Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám zhoršené starty u vozu VW Passat 1.8T 110kw, ale startér točí dobře, až když pustím klíč, tak se tomu úplně nechce.
Napadlo mě, jeslti to nemůže být svíčkama a taky se chci zeptat, jak často se mění? Mám najeto na svíčky už asi 40tis.
Chtěl bych si je tentokrát zakoupit a vyměnit sám, ale nevím jaké, jelikož v katalogu je odlišený motor 1.8T a LPG, jako továrně zakoupený, ale jaké svíčky mám dát do vozu já, když je to benzin a LPG jsem si nechal před 2 lety dodělat?
Takže zkratkovitě:
1. Jaký je internval pro výměnu?
2. Koupit na LPG nebo benzin?
Děkuji
1. Interval na výměnu svíček je takový, jaký stanovil výrobce svíček. Dal bych tam tedy DX15LTC-1. Výměna po 60tis km.
2. Koupit klasické na benzín. "Speciální" svíčky jsou vyhozené peníze. Pokuď auto nedokáže perfektně fungovat na originální svíčky a to i v případě plynu, tak je závada jinde. (kabely, cívka..)
3. Mezeru (nesprávně nazývaná jako odtrh) nechat takovou, jaká je od výroby. Nic nesklepávat. Snížením této mezery klesá dokonce i účinnost motoru. Zmenšení mezery mělo smysl u starých aut např. Škoda 120, protože mají nedokonalou zapalovací soustavu. Energie a napětí jiskry bylo na dokonalou jiskru pro zapálení směsi na samé hraně použitelnosti. Snížením mezery se tyto nároky posunuly o kousek níže.
Tyto poznatky mám z aut, co dohromady najezdily milióny km na LPG.
doplněno 21.04.13 08:23:@michalll Napsal jsem svíčky náhodou pro motor typ AGU 1.8T, protože jsi předtím nenapsal, přesný typ motoru.
Takže tam dej ty, co ti doporučuje katalog Brisk.
interval maximálně co druhá výměna oleje(což by mělo být 10 000km-longlife apod.je technicky nesmysl),takže 20 000 km strop svíček a koupit ty origo dle typu motoru-i přes všelijaké experimentování spousty lidí nakonec zjistí,že nejideálnější jsou ty orig.typu dle výrobce a specifikace...Značka výrobce už je co se renomovaných týče jedno(stojí pár desítek kaček kus)...
já bych na ně koukl a pokud by se mi jiskřiště zdálo opálený a odtrh svíčky větší jak 0.9mm dal bych nové
nevim jak na plynu ale na benzínu třeba brisk udává až 60000km
jinak svíčky bych koupil normální a upravil odtrh na 0.6mm -u aut na lpg je to běžná praxe
1. Životnost udávaná výrobcem je obvykle poloviční
2. Svíčky se liší pouze odtrhem, u plynu o 0,1mm menší
Hlavně nedávat laciné svíčky, s LPG dostávají více zabrat a dlouho nevydrží.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.