Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč odchází spojka po 1000 km?

Od: davidhavel* odpovědí: 32 změna:

Zdravím opět s problémy s mím vrako-autem. Chod motoru byl snad alespoň dočasně věřešen a nyní se ozval staro-nový problém. Již když jsem auto kupova (VW Golf II 1,3 HK)l, šel spojkový pedál hooodně ztuha. Bohužel jsem v tom neviděl nic podezřelého a v euforii jsem přehlídl i jiné věci. Po čase začala spojka zabírat čím dál níže (kratší chod) a tak jsem ji přitahoval, přitahoval až... jednoho dne začalo "v motoru"cosi podivně cinkat, měl jsem za to, že to bude polámaný přítlačák. Jednou jsem spojku zase přitáhl, abych se vůbec rozjel, sedl do auta, sešlápl pedál, cosi cvaklo a pedál šel úplně zlehka... no a bylo po spojce. Mohl jsem ji mačkat jak jsem chtěl, ale řadit při běhu motoru nešlo. Domů jsem dojel tak, že jsem zařadil, držel spojku, za současného poskakování auta nastartoval a odjel na dvojku. Pořídil jsem celou novou spojkovou sadu (lamelu, ložisku, přítlačák) a známý mi spojku vyměnil. Podivné bylo, že říkal, že se nesetkal s tím, aby spojka takto odešla, že spíš začne prokluzovat, než že přestane vypínat. Když spojku demontoval, divil se ještě více, protože ačkoli díly byly viditelně opotřebované, nebylo mu jasné, proč spojka již nechodí ( viz. obrázek, který toho ale asi moc neřekne). Spojku vyměnil, auto jsem převzal. Pedál chodil měkce, záběr byl přesto dost odspodu, takže jsem po 100 km spojku o pár závitů přitáhl. Ta začala poté zabírat v celém rozsahu chodu pedálu spojky (1/4 nic, 2/4 záběr, 1/4 nic). Bohužel se velice brzy opět ozval onen známý cinkavý zvuk "z motoru". Připomíná to zvuk disla, ale takový zvonivější. Děje se tak zejména při chodu na volnoběh v otáčkách od 2 tis výš, výjimečně i za jízdy. Na volnoběh většinou po sešlápnutí spojky zvuk přestane. Co tedy tento zvuk způsobuje? Já si totiž (bohužel?) řekl, že to tedy asi spojkou není a jezdil jsem dál. Spojka chodila pořád stejně, (ve stejném rozsahu), ale tuhla čím dál víc. Necelých pět týdnů po výměně (najeto do 1000 km) se během jízdy při přeřazení ozvalo již známé lupnutí a... spojka chodí tentokrát dál, ale pedál se nevrací do své výchozí polohy! Zůstává cca v polovině chodu viset. Najel jsem dalších cca 30 km s tím, že známý, co mi spojku měnil, mi řekl, že to bude jen lankem, které se zřejmě třepí a zasekává v bowdenu. Jenže... pokud by to bylo lankem, nepřestávala by spojka opět zabírat, jako tomu bylo u té staré, ne? Spojka zabírá čím dál blíže podlaze, až se nedá pomalu přeřazovat, zpátečka jde zásadně přes zuby, pedál řádně tuhý. Lanko jsem nepřitahoval, místo toho jsem ho vyvlékl na převodovce, vytáhl co to šlo a zatlačil zpět. Chod se zdá být v pořádku. Lanko jsem nasadil zpět na převodvku, ale pedál se již nezdvihl vůbec a zůstal viset na podlaze. Došlo k vyháknutí lanka v pedálu? Je tedy špatné lanko? Jak se lanko (de)montuje? Je vadný materiál spojkové sady nebo je spojka špatně složena? Co cinká "v motoru"? Může být vadné ústrojí, na které se spojka přidělává, s kterým se slícuje tak, aniž by si toho známý všiml a to způsobilo zničení spojky? Co je tedy tak špatné, že mi spojka vydržela necelých 1000 km aniž bych s autem dělal nějaké skopičiny? Děkuji za fungované rady, názory a omlouvá se za obsáhlou otázku. David

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Zdravím motoristy a pokusí se zamyslet nad příčinou uváděného problému . Některé uváděné skutečnosti se mně zdají jako z říše pohádek - promiňte.Mechanik musí nedostatek odhalit , hlavně proto , že spojku sám montoval.

