Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , chtěl by se zeptat na názor kterou alfu vzít spíše jedná se o alfu 156 ale jde mi o obsah rozhoduji se mezi 2,O l T.S. rok 98 . a nebo 1,8 T.S rok 98 . nejde mi o spotřebu ale o poruchovos a podobně . děkuji za každou radu .
Jestli 1.8 TS a nebo 2.0 TS je celkem jedno. S poruchovostí (spolehlivostí ) jsou na tom tyto motory podobně. Ono nejde o to, že ten motor je špatný, je pružný, kultivovaný chod a solidní spotřeba. Problém je,že plno lidí nenodržuje předepsané výměny rozvodu. Ty jsou 120 000 km a nebo po třech leetech. Švédové doporučjí po 80 000 norové pak dokonce po 60 000. Je to dle dovozců aut z důvodů, chladného podnebí. Já když někomu dělám rozvody tak ho upozorním aby to nechal vyměnit znovu po 100 000 a nebo již zmiňované 3 roky. Druhá důležiá věc je opravdu kvalitní olej. Tyhle TS mají poměrně malé mazací kanály z důvodů co nejmenší váhy motorů Pokud někdo nepoužívá kvalitní olej, motor se mu přidře na spodku a začnou klepat šály. Zatím co jsem dělal takhel vylágrované motory, byly vždy zakarbónovné. Když jsem se ptal co dávají za olej tak to byl vždy nějaký co nejlevnější "omastek" a nebo tvrdili, že to už klepalo, když to kupovali. Bohužel to je lidská vlastnost nacpat tam to nejlevnější. Plno kluků, co tam dává to co tam patří, problém s motorem nemá. To vždy odejde jen lemplům. Pokud to člověk koupí od někoho okom ví , že to nekur... tak není problém. Jinak motor pořádně prohlédnout a poslechnout. Klidně sundat víko hlavy a mrknout jak na tom je s karbonem. Já bych osobně u 156 šel do JTD a to do 1.9. 2:4 JTD je na nápravu 156 dost těžký motor a čumák je brzo u země.
Co ještě dodat, nejvíce jim rozumí lidé, kteří ji ani jednou neměli,ale slyšeli jak jeden pán povídal. Tak u to ale bývá.
Vůz - výborná volba , o takových jízdních vlastnostech si může Ochcavia nechat jenom zdát .
Tady tyhle motory jsou dost špatné -
u 1.8 - motor s dvojicí svíček na válec se solidně rozjíždí již z nízkých otáček , (sada orig svíček 8000) , fatální závady se mu nevyhýbají ,
mrkněte tady na brzdové kotouče -nadměrně se kroutí ,
2.0 TS - nejchoulostivější ze všech benzínů,, když už se nepotká ,tak se zadře,má dvojici rozvodových řemenů,menší pohání vyvažovací hřídele a vždy se musí měnit po 60 000km oba dva,někdy ani to nestačí .
Závady u obou - zanesené čerpadlo - sníží se mazání ojnic
průnik oleje svíčkami,
karbonem zanesený variátor proměnného časování sacího rozvodu ,
při studeném startu na plný plyn praskají písty
když Alfu tak naftu - musím končit
to souhlasím.. pokud se nekurví motor tak se jebe podvozek... ale jinak si myslím že třeba 2.4JTD je dosti povedený
Mister ,,nu " - jestli je Alfa plečka - tak je jasné že jste v žádné nejel!?!?!?!
Proč v německém srovnávacím testu Auto Bildu porazila i BMW řady 3?
Je fakt , že Twin Sparky v Německu parkují v německých autohandech na sobě a nikdo si jich nevšimne ,
ale s koupí nafty zas tak problémy nejsou,
Alfa Romeo 156 byla krásným modním zbožím a přitáhla celou řadu technických anafalbetů,kteří nebyli zvyklí na servisní nároky a neznali jejich provozní specifika ( ŠETŘÍLC I ),Zjistili to až zadřeli motor .A je jasné ,že když někomu zastaví auto v tunelu pod Mont Blankem , těžko k němu znovu najde vztah ,byt si za závadu 100x mohl sám., na druhou stranu VW Passat 2,5 TDi má servisní náklady ještě vyšší ,ale pověst z let minulých mu zaručuje dobrou prodejnost.
U 1.9 JTD 77-85 kW je spolehlivá ,turbo je s aktivní regulací plnícího tlaku - nehrozí zatuhnutí lopatek - spolehlivá, dvouhmoták nemá ,vstřikovače vydrží víc než na konkurenčních Common railech,
1.9 JTD 103-110 kW - 16 ventilovka je též vynikající ,navíc má 6 stupnů ,
2.4 JTD s dvouhmotákem, celkem sem tam problémová.
doplněno 28.03.13 20:10:NU - Žebříček poruchovosti je úplně na nic - závady se berou z STK ček a tam žádná Fábia ,Ochcávka Golf,Passat Tsi s přeskočenými rozvody nepřijede . Ani s posraným turbem .
Kapiš to .
lajbr, českým národním sportem je servisovat auta dle svých finančních možností, nejlépe doma na dvorku nebo vůbec, olej předepsaný výrobcem nahradit tím co se dá ukrást v práci, nejlepší je olej do starší lokomotivy , je sice hodně hustý ale když se ohřeje dostaneš ho plnícím hrdlem dovnitř...proto je tak oblíbená stará Octavia s věčným motorem ALH
a na rozdíl od staré plečky alfy s KVALITNÍ německou elektoniku Bosch, se kterou měl problémy KAŽDÝ kdo si alfu pořídil..
Jízdní vlastnosti alfy nezpochybňuji, ale nekoupil bych si jí...jsem zvyklý na primitivní jednoduché (koncernové) zadní nápravy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.