Nejste přihlášen/a.
Auto jsem koupil loni v lete, je na me odhlasene, zajel jsem hned na evidencku, ale pak s autem moc nejezdil a prevod nedokoncil. Ale stihnul mi vletet sutr do skla a je tam 15cm prasklina. Kdyz chci ted prevod dokoncit, tak je prosim stara evidencka stale platna? Pokud ne, tak dostanu novou s tim prasklym sklem?
A jeste poddotaz. Neznate pojistovnu, ktera uzavre pojisteni skla, bez dolozeni fotografie?
Dekuji Vam.
je platná a originální protokol bude odebrán při registraci...na TP neprojdete, pokud poškození významněji zasahuje do stírané plochy...počet cm si nastudujte
při registraci v případě výměny značek Vám bude vylepena kontrolní známka podle záznamu ve velkém TP, další až na STK při pravidelné TP
platnost evidenčky je omezena(podle nějakého předpisu dokonce jen 10 dní)-v praxi registry chroupnou tak max.do dvou měsíců od data vystavení...,takže z lonského léta to asi(určitě) neklapne...
Podle jakého předpisu? takový předpis není...Jinak to řeší vyháška č.302 o TP a tam je jen definice evidenčky...žádné omezení platnosti
nevím podle jakého předpisu,ale bežte na kterýkoli registr s třeba rok starou evidenčkou...,rovnou sdělí:"...udělejte si novou,čerstvou..."
Žádný zákonný předpis upravující délku platnosti evidenční kontroly skutečně neexistuje. Omezující je jen následující změna vlastníka.
Podnikám už přes 10let a na úřadech jsem se dozvěděl takových pitomostí.
Když by ti na úřadě řekli, že to chtějí evidenčku vytesat do kamenné desky, uděláš to?
,už jenom z logiky věci-evidenčka je od toho zda realita vozidla odpovídá zápisům v registru,pootažmo TP-takže krom základu jako je VIN pak třeba homol.štítky,tažné,typ převodovky,ABS,rozměry pneu a ráfků atd...Když příjdu na úřad s roční evidenčkou-kolik toho může být už v reálu oproti zápisům v registru změněné-asi podstatně víc než s desetidenním protokolem o EK...Nebo jinak,pokud uděláš převod auta třeba s rok starým protokolem o EK ,sázím jednoho Františka Palackého...ber to třeba jako výzvu k sázce,stopro ti žádný úředník v ČR neudělá převod na základě rok a víc staré evidenčky-za to dám i krk(krom toho litru) jako že mám jeden...
Píšeš nesmysly, přečti si konečně definici technické prolídky a evidenční kontroly v přídlušné právní normě, k tomu ústavní pořádek a správní řád...Platí věta že veřejnou moc lze realizovat jen na základě zákona a v jeho mezích...
Vsadím se ža jako Tvůj zmocněnec zaeviduji auto na základě evidenční kontroly, vystavené na jméno žadatele s výsledkem " z hlediska evidenční kontroly VYHOVUJE" bez ohledu na stáří protokolu...mimochodem, kdyby jsi se konečně pozorně podíval do velkého TP, je v něm vyznačena poslední evidenční kontrola včetně razítka STK s datem vystavení...není proto ani důvod cokoliv ověřovat nebo o čemkoliv pochybovat a žádný úředník nemá žádný zákonný důvod evdenčku starší než měsíc, dva , pět atd NEUZNAT...
a přesto se tak v reálu stane-znovu zde nabízím výzvu k sázce-kdokoli převede jakékoli vozidlo s evidenční kontrolou starší třeba rok a více a vše doloží-obětuji litr a hned jej odesílám na účet dotyčného...Prostě v reálu kdekoli na kterémkoli úřadě evidence vozidel v ČR reálně nehrozí,že by úředník převedl cokoli s "neaktuální" evidenční kontrolou...I plná pravidelná(dovozová) technická prohlídka auta ,která je nad evidenčkou samotnou(evidence je součástí Tk,jak všichni víme), samotnou evidenčku nahrazuje pouze po dobu dvou kalendářních měsíců-otázkou je proč,(pokud by nebylo reálné časové omezení),když TK má periodu dvou let...?!? Takže ještě jednou-kdokoli sem nahodí zdokumentovaný převod vozidla na základě evidenční kontroly staré třeba rok(a více),hned odesílám na jeho účet litr-k tomu se zde veřejně zavazuju...
Nu-znalost předpisů je fajn(to i smekám),ale realita(ve které se okolo aut dnes a denně pohybuji) je často na hony vzdálená a vzheledm k tomu,že nikdo jiný než ten úředník na přepážce mi v konečném součtu to razítko nedá(bez razítka,obrazně,nejedu,nepřevedu,nezapíšu atd) tak mi často nezbývá než udělat dle libosti úředníka...Už jsem zde párkrát zminoval osobní zkušenost se zápisem kol 16" dle TP ze SRN u dovezené kárky(a to bylo po roce 2004,odkdy jsme v EU)-byl jsem až na "nejvyšším" úřadě co se dopravních agend v ČR týče(Bohdalec,bývalý výzkumák vozidel)-vedoucí technik mi natvrdo"mezi řádky" sdělil,že mi kola prostě nezapiše-sice ví,že by měl(dle platné legislativy EU,kterou jsme jako republika převzali a musíme coby nadřazenou akceptovat),že de iure porušuje zákon,klidně mohu podat žalobu a i bych u soudu vyhrál,ale prostě bohužel,mají nějaké vnitřní nařízení,že na tenhle typ auta jen 15" a on proti tomu nepůjde,byl by bez práce...Od této zkušenosti řeším ALU kola "svépomocí" dle typového listu,s jakkýmkoli zápisem do TP,registru se již neobtěžuju..A takhle je to se spoustou věcí v ČR-zákon sice říká to a to,ale stát je sám leckdy nad zákony a dělá jak uzná za vhodné-a občan,může se přeskočit,stěžovat si,soudit se atd.,ale v tu chvíli,v ten reálný čas,kdy potřebuje svou záležitost se státem řešit neudělá ani ň...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.