Cinkání ve spojce a přerušení cinkání při sešlápnutí spojkového pedálu: Něco se tam pohybuje co by nemělo a nebo je uvolněno.Když pedál sešlápnete ložisko pevně dosedne a přestane cinkat , stejně jako případné uvolněné části vypínacího mechanizmu. Výsuvné ložisko spojky nesmí být ve vypnutém stavu v kontaktu s vypínacím ústrojím spojky.Vůle měřená na páce spojky by měla být cca 3 mm.Pokud tomu tak není , ložisko se stále , třeba jen jemně dotýká vypínacího mechanizmu , otáčí se a když na něj nepůsobí tlak při sešlápnutí pedálu může vydávat zvuky , navíc je velké nebezpečí jeho zadření.. Seřídit volný chod páky spojky.Samotná páka musí mít vratnou pružinu , která vrací páku zpět , tak aby ložisko nedosedalo a neotáčelo se ,zpravidla je pružina také na samotném náboji vypínacího ložiska uvnitř skříně spojky. Překontrolovat.Mělo by se to poznat při mírném tlaku rukou na páku spojky . Tlakem ruky na uvedenou páku je citelné , kdy překonáváte protitlak pružiny na páce a na ložisku a kdy začíná protitlak přítlačného talíře- spojka _ vypíná spojky. Nesprávně seřízená vůle je základní aby spojka vypínala úplně a při uvolnění páky spojky se vypínací ložisko neotáčelo stále , což by mohlo být také příčinou stálého prokluzu spojky a tedy zvýšeného opotřebení obložení spojky i samotného ložiska

Příčina přerušení cinkání může mít na svědomí i převodovka , a to z důvodu , že při vypnutí spojky se přestane otáčet hnací hřídel převodovky a jeho ložiska. Odposlouchat. Kdyby tomu tak bylo , tak se to zakrátko projeví razantněji.

Pokut takto seřízenou spojku napojíte dobrým lanovodempedál spojky ,který by měl při lanovém převodu mít vlastní vratnou pružinu a lanovod seřídíte tak , aby volný chod pedálu byl cca 5 cm musí spojka zabírat oněch 5 cm před nejvyšší polohou pedálu. Pokud by se tento volný chod pedálu markantně zvětšoval , svědčilo by to o nedostatku (závadě) ve vypínacím ústroji spojky. Tato vůle se mírně mění podle opotřebování obložení spojky. Až toto vyřešíte , lze uvažovat o dalším postupu , třeba i o demontáži.

Přeji úspěch.

davidhavel*

Děkuji za ohlas a dávám "palec". Bohužel se nejedná o pohádky, ale o "horory", jak někteří dokáži odvádět svoji práci a měnit díly za tisíce, když by stačilo něco upravit. Vůle, ktefé uvádíte bez problémů splňuji, možná i překračuji. Spojka zabírá jak si představuji i jak by měla, neprokluzuje a zdá se, že tento stav je beze změn. Problém tak je s velkou pravděpodobností opravdu v převodovce.

troja*

Prázný chod pedálu spojky před zabíráním se zkouší na pedálu dvěma prsty a 5 cm - to nemá ani OT = Obrněný transportér. Podívejte se do servisní knížky a je jedno jestli je to lanko, nebo kapalinový - tam je to udáno - pravděpodobně podle typu v rozmezí 10 až 25 mm (Trabant 20 - 25 mm - další jsem nehledal)

davidhavel*

Tam patřilo asi mm

Volný chod pedáli spojky min. 25 mm je skutečně minimum . Jak uvádí "davidhavel" (že 5 cm v mém příspěvku mělo byt 5 mm) je nebezpečně málo .Mohlo by docházet k samovolnému vypínaní spojky , při pohybu motoru na silentblocích a pod. Volný chod pedálu spojky , musí eliminovat všechny vzájemné pohyby motoru a podvozku , případně karoserie, lanovodu nebo táhel a pod..Pro mne méně než 25 mm , radeji více.Volný chod pedálu blížící - se k polovině zdvihu pedálu je již mnoho-seřídit.

