Nejste přihlášen/a.
Mám Škoda Fabia 1.2 htp r.v. 2007. Auto jsem nechal asi 4 dny stát zaparkované na rovině před panelákem a měl jsem zataženou ruční brzdu. Dnes jsem spěchal na schůzku a když jsem sednul do auta a povolil ruční brzdu tak překvapivě jsem se nemohl na jedničku dopředu rozjet. Auto se mi hezky zhouplo. Samozřejmě jsem to nečekal a byl jsem překvapen. Nafintěn na schůzku se mi opravdu nechtělo v dešti někde honem honem lítat kolem auta a řešit brzdu. Při druhém nepovedeném rozjezdu jsem poznal podle zhoupnutí, že zůstala zaseknutá brzda na levé straně. Na potřetí jsem naštěstí slyšel, jak brzda odskočila a odjel jsem.
Nicméně otázka co nyní s tím? Zatím se mi to stalo poprvé i když třeba když jdu po 12 hod. z práce a nechám teď poslední dobou zataženou ruční brzdu, tak ji povolím a slyším během několika vteřin odskočení brzdy a normálně se rozjedu.
Tzn. rozdělat, vyčistit? Nikdy jsem to nedělal a jsou to brzdy, takže bych to asi raději nechal odbornému servisu.
Než se však dostanu do servisu, jak parkovat a zajistit auto? Na rovince stačí zařazená rychlost 1 a nebo zpátečka. Ale co v kopci? Někdo mě říkal, že kvůli rozvodům ú Fabie nenechávat v kopci viset auto na rychlosti a ruční brzda by mi to teď poslední dobou mohla zabrzdit zase až moc dokonale
Jinak vzpoměl jsem si na ten starý trik až později. V tu chvíli jsem byl zaskočen, protože jsem potřeboval jet. Ale jinak mi kdysi říkali, že se to mohu pokusit "utrhnout", tzn. za 1 zkusit rozjet dopředu, zpátečku zkusit dozadu, za 1 dopředu, zpátečku dozadu a udělat několikrát a měla by odskočit a zvlášt v těchto případech kdy auto stojí třeba půl dne a ne půl roku.
Dík.
Brzdy rozebrat vyčistit a promáznout s tím odtrháváním přes 1 opatrně mě to chytlo tak že jsem urval obložení z pakny ,naštěstí jsem měl nové doma plánoval jsem výměnu.
A jak jste poznal, že jste urval obložení z pakny? Jak se to projeví třeba při jízdě? Navíc to nemusí být zcela zřetelné, pokud by se to stalo jen na jednom kole a druhé kolo by normálně brzdilo? Např. u jako dnes u mě, když jsem zůstal viset jen na tom levém...
poznal jsem to tak že se kolo zablokovalo a nešlo s tím pohnout naštěstí šel buben snadno dolů a obložení vypadlo na zem.jak jsem psal chystal jsem se na výměnu a nové pakny jsem měl doma takže rovnou výměna na obou stranách.Vím že toto by se stát nemělo ale stalo asi to bylo opotřebované nebo se to chytlo na buben.
v tomto pocasi se mi to stavalo normalne , pak jen za jizdy jsem zatahl rucku a trochu ji "protahnul" , brzdy jsem mel uplne ok , kontrolovano servisem ... proste vlhkost udela sve , ale je celkem zbytecne mit zatahnutou rucku , staci zarazena rychlost /hlavne v zime/
Ano, samozřejmě souhlasím s Vámi. V zimě jsem ruční brzdu nezatahoval vůbec. Stál jsem na zařazené rychlosti. Ale protože nevím, zda to není něco vážnějšího s brzdami, tak jak se říká, nastala by prekérní situace při stání v kopci. Mít tam zařazenou rychlost u Fabie s řetezem není dobré, ruční brzda by to mohla zabrzdit až tak, že bych se nerozjel a tak leda pod kolo kopnout nějakou cihlu a stočit kola k obrubníku, pokud by byl. I když raději budu řešit problémy s brzdou než pak s rozhozeným motorem, když bych si měl vybrat. Ale na druhou stranu je pravda, že já sice s autem jezdím takřka každý den, ale málokdy stojím v kopci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.