Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
odešel mi na vozidle filtr pvných částic (DPF), rozmýšlím se zda jej odstranit nebo jej kopit nový.
Chtěl bych se zeptat co si o tom myslíte vy? Jsou nějaká negativa když bych si jej nechal odstranit - vyjmout?
Děkuji
jak odešel? je ještě další možnost vyčištění.. jsou na to nějaké přípravky... někdo to sjede vapkou..
Odstranění DPF je svinstvo a může to teoreticky znamenat neprojití na emisích. DPF se dává jen do motorů, které produkují ty nejhorší, velmi malé pevné částice. Jejich nebezpečnost je stejná jako u azbestu (viz. zařazení podle WHO), dokážou projít přes plicní sklípky až do krve a potom způsobují leukémii, rakovinu a všemožné jiné problémy.
Je to trochu paradox - modernější dieselové motory produkují nebezpečnější škodliviny než ty staré - ty nerozpráší naftu tak dokonale, takže saze z nich tolik neškodí - zachytí se dřív než dojdou do plic.
doplněno 12.05.13 14:25:erikch: naprosto souhlasím, auta mají na kvalitu ovzduší zcela zanedbatelný vliv - ale mikročástice z Euro5 motorů jsou nebezpečné, na tom trvám. Jinak, tam kde byly v Německu zavedeny "bezemisní" nebo "nízkoemisní" zóny, se kvalita ovzduší nezlepšila vůbec. Ale úředníci musí vykazovat nějakou činnost a tak produkují stále další, naprosto zbytečná omezení - budeme mít tyto zóny u nás taky, i když se vůbec v zahraničí neosvědčily. A protože úředníci nemůžou zakázat provoz zaoceánských lodí, ze kterých při plavbě unikají tuny oleje a spalují tuny toho nejhoršího svinstva, omezují automobilovou dopravu novými daněmi a zákony. A následně se strašně diví, že prodeje aut klesají, výkon ekonomik v Evropě klesá a jen počet zbytečných úředníků a zadlužení roste. Přestali jsme být konkurenceschopní díky klíštatům, která nic neprodukují, jen utahují šrouby. Řešením je pouze zefektivnění provozu všech států v EU a zrušení zbytečných institucí, dotací a omezení.
hlavním problémem je přenesení "ekologie" na koncového zákazníka,majitele vozu-ačkoli ten si již koupí všechna ta ekokurvítka jednou zaplatil...Dalším velkým problémem je fakt,že jedno jediné letadlo letící z kontinentu na kontinent(transatlant.let) vyprodukuje 70 tun spalin,spotřebuje o něco více desítek tun kyslíku a dusíku...,a těchto letadel létá denně tisíce-proč to nikdo neřeší zde...(námět pro všechny bigotní ekology)?!? V září 2001,kdy došlo v NY k ter.útokům byl nad městěm uzavřen tři dny vzdušný prostor,ovšem při plném zachování aut.dopravy(krom jediného bloku Ground Zero) a emisní stanice po celém N.Y. vykazovaly o 87% lepší kvalitu ovzduší...Čili o autech,katalyzátorech,DPF apod. to prostě není-ačkoli se nám výrobci snaží namluvit opak,a stejně tak to je i s emisemi po zprůchodnění filtru pevných částic-nedávno jsem někde na netu viděl krásný návod jak s tím-de facto provrtat shora(tak aby na STK nebylo nic vidět) dva otvory a "udělátkem" hned pod obalem zprůchodnit celý filtr,žádné párání,sváření atd. a asi to i dle komentářů videa funguje...
Napíšu to jinak, jde o zásah do emisního systému, který jke součástáí celkobé homiologtace vozidla...
Zasahujete tedy do práv výrčobce a maříte jeho povinnost vyrábět a dodávat na trh votzidla ve shode s původním schváením.
že si s toho některé firmy udělaly dobrou živnost, to je jiná věc ..v čechách to tak funguje...
Na STK by Vás měl technik vyhodit, jde o to zda to pozná.
Lidé by si neměli pořizov auta, na jejichž údržbu nemají.
lidé si už pořízením nového auta nemohou vybrat zda si dobrovolně koupí DPF nebo ne,ačkoli je vozidlo k svému pohybu nepotřebuje,a kdyby byla cena úměrná "nezbytnosti"-dobrý,ale ne když stojí od nějakých 12 000,-výš...A jinak,není to zdaleka problém jen čechů-lidé šetří všude(zejména jih Evropy,o východu nemluvě)-takže se to kuchá jak to jen jde...
