlepší. Většinou se od této polohy ventil ještě trochu pootočí, tak o 1/8 až 1/4 doprava, aby byla rezerva. Víc ne, potom by se už jen zbytečně zvedala spotřeba.
Pokud se ti to nepodaří nastavit a i při maximálním povolení ventilu to cuká a na benzín ne, většinou jsou ztvrdlé membrány (hlavně ta hlavní, řídící pracovní ventil), výměna je tak po 3 - 5 letech. Pokud to před koupí déle nejezdilo, tvrdnou rychleji.
Taky svíčky by měli být v dobrém stavu, problémy s nimi jsou vždy nejdřív na LPG. Odtrh u nich nastav na 0,6mm.
doplněno 01.06.13 12:00: Hlavní ventil je na hadici, jen ty nejstarší reduktory ho měly na svém tělese, to by to byl fakt muzeální kousek.
Točítko nastavování bohatosti volnoběhu je vždy poblíž mechanismu volnoběžné membrány v reduktoru, nastaví se do polohy aby motor běžel na volnoběh co nejrychleji, většinou jsou potom voln. otáčky zhruba stejné jako na benzín (cca 850ot/min).
doplněno 01.06.13 12:11: Abys tomu správně rozuměl - ventilem na hadici se nastavuje směs pro jízdu, knoflíkem na reduktoru se nastavuje bohatost na volnoběh (je tam mechanismus volnoběžné membrány ovládaný přes hadičku podtlakem ze sání, který přiotevře provozní ventil). Často je na reduktoru i šroub nastavující předpětí pružiny hlavní membrány, na ten se nesahá.
velda*

Tak jsem točil a točil, zkoušel a zkoušel, a nic už nejde plyn asi to budu muset nechat na odporníka. Je tam jeden šroub jak je na fotce přímo na reduktoru a druhý na hadici, ale nějak to nefunguje bohužel no. Točil jsem tím i tím, ale nic nejde stále to chcípá asi jsem to přepísknul

martinhajek*
Musíš opatrně otáčet šroubem volnoběhu tak, aby se motor udržel v chodu. Jaký je volnoběh na benzín? Některé LPG adaptéry vyžadují vyšší volnoběh (nastavení šroubu dorazu škrtící klapky karburátoru), u fáčka s karbecem klidně až 950 ot/min.
doplněno 01.06.13 14:14: Filtr vydrží hodně. Navíc, většinou je doma nemožné zajistit těsnost po jeho smontování, to musí dělat jen servis. Stejně jako výměnu membrán, doma lze jen odkalovat, výpustný šroub je na nízkotlaké části výparníku.
Má ten vůz platnou revizi? Na STK na to občas kašlou, filtr nech preventivně vyměnit (a membrány taky) až půjdeš na další revizi (po roce nebo po každých 10 000km).

 

 


0x

favoritklub.cz/...

tady o svém voze seženeš taky náký to info

 

cmelak22

0x

Tak ten šroub zase utáhni a povol o 3 otáčky.Pak zkus jet a startovat.Když to půjde špatně tak zkoušej povolovat postupně o půl otáčky.Ne víc,jak to tu nějaký expert psal.Postupně tak přijdeš na to jak to jede dobře.Nesmí se to povolit zase moc,pak to moc žere plyn

 

cmelak22

0x

často to dělá ucpaný plynový filtr.Musí se rozebrat a vyfoukat.Je tam plno smetí.

 

uion*

0x

Ahoj.Jezdím na LPG už dvacet let,ale na seřízení jezdím do servisu.Mohu doporučit HL Propan,servis mají v Královopolské str.Brno(vjezd z Křižíkovy ul.)tel.532045575.Jinak záleží na typu motoru(karburátor nebo vstřik),je-li to karbec,na hadici(průměr asi 25 mm) od reduktoru ke karbecu je šroub s pružinou na bohatost směsi,skusil bych o půl až jednu ot.vyšroubovat,jak se to projeví.Ale vypadáš na to,že tomu nerozumíš,zajed do toho servisu,vyplatí se to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]