wroclav*
Tak toto je zase zvonek-aby se spojka samovolně nevypínala při pohybu motoru na silemblocích-vůle na pedálu kopíruje vůli na ložisku a to proto aby se ložisko při vypnuté spojce neotáčelo to znamená že když je např.vůle na pedálu 2,5cm tak mezi ložiskem a vyp. páčkama /nebo mechanizmem/je2-3mm. Na jakém voze se vám sjíždí tY PNEU.
Není to ješTe ten Trabant-tam by ten pohyb motoru odpovídal ale dnešní vozy-v žádném připadě,Miro.

Pokusím se ještě jednou mýlit: Motor je ve vozidle upevněn na silentblocích-to proto aby se jeho chvění a ,chcete-li rázy nepřenášely na celé vozidlo. Předpokládám že jste si všimnul , že při rychlém přidání plynu a při pohledu na motor při otevřené kapotě , motor poměrně značně sebou pohne.Proč tomu tak je nechávám na vás.Podvozek a karoserie je v klidu.Dochází tedy ke vzájemnému relativnímu pohybu motoru a podvozku. Spojka (páka spojky) je umístěna na převodovce pevně spojené s motorem. Spojkový pedál je uchycen na podvozku , případně karoserii. Jaký problém by to znamenalo pro spojku kdyby pedál spojky neměl volný chod min 25 mm , nebo měl příliš malý volný chod , si představíme.Jistě lanovod je z tohoto důvodu vhodnější než přenos táhly a hydraulický přenos ovládací síly z pedálu na páku spojky , eliminuje tento jev téměř zcela. Spojka musí mít jednoznačně poměrně velký volný chod pedálu , který je při správné seřízení ,projevem vůle vypínacího ložiska uvnitř spojky, aby spojka přenášela spolehlivě kroutící moment motoru do převodovky. Ovšem u hydraulického vypínání musí být dvě vůle , vůle na ložisku a vůle na pedálu , tedy vůle mezi pedálem a pístem spojkového hydr.válce. Doufám , že si nyní rozumíme.

K nadměrnému opotřebování pneumatik , používám WV Golf II.

Mrzí mně hanění Trabanta. To byla doba .Já jsem viděl npř.L & K a to je hrůza proti Trabantu.Ještě jedno přirovnání - Trabant měl spotřebu asi 5 l/100km (to uvádím jen odhadem-nevím přesně) a dnešní vozy mají spotřebu téměř dvounásobnou. Které vozidlo teby vyprodukuje asi vice exhalátů i s katalizátory a pod.? Posuzumme věci korektně , bez zaujetí , posuzujme věci očima doby , kdy byly aktuální a ne dnešníma očima a po získaných zkušenostech za padesát letech vývoje.To neni fér.Nevím kolik je vám let pane "wroclav " ,ale zamysleme se , jak jsme my byli dokonalí před desítkami let.Važme si více , toho co před námi udělali naši předci.To je moje představa a postoj k všem problémům života. Mohl bych uvažovat dál ,to nechci Současnou zásadou je: Koho to nazajímá a kdo to nechce slyšet at to nečte. Promiňte moje vyznání. Děkuji.

Prominte Miro, ale mylite se.

Hydraulicky ovladana spojka ma ve svem okruhu vzdy pruznou hadici, ktera je tam prave z toho duvodu, ktery popisujete.

U mechanicky ovladanych spojek je dulezity vzajemny pohyb mezi lankem a bowdenem. Jelikoz je konec bowdenu vzdy uchycen na telese motoru (spojky, prevodovky, to je jedno), nemuze dojit pri pohybu motoru k vzajemnemu posunu bowdenu a lanka a lanko tedy spojku nerozepne.

