Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prasklá hlava VS vadné těsnění

Od: bannyky odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat o vysvětlení co se může stát když vozidlu praskne hlava nebo se rozleptá těsnění pod hlavou?

Vysvětlí mi to někdo co se poté v motoru děje?

Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

utíká kompresní tlak většinou do chladící soustavy,, ta se tlakuje a kapalina muže prolinat do spalovaku a pak to huli jak dymovnice.., muže to tlakovat i do bloku a pak to třeba vyhazuje měrky.. projevuje se to různě..

doplněno 24.05.13 21:38:

neřeš kraviny... drž se pravidla-nerýpat do něčeho co funguje... až nastane problem tak to řeš.. pokud ti to víc pokuřuje tak spíš zkontroluj spotřebu jestli ti to nežere hodně..

 


0x

Doplním své zkušenosti:

-prasklá hlava v olejivé části=olej šel do chladicí soustavy (Seat Ibiza 1,7GLD,jezdil jsem s tím více jak rok než přestalo díky zaolejovanému chladiči chladit)

-fouklé těsnění=zplodiny hoření šly do chladicí soustavy (P405GRD,jezdil jsem s tím rok do opravy,když jsem hlídal hladinu chladiva,vše OK)bylo foklé trochu,po opravě (nebyl srovnaná hlava) fouklo o5 a tím to skončilo-nastartování po doplnění vody a všechnu to ihned vyházelo ven=nepojízdé auto a může navíc roztrhnout radiátor topení či chladič!

doplněno 25.05.13 13:13:

100% to identifikovat NEJDE,skoro vždy až po demontáži!A skoro 100% tomu předchází především "uvaření"!I když těsnění může povolit i stářím!

 

bannyky

Jde to nějak poznat zda je to těsnění vadné nebo prasklá hlava?

Já mám posledního půl roku lehce bílý dým z výfuku, ale voda ani olej se mi neztrácí.

 

jabraka*

0x

To,jestli je prasklá hlava,nebo těsnění pod hlavou se poznat nedá.Hlava může prasknout jen tehdy,nedošlo li v poslední době k totálnímu úniku chladicí kapaliny a následnému dolití studené vody.Také při nesprávné demontáži hlavy.Za provozu je skoro nepravděpodobné.Netěsnost těsnění pod hlavou je mnohem pravděpodobnější.Korozí vzniknou kanálky,kterými buď vniká přetlak z motoru do chladicí kapaliny a projeví se to tam přetlakem-.Nebo naopak vniká voda do válců a pak motor silně kouří a na výfuku se objevuje voda i při zahřátém motoru.

Prasklá hlava se projeví po rozebrání vizuálně,ale předzvěstí je nerovná plocha ,která by měřením neměla vykazovat křivost větší jako0,1 mmNápravou je přebroušení.

JABRAKA

jirkamatapat*

Jabrako.občas píšeš hlouposti.Poškozené těsnění pod hlavou se poznat dá.Pokud je to těsnění poškozené více,za chvíli vaříš.Máš-li podezření na poškozené těsnění,dolij vodu do expanzní nádobky po okraj,nastaruj a pozoruj,jesli nevychází drobné bublinky.Jesliže ano,je těsnění v háji.

já se přidám pokud rupne hlava tak se většinou dostane olej so chladící soustavy pokud rupne jen těsnění tak většinou nedrží teplota,tlakuje to hadice,netopí to nebo jen občas,a taky auto vaří a strácí se voda

jabraka*

To že auto začne "vařit" může způsobit i ta prasklá hlava.Ale to jsem ve svém pžříspěvku vysvětlil.

JB

Je pravda, že hlavy běžně jen tak nepraskají, ale jsou motory, u kterých je to závada docela častá. Tazatel neuvedl značku auta, ale stává se to třeba u "Jeep Cherokee 2,5 TD". Musí se hlídat teplota.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]