Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Emise turbodieselu - zanášení výfuku

Od: aloisb® odpovědí: 6 změna:

Byl jsem na STK a pozastavil jsem se nad metodikou měření emisí dieselových motorů. Technik mi řekl, že mám zanešený celý výfukový systém, že motor málo vytáčím ( FORD Mondeo 2,0 TDDI ). Musel mnohokrát vždy nakrátko vytočit motor na 4000 ot/min a vždy říkal, že to hulí jako prase. Na displeji byla stále červená čísla. Až asi po 15 minutách neustálého chvilkového zvyšování otáček motoru se mu podařilo systém vyčistit a prošel jsem. Také jsem pochopil, proč je kontrola emisí u dieselových motorů dražší než u benzinu (mají s tím více práce). Možná, že mne ale mohl také vyhodit a říci, at auto proženu vysokými otáčkami a vyčistím si systém sám - oceňuji jeho dobrou vůli. Jinak mi řekl, že mi turbo zabírá ve 2000 otáčkách a motor že je v pořádku. Mám prý motor alespoň jednou za týden pořádně vytočit do obrátek, aby se systém vyčistil. Já jezdím tak, že využívám maximální kroutící moment motoru, který je dle technické specifikace na 2200 ot/min. Snažím se tedy držet otáčky stále kolem této hodnoty a motor dobře táhne a má malou spotřebu.

OTÁZKA : Je to možné, že trvalou jízdou v nižších otáčkách se zanáší výfukový systém a motor pak špatně spaluje a vytváří nepřípustné emise?

Fakt je, že nyní auto jede jak z partesu, jde lehčeji do obrátek, ale také trochu kouří z výfuku ) To jsem dříve nepozoroval.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*

2x

Pokud se jezdi s dyzlem pianko, je vyfukovy system logicky plny usazenych sazi. Obcas (a nejen pred ME) je dobre vyhnat saze a dat tomu poznat omezovac na plnej, prospiva to vsemu (u VGT turba zvlaste...)

 

martinhajek*

2x
Pantátovskej styl jízdy u naftáků nesvědčí turbu, je potřeba ho aspoň občas protáhnout. Zanášení výfuku a turbíny turbodmychadla je způsobeno nízkou teplotou spalin při takovém stylu jízdy. To je jasné, že potom auto zleniví.

 

nu*

2x

ptíbuzný jezdil focisem 1.8 TDDI jen 7 km na chatu a 3 km do Tesca,auto jinak stálo, pokaždé měl na emisích problém, stačilo projet auto pořádně po dálnici a emise ok

 


0x

Před Emisní je potřeba snad každý dehet zahřát a pak pořádně protáhnout a vyhnat tak "pavouky z výfuku"! Mohl vás klidně vyhodit a sundat známku emisí!


Právě mne zarazil ten paradox, že jsem měl zanešený výfuk i katalyzátor, ale při mém stylu jízdy nešel z výfuku žádný viditelný kouř!

 


0x

tohle jsem pozoroval i u Golfa I, 1,6D... vždycky když si ho vzal táta a prohnal ho, tak druhý den jsem nevěřil, že je to stejné auto jako jsem s ním jezdil. Jelo opravdu líp

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]