S tím plně souhlasím,Však píši , že u hydraulického ovládání je tento problém téměřzcela eliminován a u bovdenu je to lepší než u táhel. Jistě jste se setkal s tím , že ohnete-li bovden změní se mízně i vzájemná dálka lanka a bovdénu.Je to dáno asi tím , že při ohnutíbovden a lanko jsou ohnuty, každé v jiném poloměru. A to se může stávat zvláště když se bovden dotýká jiné součástky.

tesyk*

Víte Miro, s Trabantem jsem jezdil 6 roků. Ta spotřeba 5l/100km je opravdu pouze Vaše teorie. Reálně to bylo kolem 7. A i to tvrzení o produkci exhalátů poněkud pokulhává. Je vidět, že jste patrně dobu plně rozvinutých dvoutaktů plnohodnotně nezažil. Dneska když pojedete za padesáti auty do kopce, tak o nich ani nebudete vědět, kdežto bude-li mezi nimi jediný Tráboš, tak to poznáte hned. Ona totiž dokonalost jeho spalování opravdu velmi zaotává za dnešními auty.

Na dvoutaktech jsem začínal před mnoha lety.U nich asi nejvíce bude vadit přidávaný olej do benzinu. Ale neodpustím si ještě jedno zamyšlení. Nevím, jakou Trabant dosahoval průměrnou rychlost , dejme tomu 50 km/hod. Dnešní auta ujedou za tutéž bodu dvojnásobek i více. A jak to je tedy s exhaláty za 1 hod. provozu s Trabantem a moderním vozem , kterým za tuto dobu proteče 20 l i více , oproti těch 7 l u Trabnta jak uvádíte. Neznám povolené hodnoty exhalátů u obou typů vozidel , bylo by z tohoto pohledu , zajímavé srovnání.A navíc dříve byl v rodině jeden Trabant a dnes jsou v rodině dvě i více aut. Dnes Tabantem jezdí , nanejvýše nějaký důchodce , který si nemůže dovolit auto za statisíce, 1x v týdnu na nákup či k lékaři. Kdo tedy dnes je nebezpečnější k životnímu prostředí. Nejsem neoblomným zastáncem překonaných technologií , jde jen o to , abychom pod rouškou šířených nepodstatnýchskutečností nebyli odváděni od skutečného problému. Diskuze o těchto otázkách ale patří do jiné tématiky. Nashle. -miro

doplněno 11.02.09 12:07:

A jak se podílejí na životním prostředí dnešní dvoutaktní stroje - pily , sekačky , traktůrky , křovinořezy a mnoho dalších .

nuf

Jeden vo voze, druhej vo koze. Co ta spojka, pánové?

Pan "nuf " má pravdu. O spojce , toho jíž bylo řečeno mnoho , snad vše. Nyní už jen realizovat.A to vo voze (koze ) , patří do jiného tématu . Zde to mělo sloužit jen jako důkazy řečeného.Takže podle mně , o voze a koze , plnilo tento účel.

davidhavel*

Spojkové ložisko "šustí" pořád, at má lanovod jakoukoli vůli. Z venčí to tedy nedoženu a jak už jsem psal, nejspíš nebude závada ani na samotné spojce, ale spíše převodovce (a celkovém stavu vozu). Cinkání se již delší dobu neozvalo, dost možná se změnilo v ono hučení, které zatím nemohu indentifikovat (to byl vtip, ale i fakt, že něco pro změnu zase hučí), hold některé závady se musí nejspíš prvně pořádně projevit :-?. Dnes jsem s autem najel 150 km a spojka pomalu ale jistě začíná opět tuhnout, ale vrací se a zabírá od nedělní výměny průchodky v karoserii pořád stejně.

troja*

Ahojas hoši, všechno ve finále OK. Teď jde o to jestli mu tam nešumějí šály na klikovce. Pokud by to byl Trabant, nebo Wartburg, tak bych to šumění tipnul na jehly na pístním čepu nebo netěsnící labyrinty. Takže aspoň něco z historie: Óóóhromně dlouhej šroubovák přiložit k uchu a k inkriminovanému místu a je to. Tohle už dělali staříci v Uzbekistánu a ti poznali jestli je vadný ložisko nebo nééé

wroclav*
Já bych k té lokalizaci použil spíše topůrko od kladívka a šel bych po převodovce-co takhle ložiska na předloze?

