Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny.
Mám Ford Escort r.v. 1998 s benzínovým motorem 1,6 16V Zetec. V poslední době mi to žere více oleje a ode dneška si jdu změřit kolik na 200km. Měsíčně najedu kolem 1.000 kilometrů do práce, takže ročně kolem 13-14 tisíc. Převážná část cesty je po dálnici (40km denně). Žádné velké opravy už na něm nehodlám dělat, postupně odchází snad všechno (lamela spojky, spínací skříňka za volantem, zadní tlumiče, katalyzátor atd.) Prostě si myslím že opravy moc převyšují cenu vozidla. Takže jiný motor, generálka apod. nepřichází v úvahu. STK a emise to má z tohoto dubna.
A moje otázka zní, kolik oleje je rozumné platit na 1.000km měsíčně?
Díky
Do roku2006 som mal firemnu feldu 1.3 BMM 50kw.Od 172 tis.km do 215 tis.km.Zacinalo to 1liter na 1000km.ku koncu pri 210 tis. a viac som rano nalial 0.3l oleja a vecer po 350km toto zmizlo (odmerane na druhy den rano).Do kopcov v ktorych felda vytiahla na 4-ke 60,tak HTP (cisto nova,40kw) tahala 80 na 4-ke.Vo felicii strasne klepotali ventily.Aj po nastaveni to bolo do tyzdna rozladene,ked sa k tomu pridalo mlatenie retaze tak mal kazdy kto bol pri aute pocit ze sa to kazdu chvilu rozpadne...heheh.
mám stejný problém: všechno jakž - takž funguje ale ... olej žere / až litr na 1000 km / nutno opravdu častěji kontrolovat
co je rozumné je vždy otázka stavu Vašeho prasátka ...
protože často doléváte olej je to vlastně ztrátové mazání čerstvou směsí - jak bývalo u veteránů , pokud chcete prostě "dojezdit" bez investic ...přejděte na lacinější olej tzn. nejlépe rozlévaný ze sudu / v menších autoopravnách běžné / tzn. 10w 40 polosynt to je cca 100 - 120,- Kč / ltr - lepší než výměna kroužků s nejistým výsledkem apod. - 0,12 Kč na km x 13000 = 1560,- za rok? za to nic neopravíte ..
Otázka zní, co je norma - říká se, že kolem 0,2-0,3 l/100km. Jenže není třeba se z toho nějak zalamovat - můj minulý služebák byla Astra s motorem 1.8, ta žrala olej neuvěřitelným způsobem, ve finále to bylo 1litr na 250km. Šéf to nechtěl dát do opravy - přitom šlo o auto ročník 06 - tak jsem kupoval olej z Lídlu a najezdil s ní spoustu tisíc km. Takže pokud auto žere hodně olej, stačí koupit ten levnější, stejně tam dlouho nevydrží.
Paradox je, že po Astře jsem dostal Octávku 1.6, ta zase pro změnu nežere olej vůbec. Interval výměny oleje je 30tkm, za tu dobu mě akorát klesne hladina z horní rysky k té spodní, takže po 80tkm, které jsem na autě nalítal za rok ani nevím, co se do toho vlastně leje
Rozumné je platit tolik, kolik je pro tebe únosné.
Měl jsem Renault Trafic 1.9D r.v. 1998 a postupně spotřeba vzrostla až na 2-3l na 1000Km. To už bylo pro mě jasný signál, že to mám zahodit. Ročně jsem s ním tenkrát najezdil cca 30tis km.
Teď mám Škoda Pick-Up 1.3MPI LPG. Na tachometru skoro 300tis km. Olej dávám nejčastěji 5w40 a měním každých cca 20tis km. Spotřeba oleje je po těchto km na měrce neznatelná. Ročně teď najezdím až 70tis km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.