Bohužel i chudák Kasper od kterého jsem si kupoval auta si nechal namontovat DPF filtr i do staré Octavie, ta plní EURO 3 a s mechanickým filtrem dostal od Dekry zelenou umvetplakette aby mohl vjíždět do centra města a parkovat před vlastním barákem v zelené emisní zóně...autem jezdí manželka do práce a na nákupy , o víkendu to pořádně projedu po dálnici aby se filtr vyčistil...
Je to 81 kW ASV-čko a ten filtr je tam znát...cokoliv co se postaví do cesty výfukuovým plynům snižuje výkon , naštěstí filtr nemá žádnou elektroniku, je to jen jakási obyčejná voština v trubce, vypadá to jasko katalyzátor. Nechal jsem si to i zapsat do českého TP, bylo to i německém a mám k tomu i typový list s fakturou ze značkového servisu v Hamburgu, stálo to cca 960 eur i s montáží...
Emisní zóny jsou i u nás na spadnutí, brzy je města začnou vyhlašovat a začnou se prodávat prodávat platety. Čekám jen na to, zda s tímto filtrem dostanu zelenou plaketu jako v německu, protože se jedná o tom že se budou plakety a podmínky k jejich prodeji srovnávat napříč SRN. SR, ČR atd...
MŽP ztím chce dinutit lidi aby si kupovali auta s lepší emisní normou, v podstatě je to další tahání peněz z kapes obyčejných lidí.
Může se stát že s Felicií skončíte cestou do Prahy někde v Chráštanech a dál pojedete metrem...a nepotrvá to tak dlouho jak si někteří lidé myslí...Máme co si zasloužíme...
neodstraňovat - viz možné problémy výše popsané
nekupovat zbytečně nový - obvykle pekelně drahé
ale v klidu, zalevno a bez rizika vyčistit..
- při nižším zanesení nebo jako prevenci použít todle: cistic-dpf.cz/...
- při již svítící kontrolce nebo stavu nouze, nebo prostě když už filtr "umřel"z důvodu ucpání, použít tohle: cistic-dpf.cz/...
funguje bezvadně, ozkoušeno.. + by to měli umět v každém servise, pokud nejsou fušeři a navic podle referencí si to dělaj lidi i "doma"nebo pres známé - aneb česká klasika :D
btw: sice se lze na netu setkat se strankami, kde na chemické čistění hazej spinu a razi si sve metody, ale je to jen marketing a konkurenční boj..
ještě doplním...nebude to trvat dlouho a na odstraněné DPF filtry se zaměří technici STK...naše vláda jednala s německou stranou o uznávání emisních plaket a němci prohlásili že náš systém DPF filtrů je příliš benevolentní...
V němecdku auto s EURO 3 s dodatečně motovanmým DPF filtrem dostane zelenou plaketu, jinak by mělo jen žlutou...ale filtr je homologovaný, odborně namontován a je kontrolován opři pravidelných technických prohlídkách...
V Německu technik STK, který nepozná že je z auta odstraněn DPF filtr dostanene DOŽIVOTNÏ zákaz činnosti...DOŽIVOTNÍ...to jsou přísná pravidla...nikdy nebude technikem STK, proto jsou technici pečlivé a přísní...kdyby tomu tak nebylo , přehlíželi by nedostatkly za páš eur jako u nás...
U nás dostane zelenou plaketu auto s normou EURO 4, i ve stavu kdy byl DPF filtr / namontován z výroby/ dodatečně odstraněn?
Z hlediska emise pevných části pak euro 4 plnit nebude, i když další složky mohou být OK...
Kdo tomu neorzuimí, může si to nastudovat, sleduje se cca 8 různých prvklů a sloučenin, které produkuje vozidlo...pevné částrice jsou jen obyčejné saze, a když je filtr nezachytí, jsou vypouštěny ven...když nenií filtr, nezachyacují se nikde...
Tak kde to jsme, když na jedné straně nelze v EU přihlásit úplně nové auto s normou EURO 3, a na druhé straně se z aut s euro 4 nebo EURO 5 odstraňují DPF filtry?
Připadá mi to jako v Kocourkově. K čemu emisní plakety a ekodaně, když bv ČR veřejně a vesele podnikají firmy, které zasahují do homologace výrobců a ještě si za to nechávají platit?:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.