Ja bych rekl, ze Golf II 1,3 mit predlohovou hridel nejspis nebude.

Pokud auto jezdi, jezdete. Az dojezdi,poznate zavadu raz dva. Ale do te doby, proc se v tom zbytecne vrtat, pokud slape...

davidhavel*

Však jsem to tuším přimo v tomto vláknu psal - některé závady se hold musí projevit :-? A tentokrát s tou polemikou naprosto souhlasím. Díky všem za účast a názory a téma beru jako uzavřené.

 

davidhavel*

100 % dělá bordel ta spojka. Nejhorší je to po ránu, když je to úplně studené. Při sešlápnutí pedálu je klid... už jsem se s tím smířil, až to dojede, tak to už opravdu dojede. Na další demontáže a opravy už fakt nemám chut a nervy, o penězích nemluvě.

 

wroclav*

0x
Pozornost bych zaměřil na vypínací ložisko-při sešlápnutí pedálu / cinkání/ přestane a dále pak na central.vypínací kotouč-neklade přiliš odpor čímž dochází k vytahování lanka popř.optřebení ložiska?Předpokládám že lamela byla vymněněna takže nebude sjetá po 1000km.
davidhavel*

Ano ano, jeden z mých známých, který autům trošku hoví též tvrdí, že se odporoučelo ložisko... tak uvidíme, každopádně se to musí znovu rozebrat Pokud se vadné ložisko potvrdí, máte u mě "palec". PS: ano, cinkání při sešlápnutí pedálu přestane, ale občas se ozvývá i během jízdy :-?

wroclav*
Doufám že během jízdy nestojíte na spojce.
davidhavel*

něco tak zvrhlého snad uskutečnit ani nejde (auto by nejelo)... jen je mi divné, že stejný zvuk, který přestane být vyluzován na volnoběh při sešlápnutí spojky, se ozve za jízdy, když je spojka nesešlápnutá. Zítra provedu demontáž lanovodu z auta, prozkoumání a zpětnou montáž, pak už hold musí spojka ven, když se nepotrvdí, že je vadné lanko...

wroclav*
Blbý dotaz- nemohl kolega namontovat lamelu obraceně,možná podle té jak byla před tím ale přitom blbě?
davidhavel*

Tak to netuším, možné je vše Ale moc tomu nevěřím. Je to chlap, co ho tu spousta lidí chválí a který Golfy dělá... nečekal bych z jeho strany žádný šlendrián at už v podobě čehosi přehlédnutého či opomenutého. Ale jak píši, možné je vše. I to lanko, ač tomu nevěřím... nyní jsem hlavně zvědavý, jak se k tomu postaví, až mu řeknu, že to lankem není... Bohužel auto bylo děláno bez jakéhokoli dokladu, takže si nemůžu vyskakovat ani dovolit něco tvrdit za ty prachy jsem to mohl mít z dílny, tzn. s papírem a zárukou... no, rozhodně jsem přeplatil

troja*

jestli je spojka na bowdemu, tak může jít o postupné praskání jednotlivých drátků a tím se povoluje zkrut lanka, které se tak prodlužuje, nebo taky může být volná - vymačkaná páka na na hřídeli ložiska spojky, nebo vyčochtaný klínek (podlouhký) mezi hřídelem táhla spojky a vidlicí ložiska. Cinkání ložiska, pokud není vyčochtané, tak ze musí promazat. Mělo by to jít otvory, které jsou na výstupcích pouzdra ložiska, které zapadají do přítlačné vidličky ložiska. Ty jsou zajištěny sponkou ze silného drátu 2x a po jejich vyjmutí byl dříve otvor do ložiska kterým se tam nacpala "červená vazelína".

