Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zátěžový regulátor brzd Punto I

Od: ok® odpovědí: 7 změna:

prosím vás, jak se dá rozhýbat zátěžák na Puntu, dá se to nějak prostříkat nebo tak nějak?

a ve kterých místech, to vlastně je?

platit servisu 2 litry se mi nechce

nebo dá se jezdit i bez toho?

děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

laybor*

0x

forum.cars.cz/...

doplněno 14.04.13 20:46:


Seřízení a výměna zátěžového regulátoru


Zátěžový regulátor řídí v závislosti na zatížení vozidla brzdový tlak v zadních kolech. Zabrání se tím přebrzdění zadních kol prázdného vozidla a zlepší se tak stabilita vozidla při brzdění.
Regulátor je umístěn vzadu na karosérii a je řízen ze zadní nápravy pomocí pružiny.



Seřízení


_ Srovnáme přední kola do přímého směru.
_ Stojící vozidlo připravené k jízdě postavíme na rovnou plochu.
_ Do zavazadlového prostoru dáme 130 kg zátěže, pokud možno přímo nad zadní nápravu.


_ Uvolníme upevňovací šroub 1 třmenu.
_ Na oko 2 třmenu 3 zavěsíme pružinovou váhu. Třmen i s váhou stáhneme silou 70 N dolů (Punto GT: 50 N).
_ Třmen 3 podržíme v této poloze a upevňovací šroub třmenu 1 utáhneme momentem 10 Nm.
_ Seřízení jiného regulátoru provedeme odpovídajícím postupem.
Pozor: v případě nesprávné funkce zátěžový regulátor kompletně vyměníme.



Demontáž


_ Odšroubujeme brzdové vedení a uzavřeme ho.
_ Pomocí plochých kleští vyvěsíme ze zátěžového regulátoru pružinu.


_ Odšroubujeme zátěžový regulátor.



Montáž


_ Nový zátěžový regulátor našroubujeme momentem 25 Nm.
_ Brzdové trubičky připevníme převlečnými maticemi, které utáhneme momentem 5 Nm.
_ Na oko regulátoru zavěsíme pružinu.
_ Seřídíme zátěžový regulátor.

doplněno 14.04.13 20:47:

web.telecom.cz/...

ok®

takže pokud jezdím slušně,ikdyž s celou rodinkou, tak je to OK?

nemám to řešit?

a ještě k tomu mi nebrzdí ruč. brzda

hanher*

Pokud nebrzdí i ručka, řešil bych to o to rychleji. . .

ok®

jenže já ručku nepoužíval snad nikdy, opravdu

asd*

Bez omezovače tlaku zadní kola brzdí moc (neuberou při nadzvednutí zadku) a při prudkém brzdění má auto snahu "zametat ocasem" Jezdit se s tím dá, ale pokud neumíte korigovat počátek smyku, tak se můžete při brzdění přetočit do hodin (hlavně v zatáčce). Ty 2k nejsou až tak moc na to že jde o brzdy...

Ručka = obvykle lanovody, hlavně pravý zlomený v držáku pod nádrží

 


0x

ted mi asi někteří nabudou mít rádi ale já už pár těchle zátěžáků s aut vyházel a brzdy normálně propojil aby chodili ale pokud nemáte známost na stk mohl by bejt problém

erikch*

u mojeho Rendla už je taky minulostí...a úplně bez problémů...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]