Nejste přihlášen/a.
zajímalo by mě k čemu je dobré sešlápnout spojku když se startuje auto, když by se nesešlápla tak se něco ničí?
Odpojí se tím studená převodovka od motoru, tudíž startér nemusí dávat tolik síly, točí se to lehčeji.
Při startování vždy stisknu spojku - jde o to, že roztočit studený motor je pro starter i tak dost nápor, natož když má motat ještě převodovkou. A samozřejmě mám tak jistotu, že auto nechtěně neposkočí, kdyby byla zapomenutá rychlost.
Navíc nechápu argumenty o ničení spojkového ložiska. Takže pokud bych startoval auto bez vyšlápnutí spojky, tak ložisko šetřím? Dobrá blbost, co? Jak tedy potom zařadím? To už není třeba použít spojku?
V tom, že startování s vyšlápnutou spojkou je normální, mě utvrzuje i to, že některá auta bez spojky nenastartujete. Třeba má Octávka při pokusu o start bez stisknutí spojky vypíše na displeji CLUTCH a tím akce končí.
To by ses divil. Když jsem po vyučení nastupoval na statku, tak mě bezpečák školil, kde mám dokonce být při startování traktoru. Nějakej debil si totiž pár měsíců před mým nástupem nechal rychlost a protože mu nešlo startovací tlačítko, tak to šel startovat klíčem ke startéru (dělalo se to běžně). Bohužel - přejelo ho zadní kolo a jaksi to už nerozdejchal, takže další rok lítal bezpečák po dvoře a kontroloval, jak, kdo a co startuje.
JInak oba důvody lze samozřejmě považovat za správné. Ovšem ulevit startéru, potažmo baterii je prvořadé.
adělíčku, asi nevím o kterém vozidle se mluví, ale příklad, škoda 120, které se myslí? Tam co jde mrkev ze spojky? Nebo které ložisko?
ve předu na klikovce, pod prsama...
hm, ale to snad není ten správný důvod..
při startu vadí, při jízdě nevadí..
ale nechám toho asi tomu nerozumím..
reni, a co má ložisko na klice společného se startem se spojkou nebo bez? to mi nějak do hlavy nejde
doplněno 21.03.13 22:41:díky za vysvětlení no co pozoruju, tak u novějších aut jsem nepoznal rozdíl se spojkou a bez, startér točil vždycky stejně, ale u staré škodovky, tam snad ani nemám na výběr, tam ten startér má co dělat se samotným zatuhlým motorem, a když se k tomu má přidat ještě zatuhlejší převodovka, to je něco
mool, tisíce stránek již bylo popsáno o tomto sporu, na desítkách poradnách.
U starých aut je to dobré v zimě, kdy je vozidlo studené a ztuhlé, u nových to není třeba.
Ze zvyku to dělám taky, ale když je sníh, nelezu do auta a nastartuji bez spojky...
Přidám svou zkušenost-u Jeepa (manual) se bez vyšlápnuté spojky startér nespustí,napoprvé jsem zajel za kámošem a při odjezdu od něj to netočilo , až se mne z okna zeptal zda jsem vyšlápl spojku-připadal jsem si dost blbě jako začátečník,a to mi už bylo nějakých 50let a jemu 25, takže člověk se učí až do konce života.
Americka (vetsi) auta to tak maji. Musi se seslapnout spojka az na podlahu, protoze je tam nejaky spinac, bez jehoz stisknuti se starter neroztoci. Stalo se mi to u Ford pick-up trucku s manualni prevodovkou. Take jsem to nevedel a museli mi to rict, protoze jsem to nedokazal nastartovat, i kdyz spojku normalne pri startu vyslapuji. Bylo ji ale opravdu seslapnout az nadoraz, i kdyz pak pri provozu bylo videt, ze "zabira" az skoro uplne nahore, protoze byla dost opotrebovana.
Auta s automatickou prevodovkou to pochopitelne nemaji.
podivejte se asi takhle... neznám člověka co by startoval bez spojky... takové kecy jakože se dojebe axialni ložisko, tak to jsou zase jenom teoretické žvásty protože jsem nikdy neslyšel a ani nikde na netu neviděl, že by někomu odešlo axialni ložisko na klice... jo vlastně jednou jo, i mě na to upozornovali při vyměně rozvodu u felicie.. pokud ten kryt ložiska nějak povyjede nebo se potočí ze své dané polohy tak se pak to ložisko zničí a při sešlapnuti spojky nam chodi cela klika...ale to byl problem montáže...takže s prominutím si dál budu startovat se sešlapnutou spojkou..
Jen dva důvody: 1. Aby se odlehčilo spouštěči odpojením převovky - hlavně v zimním období.
2. Z bezpečnostních důvodů : Aby se vozidlo, v případě opomenutého zařazeného rychlostního stupně, při pokusu o spuštění nerozjelo a v nejlepším případě třeba jen nevyrazilo garážová vrata.
já jsem manuál už dávno ztratil :D za studena startuju se spojkou abych ulehčil startéru, na zahřátém motoru to neřeším (tam nepoznám rozdíl s a bez)
Prostě: jak ruka míří ke klíčku, noha automaticky sešlapuje spojku. U všech aut bez problému..
Přesně tak...
Například a starší firemní multikáry bych nez vypnuté spojky možná nenastartoval, i po úspěšném nastartování po brzkém spuštění spojky (a fakt tam není kvalt ) zase chcípně, tam je zátěž ztuhlé převodovky opravdu markantní...
Už proto mívám problém, když "přeskočím" do automatu, při startování spojka chybí daleko víc než pak při jízdě...
Navíc při rozjezdu s tím automatem po parkování musím při "zařazení" stát na brzdě, což je sice logické, ale také trošku nezvyklé...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.