wroclav*
Pokud bylo ložisko mněněné před 1000km tak by nemělo být vyčochtané ani nemazané jelikož ložisko je uzavřené a většinou vydrží životnost lameli je otázkou jak je seřízena vůle mezi ložiskem a centrální vypínací pružinou a ta vypínací páka by tam mohla hrát taky-toho by si měl ale dobrý mechanik všimnout tak jako opotřebeného bobdenu no NÉ!
davidhavel*

Ahoj, tak jsem to dal dohromady, resp. odpojil lanko u pedálu i převodovky, protáhl s ním sem tam a chodí hladce, natáhl ho znovu, zapojil a... chodí to... občas trochu podivně (pedál se občas nevrátí úplně nahoru, ale po dalším několikáterém sešlápnutí ano) ale chodí... uvidíme jak dlouho. Horší je, že jsem nepřišel na to, co s tím vlastně přesně bylo a tak se to může stát kdykoli znovu. Je to tam udělaný dost podivně, nechápu, jak to může takhle fungovat a kdo ta takhle blbě vymyslel. Pedál spojky nemá žádný pořádný háček a lanko naproti tomu je ukončeno obdelníkovým, plastovým koncem s dlouhou širokou dírou po většině délky plastu. Je tam tak opravdu obrovská možnost libo-vůle, která se koriguje přitahováním lanka spojky, takže i nová spojka je ve více jak polovině závitu a vypadá tak opticky značně vyžile. Podivné je, že i po dotažení spojky, aby zabírala výše a né od podlahy, toto nevydrží déle jak pár km (přeřazení) a pedál funguje opět stejně = záběr kousek nad podlahou. Nechápu a na životnost spojky jsem tedy zvědavý. Už to ale vypadá, že závada samotná nebude na straně spojky tj. lamely, přítlačáku a ložiska, ale bude mít rozhodně spojitost s cinkáním, což bude asi problém mechanismu ovládání spojky - té hřídelky, která se pohybuje při sešlápnutí pedálu a ovládá tak celý mechanismus. Tudíž bude vlastně špatná převodovka (?), o jejíchž nekvalitách vím od začátku (nedrží pátý převodový stupeň a nechodí náhon tachometru). Každopádně dnes jsem úspěšně najel asi 30 km a za pár hodin si má přijet ono cinkání poslechnout ten, co mi spojku měnil. Podivné také je, že cinkot se zpravidla ozývá při běhu motoru na benzin (rozhodně častěji jak na LPG), což může být jen podivná náhoda. Snad motor dostatečně než přijede vystydne, jelikož při teplém to dělá jen opravdu výjimečně. Děkuji vám zatím za ohlasy a přeji hezký den, David.

doplněno 06.02.09 16:30:

Mechanik tu byl a auto samozřejmě ani "necinklo", přesto, že jsem ho vytáčel až přes 4,5 tis. ot./min. Podivné. Zato pedál se jednou vrátil a jednou ne. Alespoň něco... prý mi tam chybí nějaká vratná pružina mezi pedály... podivné. Doteď to fungovalo bez ní a najednou chybí? Moc se mi to nezdá... spojku mi povolil, že ji prý mám moc utaženou a že si tak opravdu ničím to ložisko, které cinká, protože je v permanentním záběru. Že ona páka na převodovce musí mít vůli. Spojku jsem tak utaženou proto, aby nezabírala hned centimetr nad podlahou (a také aby se vracel ten pedál a nevypadávalo z něj to lanko). U nové spojky je prý normální, že zabírá hned nad podlahou. To nechápu. A kdy se jako usadí a začne zabírat v nad 1/4 chodu pedálu? Stará spojka, když mi odešla, tak právě zabírala hned na podlaze, až nešlo ani zařadit. I nyní řadím zpátečku přes zuby po povolení spojky... nerozumím už ničemu a mám pocit, že mi tu někdo maže med kolem huby Nu což, hlavně at to chodí a lanko nevypadává, i když s pedálem na půl chodu a záběrem centimetr od podlahy... PS: to auto nemůžu ani nikomu půjčit, jinak se s tím ani nerozjede...

troja*

mj. uvnitř komory na hřídeli co drží vidličku ložiska má bý také vratné pero a páka na téže hřídeli z venku je tahaná bowdenem a proti je také poměrně silné pero

 


0x

Zbav se toho. Prodej to.

Usetris jak penize (za opravi i za pailvo) , tak nervy.

davidhavel*

Tyhle rady mám úplně nejradši, at už jsou sebelépe míněné. Někteří z nás auto opravdu potřebují, protože jednak bydlí na vesnici, odkud jsou absolutně nevyhovující spoje do města, v kterém mám jedno zaměstnání a poměrně rychle se potřebuji dostávat do zaměstnání druhého, které mám nedaleko bydliště. Celou rodinu mám na různých částech vzdáleného města, i motorku v garáži mám 5 km od baráku. Což takhle místo oprav auta se přestěhovat? Také řešení, ne? No nic... beru to s nadhledem, ale musel jsem se ozvat.

Důvod, proč spojka přestávala fungovat a pedál se nevracel do své polohy byl zcela triviální, leč když je člověk u auta sám, tak těžko postřehnutelný. Spojkové lanko je v jednom místě mimo bowdenu ukotveno v plastovém osazení, které se opírá o kastli. Díky letitému provozu plast a hlavně PLECHOVÁ zárážka povolili a celý tento monolit cestoval (občas) s lankem do kabiny, místo aby se lanko zapřelo a protáhlo pouze skrz. Díky tomu, že lanko tak nemohlo být permanentně napnuté, vypadávalo z konzoly pedálu a ten se tak nevracel, případně se vracel čsátečně dle toho, jak moc se plastový monolit za(vy-)sunul do prostoru kabiny/motoru. Plechovou zarážku jsem odstranil a nahradil ji silonstěnnou podložkou zapříčenou o plastový monolit. Spojka najednou zabírá nad 1/3 svého chodu, aniž by byla utažená více, než na pár závitů, díky čemuž má i ovládací páka spojky (ta na převodovce) potřebnou vůli. Ložisko přesto šustí pořád (pokud není sešlápnutý pedál), a cinkání se ozývá čím dál častěji. Ono cinkání nebude mít zřejmě společné se spojkou vůbec nic a s tím ložiskem toho moc nenadělám, jeliož mechanik co mi spojku měnil od toho dává ruce pryč. Smutný je zejména fakt, že je dost pravděpodné, že když by byla odstraněna výše popsaná příčina problému, nemusela se spojka možná měnit vůbec. Pozdě plakat nad rozlitým mlékem. Každopádně nyní je auto pojízdné a spojka chodí (až na to šustící ložisko) tak jak má.

PS pro Axuse: prodat se auto s rokem výroby 1985 nedá díky ekoligickým poplatkům, takže bych ho rád dojezdil, dokud má platné doklady, když v něm mám nemalý peníz.

Neda mi to, abych jeste neodpovedel.

Ono je dobre poznat miru, kdy se do auta vyplati jeste penize cpat a kdy uz ne. Pak si akorat presne jako ty clovek rika...ted uz to musi byt v poradku, a prece se toho nezbavim, kdyz sem do tohu vrazil uz tolik penez...jenze ono to v poradku nebude.

A prave proto, ze auto potrebujes, tak predpokladam, ze s nim chces jezdit a ne ho furt spravovat, tak proto by si se ho mel zbavit. Samozrejme si pak muzes poridit jine.

Neni pravda, ze je auto neprodejne. Jenom ho neprodas v celku, ale na nahradni dily a ve vysledku na nem jeste muzes vydelat.

Timhle tempem Te zachvili budou stat opravy vic, nez kolik by si dal za neco jineho (kdyz zapoctu prodejnicenu auta).

Ale chapu, ze mluvim do dubu. Ostatne je to Tva vec, Tve penize.

Investori (a Ty ses investor, protoze investujes penize do auta) maji takove porekadlo. Radsi prijit ted o trochu, nez pozdeji o vsechno. - To kdyz vidi, ze veci se nevyvyji takovym smerem, jak si predstavoval.

A to je presne tvuj pripad.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]